پرده ی بالای رادیاتور و پوشاندن پنجره های آن - راد پرده

پرده ی بالای رادیاتور و پوشاندن پنجره های آن

مقدمه:

شاید پرده ی بالای رادیاتور نیاز به ترکیب یا شکل خاصی داشته باشد، چون گاهی اوقات رادیاتورها درست در زیر پنجره واقع می شوند و ما ناگزیریم تا مناسب ترین و زیباترین شکل پرده را با توجه به جمیع شرایط برای چنین پنجره هایی لحاظ کنیم.

سیستم گرمایشی که امروزه در اغلب منازل بکار گرفته می شود، پکیچ و رادیاتور است و با توجه به شکل قرار گیری آن و سلیقه شخصی افراد، نیاز به پرده هایی بلند و یا کوتاه و یا ترکیبی از هر دو آن ها برای پوشاندن پنجره ها خواهد داشت.

در این پست مطالبی را در این زمینه عنوان خواهیم کرد تا در انتخاب زیباترین پرده برای بالای رادیاتورها، به شما کمک کرده باشیم.

پرده ی بالای رادیاتور و پوشاندن پنجره های آن - راد پرده

مناسب ترین فرم پرده ی بالای رادیاتور چیست؟

البته برای چنین جاهایی تلفیق سلیقه شخصی و فرمی که رادیاتور قرار داده شده و همین طور کوتاهی و بلندی پنجره ها و حتی میزان نوردهی و نورگیری، بسیار مهم است، چرا که شما در نظر دارید همه این موارد را یکجا لحاظ کنید.!

ما در این بخش تمام مدل هایی را که ممکن است با این شرایط بتوانید، برای پنجره های خود ایجاد کرده و فضایی زیبا و دلپذیر را چه در اتاق پذیرایی و چه در اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب بوجود آورید، توضیح خواهیم داد و در آخر باز هم انتخاب را به خود شما واگذار خواهیم کرد.

پرده کوتاه در بالای رادیاتور و پرده بلند ثابت در طرفین

شاید وجود یک رادیاتور و یا شوفاز در زیر پنجره، امکان استفاده از پرده های بلند با قابلیت باز و بسته شدن را بسادگی برای ما فراهم نیاورد، اما با ایجاد راه های دیگر، می توانیم پرده هایی را نزدیک به این سبک داشته باشید.

در این صورت می توانید از پرده های بلند اما ثابت در دو طرف پنجره کمک بگیرید، یعنی یک مدل پرده متحرک کوتاه پارچه ای و یا کرکره ای، درست در بالای رادیاتور و در دو طرف رادیاتور از پرده های پارچه ای بلند استفاده کنید.

پرده ی بالای رادیاتور و پوشاندن پنجره های آن - راد پرده

پرده کوتاه بالای رادیاتور و پرده متحرک بلند در یک طرف

ترکیب دیگری از پرده ی بالای رادیاتور این است که پرده کوتاه و متحرکی را از پارچه که معمولاً پرده های حریر برای این منظور مناسب تر هستند و یا کرکره ای در بالای رادیاتور و در یک طرف پنجره هم از یک پرده پارچه ای بلند هماهنگ و مناسب با پرده کوتاه، بصورت متحرک استفاده کنید.

در این صورت شما می توانید با تغییر فصل و گرم شدن هوا و هنگامی که رادیاتور خاموش و بسته است، پرده بلندی که از سقف تا روی زمین ادامه یافته و متحرک است را تماماً باز کرده و حتی رادیاتور را با آن پوشش دهید.

در همه این موارد متناسب با سلیقه شخصی خود می توانید از انواع پرده های کرکره ای و یا مدرن، بعنوان پرده ثابت و در بالای رادیاتور استفاده کنید، که البته رنگ آن را باید با توجه به تابش میزان نور و فضایی که در اختیار دارید و همین طور نوع دکوراسیون خود انتخاب کنید.

پرده غلتکی در بالای رادیاتور و دو پرده متحرک

برای جاهایی که حفظ حریم شخصی و خصوصی بیشتر قابل توجه است مانند اتاق های خواب، بهتر است تا از پرده های غلتکی مانند پرده های رومن و شید برای پرده ی بالای رادیاتور استفاده کنید و برای ایجاد زیبایی بیشتر در اینگونه فضاها می توانید از پرده های پارچه ای مناسب و هماهنگ با آن، برای طرفین و یا یک طرف،  را انتخاب کنید.

بهتر است تا میل پرده (چوب پرده) را چند سانت جلوتر از سقف نصب کنید تا هنگام باز و بسته شدن پرده برخوردی با رادیاتور نداشته باشند و سپس پرده بلند و قابل حرکت را در دو طرف رادیاتور به چوب پرده بیاویزید.

پرده ی بالای رادیاتور و پوشاندن پنجره های آن - راد پرده

استفاده از پرده های حصیری کوتاه و یک پرده پارچه ای ثابت

پرده های حصیری کوتاه می توانند یکی از شیک ترین انتخاب ها برای بالای رادیاتور باشند، که البته باید متناسب با نوع دکوراسیون گزینش شوند.

بسته به جایی که رادیاتور در آنجا قرار گرفته است می توانید از یک پرده ثابت بلند پارچه ای در یک طرف و یا از دو پارچه پرده ای در دو سمت پرده کوتاه کمک بگیرید، که ثابت و متحرک بودن آن می تواند به سلیقه خود شما انتخاب شود.

اما پیشنهاد ما به شما برای پرده ی بالای رادیاتور و زیباتر شدن آن، استفاده از پرده هایی به رنگ سفید ساده است که یک انتخاب کلاسیک و شیک است و برای هر فضایی می تواند مناسب می باشد و یا حداقل استفاده از رنگ های روشن که فضا را پر نورتر خواهد کرد و در کنار آن استفاده از پرده های بلند رنگی و طرح دار متناسب با دکوراسیون و فضای مورد نظر است.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *