پرده ی حریر همیشه زیبا و دوست داشتنی - پرده راد

پرده ی حریر همیشه زیبا و دوست داشتنی

مقدمه:

پرده ی حریر از آن دسته پرده هایی است که به نظر می رسد هیچگاه قدیمی نشده و از مُد نمی افتد و با یک انتخاب مناسب از این پرده، می توانید فضایی زیبا و دوست داشتنی را برای خود و اعضای خانواده ایجاد کنید.

برای انتخاب درست و داشتن هر نوع پرده ای در زیباترین شکل آن، لازم است تا اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید با توجه به نوع دکوراسیون، از انواع آن پرده در فضای مورد نظر خود استفاده کنید.

در این مطلب قرار است تا در مورد پرده های حریر که طرفداران بسیار زیادی داشته و مورد توجه بیشتر مردم هستند و به نحو گسترده ای هم در فضاهای گوناگون و سبک های مختلف طراحی بکار گرفته می شوند، صحبت کنیم.

اگر تا به حال در مورد خصوصیات این پرده اطلاعات کافی نداشته اید به شما پیشنهاد می کنیم که با مطالعه این مطلب به دانستنی های خود در مورد این پرده چشمگیر و جذاب بیفزایید.

پرده ی حریر همیشه زیبا و دوست داشتنی - پرده راد

پرده ی حریر و شناخت بیشتر آن

پرده های حریر هم دارای انواع و مدل های مختلفی چه به لحاظ جنس و رنگ چه به لحاظ نازکی و ضخامت هستند و با توجه به شرایط محیط، می توانید انتخاب های متفاوتی از آن داشته باشید.

پس اگر به دنبال این نکته هستید که پرده حریر را، پرده ی اصلی انتخاب کرده و بر روی آن پرده دیگری استفاده نکنید، بهتر است تا از نوع ضخیم تر آن در این زمینه کمک بگیرید، اما اگر قرار است این پرده را به عنوان لایه دوم پرده و بصورت تزئینی بر روی انواع پرده های مدرن و یا کلاسیک بکار گیرید، می توانید از نوع پرده های حریر شیشه ای استفاده کنید که بسیار ظریف و از نوع نازک پرده های حریر هستند.

تذکر این نکته لازم است که اگر از نوع پرده های نازک حریر در فضای خود استفاده می کنید، بهتر است آن ها را در فضاهایی بکار گیرید که از زاویه های مختلف، اشراف و احاطه ی کمی به محیط داشته باشند.

پرده ی حریر همیشه زیبا و دوست داشتنی - پرده راد

مزایای پردهِ حریر

پرده ی حریر هم همانند هر پرده ی دیگری از ویژگی های مخصوص به خود بهره مند است و همین خصوصیات آن ها را از دیگر پرده ها متمایز خواهد کرد، از جمله این خصایص، می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم.

لطافت و زیبایی چشمگیر پرده های حریر

استفاده از پرده های حریر با ظرافت و لطافت خاصشان به فضا حس دوستی، صمیمیت و آرامش خواهند داد و استفاده از آن در هر فضایی با ایجاد سایه روشن های ویژه ای که دارند و دید زیبا و ظریفی که از پس پرده، آن را شاهد و ناظر خواهیم بود، جذابیت بیشتری را ایجاد خواهند کرد، حسی که شاید در پس هیچ پرده ای نهفته نباشد.

با پرده های حریر نور را میهمان خانه هایتان کنید

پرده های حریر مانند پرده های تور، دارای ضخامت کمی هستند و در انتقال نور به داخل محیط کمک بسیار مؤثری خواهند بود، پس در اتاق ها و فضاهایی که نیاز به نور زیاد و روشنی دارید مانند اتاق مطالعه، با استفاده از پرده ی حریر می توانید به هدف خود دست یابید.

حتی در خانه هایی که تعداد پنجره ها کم و محدود است و یا اینکه پنجره ها کوچک هستند و مقدار نورکمی در فضا منتشر می شود و باید از ورود نور حداکثر بهره را برد، استفاده از پرده های زیبای حریر در این زمینه کمک مناسبی خواهند بود.

پرده های حریر به دلیل نازکی، لطافت و ظرافتی که در بافت دارند، جزو پرده های شفاف محسوب شده و می توانند نور آفتاب را چه به لحاظ روشنایی و چه به لحاظ بهداشت آن و یا گرمای بیشتر در فصول سرد، میهمان خانه هایتان کنند.

پرده ی حریر همیشه زیبا و دوست داشتنی - پرده راد

تهویه هوا و ایجاد آب و هوای مناسب

شاید تعجب کنید اما آنچه که مسلم است، استفاده از پرده های نازک و کم وزن حریر سبب می شود تا در ماه های گرم سال، آب و هوای بهتری را تجربه کنیم!

چرا که هوای آزاد و نسیم خنک بیرون به راحتی می تواند از پرده ها عبور کرده و با رد شدن و کنار زدن پرده ی حریر تهویه مناسبی از هوا را در محیط بوجود آورد، کاری که با وجود پرده های ضخیم و سنگین، به سختی انجام خواهد گرفت.

البته این تنها مزایای پرده های حریر نیست و در مطلب بعدی تعداد دیگری از این ویژگی ها را در مورد این پرده ی بسیار دوست داشتنی و زیبا عنوان خواهیم کرد، پس همچنان ما را برای تکمیل اطلاعات، در پست بعدی هم دنبال کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *