پرده ی مناسب با دیوارهای سفید را چه رنگی انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده ی مناسب با دیوارهای سفید را چه رنگی انتخاب کنیم؟

مقدمه:

به جز انتخاب پرده ی مناسب و هماهنگ با محیط، رنگ دیوارها هم اهمیت زیادی در چگونگی یک دکوراسیون و زیبایی بیشتر آن خواهند داشت، زیرا که بخش اعظمی از  یک فضا را در بر می گیرند.

دیوارهای سفید می توانند یکی از بهترین و راحت ترین گزینه ها برای انتخاب پرده های مناسب برای دکوراسیون باشند و در صورتی که رنگ دیوارهای اتاق را سفید برگزینید به راحتی می توانید هر نوع پرده ای را با آن ست کرده و متناسب با آن، دیگر وسایل اتاقن راآن رارارا را در نظر بگیرید.

در این مطلب سعی خواهیم کرد رنگ هایی را که می توانید با رنگ سفید دیوارها هماهنگ کنید و این رنگ ها جلوه ی بیشتری را برای دکوراسیون فراهم خواهند کرد را به شما معرفی کنیم.

دیوار سفید و پرده ی مناسب آن

چون دیوارها قسمت بزرگی از یک اتاق را شامل می شوند، رنگ و تناسبی که این رنگ با دیگر بخش های دکوراسیون ایجاد می کنند، اهمیت زیادی در جذابیت و زیبایی محیط خواهند داشت و اگر این رنگ را سفید انتخاب کنید، می توانید انتخاب های بیشتر و گسترده تری برای همخوانی و ست شدن با پرده ها و دیگر وسایل موجود در اتاق داشته باشید.

البته این نکته هم حائز اهمیت است که پرده هایی را که برای چنین فضاهایی برمی گزینید باید، هماهنگی و تناسب درستی با سایر وسایل و مبلمان داشته و با آن ها بخوبی ست شوند.

درست است که هر نوع دکوراسیونی را می توانید با دیوارهای سفید ست کنید و با اینکه خودِ دیوارهای سفید طرح و نقش خاصی ندارند، اما با تمام طرح ها و نقش ها هماهنگ خواهند شد، اما برای این انتخاب می توانید از بیشترین رنگی که در دکوراسیون بکار گرفته اید و یا از رنگ اصلی مبلمان استفاده کرده و پرده ها را هم با همین رنگ انتخاب کنید.

بالاترین مزیت انتخاب رنگ سفید برای دیوارها این است که این دیوارها همواره فضا را بزرگتر و وسیع تر از حد معمول نشان داده و می توانند محیط دلبازتر و شادتری را ایجاد کنند.

پرده ی مناسب با دیوارهای سفید را چه رنگی انتخاب کنیم؟ - پرده راد

اما برخی از رنگ ها و پرده ی مناسب  با رنگ سفید که می توانید برای چنین دیوارهایی در نظر بگیرید، عبارتند از:

طیف رنگ های خاکستری

به نظر می رسد که یکی از بهترین و مناسب ترین رنگ هایی که می توانید با رنگ سفید دیوارها ست کنید، رنگ هایی از طیف خاکستری است که مانند رنگ سفید طرفداران  بسیاری دارد و چون جزو رنگ های خنثی بشمار می رود بسادگی با رنگ های دیگرِ موجود در دکوراسیون هم هماهنگ خواهد شد.

وقتی که پرده ها را به رنگ خاکستری انتخاب کنید و دیوارها هم به رنگ سفید باشند، انتخاب های زیادی را برای گزینش رنگ های دیگر در ابزار و وسایل اتاق خواهید داشت و به این طریق با انتخاب دو رنگ ساده و آرام می توانید رنگ های تندتر و پُررنگ تری را برای وسایل و مبلمان در نظر داشته باشید.

رنگ های خاکستری پُررنگ و کم رنگ، هر کدام را که متناسب با محیط برای پرده ها انتخاب کنید با ترکیب رنگ سفید دیوارها می توانند زیبایی چشمگیر و بی نظیری را بوجود آورند، که از آن بسیار لذت خواهید بُرد.

پرده ی مناسب با دیوارهای سفید را چه رنگی انتخاب کنیم؟ - پرده راد

طیف رنگ های آبی

طیف رنگ های آبی هم از آن دسته رنگ هایی است که می تواند به زیبایی با رنگ سفید دیوارها مچ شده و فضایی شیک و جذاب را ایجاد نماید و جلوه  و نمای دل انگیزی را در دکوراسیون بوجود آورد.

می توانید این پرده ها را از بین رنگ های آبی روشن و یا تیره تر و یا حتی اگر تمایل به رنگ های خیلی تیره تر دارید، از رنگ سرمه ای برگزینید که پرده ی مناسب و شکیل با وجود دیوارهای سفید و وسایلی با رنگ های روشن، زیبایی کم نظیری را تولید خواهند کرد.

وجود دو رنگ سفید و آبی در کنار یکدیگر می تواند آرامش خاصی را در محیط بوجود آورده و به ایجاد فضایی آرام، دلنشین و صمیمی کمک کند و دکوراسیونی شیک، جذاب و مدرن را بوجود آورد.

پرده ی مناسب با دیوارهای سفید را چه رنگی انتخاب کنیم؟ - پرده راد

پرده هایی با نقش های رنگارنگ

اگر چه که دیوارهای سفید می تواند گزینه ی خوبی برای طراحی دکوراسیونی زیبا باشد، اما اگر تضاد مناسبی از رنگ های مختلف و متناسب با سایر اجزاء دکوراسیون در فضا ایجاد نکنید، محیطی کم انرژی و بی حس و حال خواهید داشت.

باید این رنگ سفید در کنار رنگ های شاد و جذاب دیگر قرار گیرند تا حس دلمردگی و بی حالی را از بین برده و محیطی سرشار از شادی، نشاط و انرژی را بوجود آورند و این حس مثبت را می توان با آویختن پرده های رنگارنگ با نقوش مختلف و طرح ها و گل هایی با رنگ های متفاوت، در محیط ایجاد کرد.

پس استفاده از پرده های رنگارنگ، با رنگ های متناسب با سایر وسایل دکور هم می تواند با دیوارهای سفید مطابقت داشته و هماهنگی لازم و آنچه را که ما در نظر داریم را در محیط فراهم نماید.

البته پرده ی مناسب برای دیوارهای سفید می توانند از بین پرده های مدرن هم انتخاب شوند و با توجه به فرم و رنگ این پرده ها می توان آن ها را به بهترین شکلی بر روی دیوار نصب کرد و از زیبای آن در کنار رنگ سفید لذت برد.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *