پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال یکی از مدرن ترین های پرده - پرده راد

پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال یکی از مدرن ترین های پرده

مقدمه:

پرده ی ورتیلاین که با نام های ورتیکال و زبرای عمودی و دی کی هم مشهور است، یکی از انواع پرده های بسیار جدید و نوظهور می باشد که کمتر کسی در مورد آن اطلاعاتی دارد.

اما باید گفت این پرده که در نوع خود بسیار زیبا، شیک و شکیل است، بسیار هم کاربردی و قابل استفاده است و مزایایی در آن گنجانده شده که در هیچ نوع پرده ی دیگری آن را یافت نخواهید کرد.

در این پست قرار است تا شما را با مکانیزم و نحوه عملکرد این پرده بیشتر آشنا کنیم و همچنین به معرفی قابلیت های این پرده بپردازیم.

به نظر می رسد که در صورت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این پرده، شما هم یکی از طرفداران و مشتریان آن خواهید شد.

پس با ما برای شناخت بیشتر این پرده ی نوین و جذاب همراه باشید.

پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال یکی از مدرن ترین های پرده - پرده راد

پرده ی ورتیلاین چیست؟

این پرده در حقیقت نسل نوین و جدید پرده های عمودی است، که برخی آن را با نام زبرای عمودی هم می شناسند که ساختار آن بیشتر شبیه به پرده های لوردراپه است و از برخی جهات دیگر هم، با این پرده مشابهت زیادی دارد.

پرده های عمودی زبرا یا همان ورتیلاین، بر خلاف اغلب پرده های دیگر از پارچه های یکسره و عریض ساخته نمی شوند، بلکه این پرده ها دارای پنل ها و لت های جداگانه و با عرض 40 سانت هستند، که در حالت نصب عرض آن ها به 10 تا 10 و نیم سانت خواهد رسید و عموماً هم از پارچه هایی با جنس پلی استر تهیه می شوند.

شکل ظاهری این پرده به شکل موج ها و پلیسه های  باریکی است، اما در واقع این پرده برش های طویلی از پارچه است، که به حالت نیمه استوانه در کنار یکدیگر و با نظم خاصی قرار گرفته اند و نیازی هم به دوخت و دوز پرده، مانند پرده های پارچه ای دیگر در آن ها وجود ندارد.

پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال یکی از مدرن ترین های پرده - پرده راد

برخی از خصوصیات پرده یِ ورتیکال

شکل پرده ی ورتیلاین از قرارگیری پنل های منظم در کنار هم که حالت جداگانه ای دارند، تشکیل یافته است که برای تنظیم میزان نور، بصورت دستی و یا برقی هدایت می شوند.

بدین صورت که می توانید برای باز و بسته کردن پرده  از هر یک از پنل ها که بخواهید، بصورت دلخواه استفاده کنید و لازم نیست تا تمامی پرده را به یک سمت، جهت راست یا چپ، هدایت کرده و یا از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

نام گذاری این پرده به زبرای عمودی به دلیل ساختار حرکتی این پرده است، همانطور که در پرده های زبرا هم شاهد هستید، صفحات و برش های مستطیلی تشکیل دهنده پرده که از یک لایه تور و یک لایه پارچه ساخته شده اند، می چرخند تا در حالت های مختلف قرار گرفته و نور ورودی را کنترل کنند.

یعنی برای بدست آوردن نور در پرده های زبرا کافیست تا نوارهای مشابه پرده را بر روی هم قرار دهید تا نور کاملی را بدست آورید و یا اینکه نوارهای ضخیم پرده را بر روی قسمت های توری تنظیم کنید، تا نور و دید شما نسبت به فضای بیرون مسدود شود.

پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال هم از نوارهای باریک پارچه درست شده اند، با این تفاوت که حالت عمودی دارند و پنل ها به حالت نیم حلقه های استوانه ای در کنار یکدیگر بر روی چوب پرده و یا ریل مخصوص پرده قرار گرفته و تنظیم می شوند و می توانند در جهات مختلف چرخش داشته و ضخامت های متفاوت و همچنین میزان نوردهی گوناگونی را برای پرده ایجاد کنند.

این برش ها که کاملاً از یکدیگر جدا هستند، در جهات و زوایای مختلفی قرار می گیرند، که هر کدام از این زوایا کاربرد خاص خود را دارند و حالت های ویژه ای را در پرده به جهت عبور نور و میزان دید در فضا، برای مصارف خاص ایجاد خواهند کرد.

پرده ی ورتیلاین یا ورتیکال یکی از مدرن ترین های پرده - پرده راد

دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست، که چون پرده ی دی کی دارای پنل ها و لت های جداگانه است، می توانید به جای انتخاب پرده ای یکدست و یکرنگ، از پنل های مختلف پرده، به طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید و این ویژگی منحصر به فرد این پرده دست شما را در انتخاب باز خواهد گذاشت، که در آینده هم مفصلاً در مورد آن توضیح خواهیم داد.

برای اینکه با مکانیزم و حالت های مختلف و همچنین مزایای پرده ی ورتیلاین بیشتر آشنا شوید، در پست بعدی هم با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *