پُرکاربردترین پرده های اداری را بشناسیم - پرده راد

پُرکاربردترین پرده های اداری را بشناسیم

مقدمه:

شناخت و دانستن پُرکاربردترین پرده های اداری و اینکه چه نوع پرده هایی از سوی ادارات و شرکت ها بیش از همه مورد استقبال قرار گرفته اند، به ما کمک خواهد کرد تا بهترین، باکیفیت ترین و یا مناسب ترین پرده ها را بهتر بشناسیم و در این گذر انتخاب بهینه و درست تری از پرده ها در فضای کاری خود داشته باشیم.

همانطور که می دانید انتخاب دکوراسیون مناسب  و نوع چیدمان وسایلی که در یک اتاق، بخصوص اتاق های کاری، وجود دارد، نقش مهمی را در بازده کاری ایفا خواهد کرد و پرده هم جزء جدایی ناپذیر و بسیار مهم این دکوراسیون خواهد بود، که به این مهم کمک فراوانی خواهد کرد.

برای اینکه انتخاب خوب و دلچسبی از پرده در فضای کار خود داشته باشید، ابتدا باید انواع پرده های اداری را بخوبی بشناسید و با مزایا و معایب آن ها هم تا حدودی آشنا باشید.

پُرکاربردترین پرده های اداری را بشناسیم - پرده راد

معرفی پُرکاربردترین پرده های اداری

اما برخی از انواع پرده های اداری که امروزه بیشتر از آن استفاده می شود عبارتند از:

پرده های غلتکی و یا شید رول

شاید بنظر برسد که این پرده ها اولین مدل در نوع خود هستند، در صورتی که مدل های قدیمی تر این پرده هم وجود دارد و در واقع نمونه جدید این پرده ها، از روی پرده های قدیمی الهام گرفته شده است.

آن ها صرفاً پارچه هایی بودند که دور میله ای چوبی قرار می گرفتند و مانند کرکره های امروزی قابلیت بالا و پایین رفتن داشته و برای ایجاد سایه روشن و پوشاندن پنجره و در زیر پرده های اصلی مورد استفاده قرار می گرفتند.

اما پرده های غلتکی و یا شید جدید که در انواع و اقسام متفاوت و گوناگونی از جمله، شید تک لایه، شید دبل یا پرده شب و روز، شید رومی، شید بامبو، شید بالونی و… طراحی و با ضخامت های مختلف پارچه ساخته می شوند، برای پوشش پنجره های بزرگ و وسیع مناسب هستند که از ورود اشعه ی مضر و فرا بنفش خورشید هم به داخل فضا جلوگیری خواهند کرد.

از شید ها با پارچه هایی با ضخامت بالا، می توانید برای فضاهای پُر نور که تابش مستقیم و دائم آفتاب چشم را خسته می کند، استفاده کنید و از پارچه ها و شیدهایی با ضخامت کمتر می توانید برای محیط های کم نور استفاده کنید که نور و تابش آفتاب در آن ها لازم و ضروریست و این نمونه ها جزو پُرکاربردترین پرده های اداری هستند.

این پرده ها که با دو مکانیزم دستی و موتوری (برقی)، مطابق میل شما عرضه می شوند، بر خلاف پرده های سلطنتی و تجملاتی از نصب آسان و راحتی برخوردار هستند، که شید های دستی با کمک طناب و یا زنجیری که در کنار پرده در سمت راست و یا چپ طراحی شده است باز و یا بسته و جمع می شوند و شید های برقی را هم با استفاده از ریموت کنترلی می توان به سمت بالا و پایین هدایت کرد.

پُرکاربردترین پرده های اداری را بشناسیم - پرده راد

برخی از مزایای این پرده ها

از مزایای پرده های شید رول می توان به حفظ حریم شخصی و خصوصی و امنیت فضا در سطح بسیار بالا اشاره کرد و اینکه بعد از آویختن پرده ها، هیچ دیدی از بیرون نخواهید داشت و در کمال آرامش و راحتی می توانید به استراحت بپردازید.

علاوه بر این با آویختن پرده های شید، مانع ورود گرمای ناشی از تابش مستقیم آفتاب به داخل فضا شده و به این ترتیب فضای خنک تری را تجربه خواهید کرد که در مصرف انرژی هم مؤثر خواهد بود.

این پرده ها را می توانید در طرح ها و رنگ های بسیار متفاوتی بیابید و جالب اینکه چون پرده های غلتکی و یا شید بصورت صاف و یکدست ارائه می شوند، برای چاپ تصاویر دلخواه شما بر روی پرده، می توانند بهترین و مناسب ترین گزینه باشند.

پرده های شید چاپی یکی از پُرکاربردترین پرده های اداری هستند، که در بین سایر پرده ها، تصاویر بر روی آن ها شفافیت و وضوح خاصی خواهد داشت و از این رو جزو باکیفیت ترین پرده های چاپی بشمار می روند.

از مزایای بسیار بالای این پرده ها این است که به راحتی قابل شستشو هستند و می توانید بدون تغییر رنگ و طرح، پرده های با کیفیت شید را هر چند بار که لازم است شسته و مثل روز اول از آن ها استفاده کنید.

پُرکاربردترین پرده های اداری را بشناسیم - پرده راد

انواع پرده های شید

این پرده انواع گوناگونی دارد، که پُر مصرف ترین آن ها شامل:

شید تک لایه:

شید تک لایه، پرده ای ساده اما زیبا و جذاب است، که معمولاً در رنگ های سفید، کرمی، خاکستری بیشتر مورد استفاده است، اگر چه که انواع رنگ های دیگر این پرده متناسب با رنگ دکوراسیون در ادارات و شرکت ها، هتل ها، رستوران ها، مراکز آموزشی و تفریحی، کارخانجات، درمانگاه ها، بیمارستان ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به دیگر شیدها از قیمت مناسب تری هم برخوردار است.

شید دبل یا پرده شب و روز

این پرده ها با استفاده از دو لایه توری و آستر که بصورت جداگانه از یکدیگر هستند، یکی از مدرن ترین و خاص ترین پرده هایی است که در حال حاضر از سوی ادارات و سازمان ها مورد استقبال قرار گرفته اند.

لایه زیری یا همان آستری از پارچه ضخیمی تهیه می شود که جلوی ورود نور و تابش زیاد اشعه خورشید را خواهد گرفت و لایه رویی که از پارچه های شفاف تور و یا حریر است، اجازه ورود نور را به داخل محیط به اندازه کافی خواهد داد.

این پرده های دو لایه یا شب و روز که یکی از پُرکاربردترین پرده های اداری هم هستند، می توانند با جلوگیری از تابش مستقیم نور، جلوی کمرنگ شدن وسایل را در برابر تابش نور شدید خورشید بگیرند و همچنین مانع از مصرف زیاد انرژی و صرفه جویی در هزینه ها هم خواهند شد.

در پست بعدی به معرفی سایر انواع پرده های شید و دیگر پرده های مدرن اداری خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *