چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟

مقدمه:

معمولاً از پرده هایی برای درب تراس و بالکن استفاده می شود که متناسب با فرم خاص آن ها در نظر گرفته شده و نمای ظاهری و دیداری خوبی را در محیط ایجاد کنند، تا نه تنها این پرده ها پوشش خوبی برای شیشه ها باشند، بلکه از این طریق جذابیت و جلوه ی بیشتری را هم در فضا فراهم آورند.

در این مطلب قرار است تا در مورد مدل های پرده ای که می توان برای اینگونه درب ها و شیشه ها در نظر گرفت، صحبت کنیم و شما را در مورد انتخاب پرده های مناسب برای درب بالکن ها و تراس ها یاری نماییم.

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

معرفی پرده هایی برای درب تراس و بالکن:

در حال حاضر ساخت انواع درب ها با مدل ها گوناگون و به سبک های مختلف برای درب ورودی تراس و بالکن، در اکثرساختمان ها و آپارتمان ها رواج دارد که البته مدل این درب ها در جلوه و نمای کلی ساختمان تأثیر زیادی خواهد داشت، اما چه بسا پرده هایی که به منظور پوشاندن شیشه ها بر روی این درب ها بکار گرفته می شوند، مهم تر بوده و در زیبایی و جذابیت دکوراسیون و نمای ظاهری اتاق ها و ساختمان مؤثرتر خواهند بود.

بر روی اغلب این درب ها و یا پنجره ها، شیشه های بزرگ ساده ای قرار دارند که گاهی اوقات به خاطر حفظ حریم شخصی و خصوصی و دیدی که این درب ها از بیرون به داخل محیط ایجاد می کنند، حتماٌ نیاز به نصب پرده های مناسبی خواهند داشت.

برخی اوقات هم بزرگی شیشه ها سبب ایجاد نور و گرمای زیاد به داخل محیط خواهد شد، که ممکن است در فصول گرم سال باعث ایجاد دمای بالا و حس ناخوشایندی از تابش زیاد اشعه خورشید شود، که لزوم آویختن و نصب پرده های مناسب بر روی اینگونه درب ها را دو چندان خواهد کرد.

پس در این شرایط تهیه یک پرده مناسب و متناسب با اینگونه درب ها، می تواند کمک خوبی برای آنچه ما می خواهیم باشد، ضمن اینکه این پرده ها قادرند فضا و دیزاین خانه را بسیار شیک، زیبا و لوکس نشان دهند.

اما سؤال این است که چه پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

  • پرده های پشت دری یا پرده های ساعت شنی

پشت دری ها از زمان های قدیم برای پوشش برخی از درب ها و یا پنجره ها مورد استفاده قرار می گرفته است که در حال حاضر با طراحی های جدیدی که بر روی آن انجام گرفته است، تبدیل به یکی از پُرمصرف ترین و محبوب ترین نوع پرده ها شده اند.

پرده هایی که به پشت دری و یا به سبب مدل خاص شان به پرده های ساعت شنی معروف هستند، یک نمونه از زیباترین پرده هایی است که با ویژگی های منحصر به فرد خود، برای این درب ها بسیار مناسبند.

این پرده ها با نصب مستقیم بر روی فریم درب و پنجره، می توانند محیط را از ورود نور و گرمای زیاد و حتی باد و سرما هم نجات دهند! و حریم شخصی و خصوصی افراد را هم بخوبی محافظت نمایند، البته این پرده ها تأثیر بسیار زیادی در جذاب نشان دادن محیط هم خواهند داشت و فضای دکوراسیون را زیباتر خواهند کرد.

مدل پرده های پشت دری که در انواع رنگ ها و طرح های متنوع در بازار موجود است، از نمونه های بسیار مناسب و کاربردی برای اینگونه درب هاست که بسیار پُر رفت و آمد هم هستند، البته باید هنگام انتخاب دقت داشته باشید و پرده هایی برای درب تراس  و بالکن برگزینید که با توجه به کاربری پرده ها به راحتی آن را بر روی درب ها نصب کنید.

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

پرده های مخصوص پشت دری در مدل های مختلفی در بازار موجود است که انواع پارچه ای آن بصورت ساده، گلدار و یا با طرح های متفاوت جزو پُر طرفدارترین پرده ها محسوب می شوند.

برای دوخت این پرده ها می توانید از جنس های مختلف پارچه مانند پارچه های حریر، توری،نخی و… استفاده کنید  و بهتر است طرح و رنگ پرده های پشت دری را با توجه به طرح و رنگ سایر وسایلی که در داخل اتاق و دکوراسیون است، برگزینید تا زیبایی فضای مورد نظر بیشتر شود.

انتخاب رنگ مناسب برای این پرده ها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است و بهتر است با توجه به سایر اِلِمان های دکوراسیون برگزیده شوند و شما می توانید این پرده ها را در انواع طیف رنگی تیره و روشن بیابید.

حتی برای ایجاد زیبایی بیشتر می توانید از پرده های پشت دری تیره در فضاهای بزرگ و وسیع استفاده کنید و از رنگ های روشن پرده هم برای فضاهای کوچک کمک بگیرید، ولی در مجموع برای بزرگ و دلباز نشان دادن بیشتر اتاق باید از پرده هایی با رنگ های روشن مانند سفید، شیری، کرم، آبی روشن، صورتی روشن و … استفاده کنید.

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

البته پرده هایی که برای پشت درب و به عنوان پشت دری دوخته می شوند در انواع طرح ها و مدل های مختلف نظیر زبرا، کرکره ای، پلیسه و… هم وجود دارند، که انتخاب هر یک از آن ها با توجه به تناسب آن با درب و پنجره و به سلیقه شخصی شما بستگی خواهد داشت.

در پست بعدی به توضیح بیشتر در مورد ویژگی های پرده هایی برای درب تراس و بالکن خواهیم پرداخت، از این رو برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر لطفاً در پست بعدی هم با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *