چگونه با انتخاب پرده ای مناسب خانه را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟ - راد پرده

چگونه با انتخاب پرده ای مناسب خانه را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟

مقدمه:

انتخاب پرده ای مناسب برای خانه و یا هر فضای دیگری، می تواند آن را زیباتر و دلنشین تر از قبل نشان داده و افراد خانواده را با صمیمیت بیشتر دور هم جمع کند.

گزینش پرده که یکی از اجزاء بسیار مهم و تأثیرگذار در دکوراسیون است، نیاز به در نظر گرفتن نکات زیادی دارد که باید با توجه و دقت به آن ها انتخاب صورت گیرد.

وقتی که ما با در نظر گرفتن جمیع جهات، پرده ی مناسبی را انتخاب می کنیم، نه تنها به جلوه و زیبایی فضا کمک کرده ایم، بلکه کاربری درست مکان را هم افزایش داده ایم.

در این مطلب قرار است تا به نکاتی بپردازیم که باید قبل از خرید پرده آن ها را لحاظ کرده و سپس با گزینش درست و انتخاب بهترین ها، محیط را باشکوه تر و زیباتر از همیشه نشان دهیم.

چگونه با انتخاب پرده ای مناسب خانه را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟ - راد پرده

انتخاب پرده ای مناسب و زیبا برای خانه

شاید باور نکنید که پرده های خانه و کلاً دکوراسیون محیط زندگی ما و انواع رنگ ها و طرح هایی که در آن بکار می بریم، می تواند چه تأثیر شگرفی در خلق و خو و رفتار ما داشته باشند.!

یا اینکه چه تأثیرات روانی کوتاه مدت و دراز مدتی را در ذهن ما بجای خواهد گذاشت، نکته ای که حتی لحظه ای هم به آن فکر نکرده ایم.!

در محیط های کاری، انتخاب رنگ ها و طرح های گوناگون حتی می توانند در راندمان کاری و بازدهی افراد اثر گذاشته و افراد را به سمت نشاط و شادابی و یا کسالت و خمودگی پیش برد.!

پس باید نکات مهمی را نه تنها در مورد رنگ و طرح و نقش، بلکه خیلی از موارد دیگر بخاطر داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر زیبایی و جذابیت، کاربری درستی برای فضای مورد نظر ترسیم کرده و همچنین محیطی امن، راحت، صمیمی، دلنشین و لذت بخش را برای تمامی افراد خانواده بوجود آوریم.

چگونه با انتخاب پرده ای مناسب خانه را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟ - راد پرده

محل قرار گیری پرده

اولین و مهمترین نکته در انتخاب پرده، محل قرار گرفتن پرده است، که می تواند تأثیرات زیادی را بر دیگر ویژگی های پرده بر جای گذاشته و همه چیز را تحت الشعاع خود قرار دهد.

بطور کلی انتخاب پرده ای مناسب و جذاب برای نقاط مختلف یک خانه هم، با هم تفاوت های زیادی دارد، مسلماً پرده ای را که در محیط آشپزخانه از آن استفاده می کنید، در اتاق پذیرایی و یا اتاق خواب قرار نخواهید داد.

نه تنها رنگ بلکه حتی جنس پرده ها هم برای هر کدام از این مکان ها تفاوت های عمده ای پیدا خواهد کرد، مثلاً اگر برای فضایی مانند اتاق پذیرایی و یا نشیمن بخواهید پرده بدوزید، برای خرید به سراغ پارچه های مرغوب تر و بهتری خواهید رفت.

در صورتی که اگر بخواهید برای فضای آشپزخانه پرده بخرید به دنبال پرده های توری و کتانی و با شکل های فانتزی و مدل های مناسب آن خواهید رفت.

پس در ابتدا باید مشخص کنید که برای کدام اتاق و یا کدام قسمت خانه می خواهید پرده بخرید، تا تکلیف نوع انتخاب شما بیشتر معلوم باشد و با توجه به آن دچار سرگردانی در خرید هم نشویید.

چگونه با انتخاب پرده ای مناسب خانه را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟ - راد پرده

پرده چه رنگی باشد؟

نکته مهم دوم در انتخاب، رنگ پرده است که تأثیری مهم و جدی در همه ابعاد و قسمت ها خواهد داشت و باید با دقت تمام و بررسی همه جانبه، با انتخاب پرده ای مناسب با فضا، بصورت درستی برگزیده شود.

پرده ها که عموماً به شکلی بلند و عمودی، در تمام لحظات جلوی نظر ما هستند و تمام دید ما را پُر می کنند و شاید قسمت اعظمی از فضای خانه را هم شامل شوند، می توانند تأثیرات روحی و روانی شگرفی در ما ایجاد کنند.

علاوه بر این انتخاب پرده ای که متناسب و هماهنگ با دیگر وسایل خانه باشد، بسیار مهم و کلیدی است، باید رنگی را بپسندید که با دکوراسیون داخلی فضای شما هماهنگ بوده و هارمونی لازم را نسبت به دیگر وسایل خانه داشت باشد.

اگر انتخاب رنگ پرده از جهات مختلف به درستی صورت نگیرد، می تواند به سبب بصری هم تأثیر بدی در فضا داشته و خانه را زشت و بد نما نشان دهد.

برای این انتخاب بهتر است تا پرده را با توجه به رنگ غالب و حاکم بر فضا و با در نظر گرفتن رنگ کاغذ دیواری و یا رنگ فرش ها، مبلمان، سرویس خواب و دیگر لوازم دکوری که در اتاق وجود دارد و هماهنگ با آن برگزینیم.

آنچه که مهم است همرنگی کامل با فضا نیست، بلکه هماهنگی و ست شدن رنگ ها با یکدیگر و تناسبی است که باید بین رنگ ها حاکم باشد، که این مسئله بیشترین نقش را در انتخاب رنگ بازی خواهد کرد.

در این مورد برای انتخاب پرده ای مناسب و هماهنگ، برخی اوقات حتی گزینش رنگ متضاد با سایر لوازم می تواند هارمونی و هماهنگی لازم را در محیط ایجاد کند و لازم نیست که حتماً عین همان رنگ غالب در محیط، برای پرده هم در نظر گرفته شود، بلکه مهم همخوانی و در کنار هم نشستن درست رنگ هاست که مهم است.

در این زمینه می توانید پرده ها را با توجه به دو رنگ اصلی دکوراسیون در نظر گرفته و پرده هایی دو رنگ و یا چند رنگ را، به شرط هماهنگی انتخاب کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که تا حدودی هم از روانشناسی رنگ ها با توجه به فضای مورد نظرتان، غافل نشوید که در این بین توجه به روانشناسی رنگ ها، نکته ی بسیار مهمی خواهد بود.

خب عزیزان برای اینکه مطلب به درازا نکشد، سایر موارد را در پست های آینده با هم مرور خواهیم کرد، پس لطفاً تا پایان مطلب با ما بماید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *