چگونه رنگ پرده را با رنگ دیوارها ست کنیم؟ - رادپرده

چگونه رنگ پرده را با رنگ دیوارها ست کنیم؟

مقدمه:

رنگ پرده یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب پرده و خرید آن است، که باید با توجه به سبک دکوراسیون، رنگ مبلمان، رنگ فرش و از همه مهمتر رنگ دیوارها در نظر گرفته شود.

شاید قبلاً به پرده فقط به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از سرما و گرما و حفاظت از حریم خصوصی افراد توجه می شد، اما امروزه پرده جزو یکی از عناصر حیاتی و تعیین کننده در دکوراسیون محسوب می شود که رنگ و طرح آن می تواند تأثیر شگرفی در روحیه اشخاص داشته باشد.

در این مطلب و در ادامه ی پست قبلی قرار است که به انتخاب رنگ پرده ها با توجه و دقت به رنگ دیوارها، بپردازیم و بدانیم به چه شیوه هایی می توانیم رنگی مناسب برای پرده ها برگزینیم.

چگونه رنگ پرده را با رنگ دیوارها ست کنیم؟ - رادپرده

هماهنگی رنگ پرده با رنگ دیوار

در طی سال های اخیر توجه ویژه ای به رنگ ها و روانشناسی رنگ شده است، زیرا رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر خُلقیات، احساسات، عواطف و روحیات ما داشته باشند و در چگونگی عمل و عکس العمل ما تأثیرگذار باشند.

انتخاب رنگِ مناسب برای پرده ها هم از این قاعده مستثنی نیست و باید بدانید که گزینش درست رَنگ، حتی در پَرده ها هم می تواند بر روی شادابی و نشاط و همین طور خلق و خوی ما تأثیرگذار باشد.

انتخاب رنگِ و جنس پرده، علاوه بر فضای مورد نظر و سبک دکوراسیون، می تواند با توجه به رنگ دیوارها و به روش های گوناگون دیگر مانند در نظر گرفتن رنگ فرش و مبلمان و… انجام شود.

چگونه رنگ پرده را با رنگ دیوارها ست کنیم؟ - رادپرده

از رنگ های مکمل کمک بگیرید

ابتدا باید بدانیم که رنگ مکمل به چه رنگ هایی گفته می شود، به رنگ هایی رنگ مکمل گفته می شود که در واقع می توانید آن رنگ را درست در برابر رنگ مورد نظر خود قرار دهید، مثلاً رنگ آبی در برابر رنگ نارنجی و یا رنگ سبز مکمل رنگ قرمز و یا رنگ بنفش مکمل رنگ زرد.

اگر رنگ دیوار، هر کدام از رنگ های گفته شده باشد، شما می توانید با انتخاب رنگ های مکمل آن، از طیف های رنگی مختلف همان رنگ استفاده کنید تا رنگِ پرده، بیشتر به چشم آمده و جلوه ی بیشتری پیدا کنند.

اما اگر نمی خواهید پرده ای یکرنگ و یکدست از رنگ مکمل داشته باشید، یکی از گزینش های عالی در این زمینه، می تواند انتخاب پارچه های طرح دار برای پرده ها باشد، که حتماً باید رنگ مکمل دیوار در طرح های روی آن وجود داشته باشد.

در این صورت با ایجاد تضادی که بین رنگِ دیوار و پرده ها وجود دارد، پرده ها بیشتر از همیشه خودنمایی خواهند کرد و جلوه ی بیشتری پیدا خواهند کرد.

حتی اگر رنگ دیوار را رنگ سفید و یا از رنگ های خنثی انتخاب کرده اید و می خواهید رنگِ پرده ها را متفاوت تر در نظر بگیرید، در این صورت رنگی مکمل رَنگ مبلمان را برای پَرده ها برگزینید، تا رنگ ها روح و جلوه ی بهتری پیدا کنند و بیشتر دیده شوند.

چگونه رنگ پرده را با رنگ دیوارها ست کنیم؟ - رادپرده

از رنگ های متضاد کمک بگیرید

این هم برای خود سلیقه ایست و خیلی از افراد دوست دارند تا رنگ های متضاد را با هم ست کنند، در این صورت برای تعیین رنگِ پرده می توانید رنگی کاملاً متفاوت از رنگ دیوار را در نظر گرفته و استفاده کنید.

در این شرایط فقط باید سعی کنید که در سایر وسایل و اکسسوری هایی که در اتاق برای دکور قرار داده اید، تناسب بین رنگ های متضاد پَرده و دیوار را رعایت کنید، تا محیط مورد نظر خیلی به سمت یکی از رنگ ها متمایل نشود.

با توجه به رنگی که دیوارها دارند، می توانید رنگِ پرده ها را با رنگ متضاد، دو تا سه درجه روشن تر و یا تیره تر انتخاب کنید.

این مسئله یعنی انتخاب رنگ متضاد با دیوار وقتی شدت می گیرد که می خواهید پرده های اتاق، نقطه کانونی و بسیار مورد توجه باشند و از همه چیز بیشتر دیده شوند.

به عنوان مثال اگر برای دیوارها از رَنگ آبی استفاده کرده اید، کمک گرفتن از رنگ های همرنگ و یکی دو درجه روشن تر و یا تیره تر نمی تواند به شما در این زمینه کمک کند و باید با انتخاب رنگ متضادی مانند رنگِ زرد و یا لیمویی، دیده ها را به سوی پرده، جلب کنید.

طرح های دیگری هم هستند که می توانید آن ها را برای رنگِ پرده، در نظر گرفته و از آن ها استفاده کنید، مثلاً انتخاب یکی از رنگ هایی که متناسب و هماهنگ با رنگ دیوار در وسایل اتاق بیشترین تکرار را دارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد.

به هر حال امیدواریم که با انتخاب رنگ هایی که دوست دارید و بوجود آوردن هارمونی مناسب بین رنگ ها، پرده هایی شیک و زیبا را برای خانه و یا محل کار خود برگزینید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *