چگونه پرده هایی شکیل و زیبا برای خانه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

چگونه پرده هایی شکیل و زیبا برای خانه انتخاب کنیم؟

مقدمه:

انتخاب پرده هایی شکیل و زیبا ما را در داشتن خانه ای جذاب و آراسته یاری خواهند داد، نکته ای که همواره مد نظر، بخصوص خانم های خانه بوده و از آن غافل نشده اند.

اما آنچه که به ما در این امر کمک بیشتری خواهد کرد، داشتن یک سری اطلاعات در این زمینه است و اینکه بدانیم با توجه و دقت در چه نکاتی باید پرده مناسبی را انتخاب کنیم.

در این مطلب و در ادامه پست قبلی به نکاتی که باید هنگام خرید پرده های خانه به آن دقت کنیم می پردازیم تا این بار با آگاهی بیشتر، به انتخاب درست تری دست بزنیم.

انتخاب پرده هایی شکیل و زیبا

اغلب ما وقتی که پرده ای را خریداری می کنیم، بعد از گذشتن از کنار پرده فروشی ها پشیمان شده و با خود می گوییم کاش این پرده را برای پذیرایی یا نشیمن و یا اتاق خواب خانه انتخاب کرده بودم، این یکی قشنگ تر است.!

اما مهم این است که در هنگام انتخاب بتوانیم با در نظر گرفتن جمیع شرایط لازم و لحاظ کردن آن ها و متناسب با سلیقه خودمان پرده ای شیک، زیبا و متناسبی را برگزینیم.

چگونه پرده هایی شکیل و زیبا برای خانه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

پرده ساده یا طرح دار

پس از اینکه از انتخاب رنگ مطمئن شدید، طرح و نقش و یا ساده بودن پرده هم در شیک بودن و زیبایی پرده نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

انتخاب این مورد ارتباط مستقیمی با نوع سبک بکار برده شده در دکوراسیون خانه دارد، چرا که اگر دکوراسیون خانه شما از طرح های شلوغ با رنگ های متعدد و طراحی های زیاد پیروی می کند، دیگر نباید پرده را هم از نوع رنگارنگ و شلوغ انتخاب کنید.!

به عکس در اینگونه موارد باید با انتخاب پرده هایی شکیل و ساده، این همه رنگارنگی و شلوغی در محیط را به تعادل رسانده و با گزینش پرده هایی یکرنگ و ساده، هارمونی و جذابیت بیشتری را در فضا ایجاد کنید.

اما اگر باز هم اصراری در انتخاب پرده های طرح دار برای اینگونه فضاها دارید، پس باید به دنبال نمونه پارچه هایی باشید که دارای طرح های ظریف و کوچک هستند تا کماکان تعادل و زیبایی در اینگونه محیط ها، بطور همزمان بوجود آید.

اگر هم که دکوراسیون منزل شما از طرح های مینیمال و خلوت پیروی می کند و می خواهید با این انتخاب به فضای خانه خود روح تازه ای بدهید، بهتر است تا از پرده های پر نقش و نگار و یا رنگارنگ استفاده کنید که به محیط شما جلوه ی شیک تر و زیباتری را می هند.

چگونه پرده هایی شکیل و زیبا برای خانه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

کدام جنس پرده

انتخاب جنس پرده ها مانند رنگ آن ها بسیار متفاوت و در برخی موارد گیج کننده و مشکل است، چون هر گاه سری به پرده فروشی بزنید، انواع متنوعی از پارچه ها را با صدها و بلکه هزاران نوع از جنس پارچه را در ضخیم ترین و نازک ترین جنس ها به شما معرفی خواهند کرد.

اما آنچه که مسلم است اینکه پارچه های سنگین و ضخیم اغلب برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مورد استفاده است و پارچه های نازک و سبک هم در طراحی های مدرن بیشتر مورد استفاده خواهند بود، تا پرده هایی شکیل و زیبا را بر روی پنجره ها، بوجود آورند.

مسلماً ضخیم یا نازک بودن پارچه و یا سنگین و یا سبک بودن آن در انتخاب جنس پرده مهم است و شما می توانید از بین پارچه هایی مانند حریر و تور و یا ساتن و کتان و یا مخمل و جیر و… هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید.

شاید یکی از مواردی که باید در این انتخاب دخیل باشد، نوع آب و هوای منطقه شماست که باعث می شود جنس پرده ها را متناسب با آن انتخاب کنید.

به هر حال یکی از راه ها انتخاب پرده ای با جنس متناسب، با توجه به جنس پارچه های رو مبلی است که کار شما را در گزینش، مقداری راحت تر خواهد کرد.

چگونه پرده هایی شکیل و زیبا برای خانه انتخاب کنیم؟ - راد پرده

سبک دکوراسیون

مورد مهم دیگر در هنگام گزینش پرده، تعیین سبک دکوراسیونی است که آن را برای منزل خود انتخاب کرده و در نظر گرفته اید، پس باید پرده که جزء اصلی دکوراسیون است را طوری انتخاب کنید که با آن هماهنگی داشته باشد.

پرده هم در نوع خود دارای سبک های متنوع و متعددی است، مثلاً پرده هایی که کلاسیک هستند و برای دکوراسیون کلاسیک در نظر گرفته می شوند، از پارچه های سنگین و ضخیم انتخاب شده و دارای والان و کتیبه و تزئینات زیاد و همچنین اکسسوری های فراوان هستند.

انتخاب پرده هایی شکیل برای اینگونه دکورها که به پرده های سلطنتی هم مشهور هستند، معمولاً برای منازل بزرگ، تجملاتی و اشرافی مناسب بوده و اغلب با مبلمان کلاسیک هم ست می شوند.

اما انواعی از پرده های مدرن در اشکال مختلف وجود دارند که بسیار ساده و سبک اند که برای دکوراسیون های امروزی و مدرن در نظر گرفته شده اند و نصب آن ها در چنین فضاهایی هماهنگی زیادی با دیگر اجزاء دکوراسیون خواهد داشت.

این پرده ها بدون والان و کتیبه و عاری از هرگونه تجملات و لوازم جانبی دیگر هستند و اگر با همه سادگی با توجه به محیط و درست ست شوند ، بسیار زیبا، فوق العاده و چشم نواز خواهند بود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *