کتیبه پرده

چگونگی انتخاب کتیبه ی مناسب برای زیبایی بیشتر پرده ها

مقدمه:

انتخاب کتیبه ی مناسب برای انواع پرده ها، می تواند سبب جذابیت بیشتر در نمای پرده شود و زیبایی چشمگیری را در فضا ایجاد کند و مسلماً دکوراسیون منازل شما با استفاده از کتیبه ها خاص تر و زیباتر خواهند شد.

اما مسئله مهم این است که هنگام انتخاب قاب ها و کتیبه های پرده، یکی از طرح ها و مدل هایی را برگزینید که هماهنگی و همخوانی بیشتری را با پرده ی اتاق و فضای مورد نظر شما داشته باشد و در این موارد باید به نوع طرح کتیبه توجه خاص داشته باشید.

در این مطلب به نکاتی در مورد شناخت بیشتر کتیبه ها و انتخاب آن ها خواهیم پرداخت، که امیدواریم بتواند شما را در زیباسازی هر چه بیشتر و بهتر فضای مورد نظرتان یاری کند.

کتیبه پرده راد

انتخاب کتیبه ی مناسب پرده

می دانید که کتیبه یکی از انواع ابزارها و اکسسوری های مدرنی است که برای نما و زیبایی هر چه بیشتر پرده ها استفاده  می شود و در حقیقت پوششی برای مخفی کردن میل پرده ها و یا نمای نامناسب دیوارهاست که امروزه کاربرد بسیاری را هم دارا می باشد.

ایجاد زیبایی، دوام بالا، تنوع فراوان در طرح و رنگ و قیمت مقرون به صرفه ای که این ابزارها دارند، سبب شده تا از آن ها به جای گچ بری و قرنیزهای قدیمی بر روی پرده ها استفاده شود که می توانستند در نوع خود هزینه های زیادی را بر افراد تحمیل کنند.

قبلاً هم در زمینه کتیبه پرده مطالبی را عنوان کردیم و دانستیم که کتیبه در واقع همان قاب پرده است که با جنس های مختلفی به بازار عرضه شده و متناسب و هماهنگ با پرده گزینش خواهد شد و قادر است تا حتی مدل های ساده ی پرده را هم با زیباترین و جذاب ترین نمایی به تصویر بکشد.

جنس قاب های پرده ممکن است چوبی و یا پلاستیکی باشد که هر یک در نوع خود کاربرد مناسبی خواهد داشت و نوع چوبی آن که به طرز بسیار هنرمندانه ای و بصورت منبت کاری شده ارائه می شود که بسیار شیک و زیبا است، که برخی از انواع کتیبه های چوبی به دلیل حکاکی ظریف هنر دستان و نقوش سنتی بر روی آن ها، طرفداران بسیاری را در هنگام خود اختصاص داده است.

کتیبه پرده

پُر مصرف ترین کتیبه ها

البته در هنگام انتخاب کتیبه ی مناسب برای پرده ها، پر فروش ترین و پُرکاربردترین نوع کتیبه ها کتیبه های پلاستیکی هستند، که جنس پلاستیکی آن هم از جنس پلیمر ضد آب ساخته می شود و دلیل استفاده بیشتر آن ها هم قیمت مناسب و کم آن و مزایای دیگری است که برای اینگونه از قاب ها می توان برشمرد.

نصب راحت و آسان قاب های پلاستیکی که بدون ایجاد هیچگونه گرد و خاک و کثیفی انجام می گیرد و جنس ضد آب که سبب نظافت راحت و شستشوی آسان آن ها خواهد شد، بدون اینکه هیچگونه نگرانی از آسیب دیدن کتیبه ها داشته باشید، همه مزیت هایی است که افراد را به خریدن این کتیبه ها ترغیب می کند.

کتیبه

انواع کتیبه ها

کتیبه ها به لحاظ طرح و رنگ و حتی کیفیت، بسیار متنوع هستند و شما به راحتی می توانید برای هر رنگ و هر نوع پرده ای که دارید، چه بلند و چه کوتاه و چه ساده و چه سلطنتی، قاب پرده را با آن ست کنید، اما باید بدانید که استفاده از آن ها در ترکیب با پرده های بلند و ساده نه تنها به زیباتر شدن پرده و نمای اتاق کمک خواهد کرد، بلکه باعث بزرگتر دیده شدن فضا نیز خواهد شد.

بیشترین رنگ هایی که در هنگام انتخاب کتیبه ی مناسب برای پرده ها از آن استفاده می شود، شامل رنگ های صدفی، طلایی، سفید، قهوه ای و سیاه قلم هستند که می توانند با طرح های بسیار متفاوتی به بازار ارائه شوند.

این نکته هم قابل ذکر است که کتیبه های مدرن هم وجود دارند که از طرح ها و مدل هایی متناسب با پرده های مدرن در آن ها استفاده می شود و اغلب نمایی شبیه به کتیبه های ساده دارند، اما از این کتیبه ها بسیار شیک تر و زیباتر می باشند و می توانند زیبایی و جلوه ی بیشتری را برای پرده ها بوجود آورند.

به هر حال می توان کتیبه ها را از نظر سبک و مدل طراحی به چند دسته تقسیم کرد و آن ها را متناسب با پرده انتخاب نمود و این طرح ها شامل، کتیبه های کلاسیک، کتیبه های سلطنتی، کتیبه های مدرن و کتیبه های ساده خواهند بود، که شما می توانید متناسب با نوع پرده ای که انتخاب کرده اید، آن را برگزینید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *