پرده اداری بهترین مدل

گزینش پرده های اداری مناسب با توجه به فضا

مقدمه:

گزینش پرده های اداری مناسب و متناسب با فضا، بر روی افرادی که در آن محیط مشغول به کار و فعالیت هستند بسیار تأثیرگذار خواهد بود، از این رو مدیران و کارگزاران باید شرایط را به گونه ای مهیا کنند تا محل و اتاق کار برای کارمندان و کارگران آرامش بخش، راحت و دلنشین باشد.

تمامی لوازم و وسایل اداری اعم از مبلمان، میز و صندلی ها و بویژه پرده ها و بطور کلی دکوراسیون حاکم بر فضا می تواند به شکلی غیر مستقیم، در بازده کاری افراد مؤثر بوده و آن را افزایش و یا کاهش دهد، از این رو مدیران موفق همواره به این مهم توجه ویژه داشته و در انتخاب این وسایل دقت لازم را مبذول خواهند داشت.

در این مطلب نکات دیگری را در رابطه با انتخاب پرده مناسب اداری، که یکی از مهمترین موارد در این باره است را با هم مرور خواهیم کرد، که امیدواریم با دقت بیشتر در این موارد بهترین فضای کاری را برای خود و سایر افراد مجموعه فراهم کرده و بدین طریق موفقیت های بیشتری را کسب نمایید.

پرده اداری خاص

چگونگی گزینش پرده های اداری مناسب

پرده ها پوششی هستند که اغلب برای پنجره ها و درب ها مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از آن ها هم صرفاً به جهت زیبایی بخشیدن و تزئین فضاهای مختلف و به عنوان یک عنصر تزئینی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

می دانید که پرده های اداری هم مانند پرده هایی که در جاهای مختلف منازل استفاده می شوند، دارای تنوع بسیار بالایی هستند و باید با توجه به محیطی که در آن قرار دارید، آن ها را به درست ترین شکل و با در نظر گرفتن موارد مختلف انتخاب، خریداری و نصب کنید.

اما برخی از فاکتورهای دیگریی که باید در این انتخاب لحاظ شوند عبارتند از:

ایجاد محیطی زیبا و منظم

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید پرده های اداری باید به آن توجه داشته باشید، ایجاد فضایی زیبا و منظم است، که پرده ها در بوجود آوردن این شرایط نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وجود پرده هایی با نقوش شلوغ، بسیار رنگارنگ و ناهماهنگ با محیط، می تواند فضای نامناسبی را در مکان های کاری ایجاد کرده و از رسمیت محیط کاری بکاهد، همچنان که انتخاب وسایل و دکوراسیون و بخصوص پرده هایی بیش از اندازه تیره و کدر و ایجاد فضایی تاریک و دلگیر می تواند حس بسیار بدی را در افراد بوجود آورده و از شوق و انگیزه کار در آن ها بکاهد.

این نکته را همواره باید در نظر داشته باشید که لوازم و ابزار محیط کاری و اداری، مانند میز و صندلی ها و مبلمانی که مورد استفاده قرار می گیرد و یا حتی وسایل تزئینی اتاق، با توجه به نوع فعالیت و فضایی که در اختیار دارید، تغییر خواهد کرد و به تناسب آن ها برای گزینش پرده های اداری مناسب هم، باید پرده هایی شکیل، زیبا و جذاب را با در نظر گرفتن تمامی جهات انتخاب و خریداری کنید.

پرده اداری در هر فضایی

پرده هایی متناسب با محیط اداری

یکی از خصوصیات برجسته ای که می توان برای پرده های اداری ذکر کرد، همسانی و هماهنگی آن ها با فضاهای اداری و تجاری است که باید ظاهر رسمیِ محیط را حفظ کرده و ضمن مدرن و جدید بودن پرده ها، این جدیت و رسمیت را تداوم بخشد.

برخی از انواع پرده ها صرفاً برای استفاده در فضاهای غیر رسمی و منازل مناسب است و نمی توان از آن ها برای محیط های اداری بهره برد، چرا که چهره فضا را عوض کرده و همسانی و هماهنگی خوبی با فضاهای اداری نخواهند داشت و بیشتر اینگونه پرده های فانتزی و تزئینی برای محیط های غیر رسمی مناسب خواهند بود.

برخی از پرده ها مانند پرده های کرکره ای و یا پرده های زبرا از نمونه پرده هایی هستند که هماهنگی بالایی با فضاهای اداری ایجاد کرده و با بکار بردن آن ها می توان محیطی بسیار زیبا و در عین حال رسمی را برای اتاق های مختلف ادارات و دفاتر کاری و یا آموزشگاه ها و… ایجاد کرد.

پرده های با دوام

از موارد مهم در انتخاب پرده ی اداری توجه به طول عمر و دوام پرده است، که با توجه به میزان و نوع کاربرد و همچنین محل قرارگیری پرده و محیطی که در آن بکار گرفته می شود و مواردی از این دست باید انتخاب شود.

برای گزینش پرده های اداری مناسب باید به گونه ای آن ها را برگزید که برای سال های متمادی قابل بهره برداری و استفاده باشند، چرا که تعویض زود به زود و یا هر ساله آن ها امکانپذیر نبوده و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

از این رو در بیشتر مواقع از پرده هایی استفاده می شود که مانند کرکره های آلومینیومی، علاوه بر رسمیت بخشیدن به فضای کاری، زیبایی، تنظیم میزان تابش نور و نوردهی مناسب، از جنس مستحکم و مقاومی هم برخوردار باشند تا بتوان بطور بهینه و به شکلی مدرن از آن ها استفاده کرد.

پرده اداری در فضای خاص

راحتی در نظافت و شستشو

شاید در نگاه اول هنگام خرید پرده های اداری به این مورد توجه کافی نداشته باشید، اما در موقع نظافت و شستشوی پرده ها به این نکته ی مهم، بیش از پیش پی خواهید برد، که این پرده ها باید از جنسی باشند که بتوان به راحتی آن ها را شستشو داده و تمیز کرد.

چرا که شاید لازم باشد تا برخی از پرده ها را بیشتر از آنچه که تصور می کنید (با توجه به محل قرارگیری و کاربرد آن ها) نظافت کرده و بشویید، از این جهت باید در هنگام انتخاب و خرید به این مورد دقت ویژه ای داشته باشید.

شستشوی آسان و راحت پرده ها و بخصوص امکان نظافت و شستن آن ها در همان محل نصب و بدون جدا کردن پرده ها، یکی از مواردی است که می توان به عنوان یکی از گزینه هایی که حتماً باید در موقع خرید و گزینش پرده های اداری مناسب لحاظ شوند، مورد توجه قرار داد و به آن توجه ویژه داشت.

به هر حال با در نظر گرفتن جمیع شرایط، باید پرده هایی را در نظر بگیرید که از همه لحاظ متناسب محیط کاری شما باشند و با کمک آن ها فضای مناسبی را برای کارکنان خود فراهم آورید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *