شست و شوی انواع پرده

یادآوری نکاتی مهم برای شستن انواع پرده

مقدمه:

با نزدیک شدن به سال نو بازار شستشو و نظافت بسیاری از وسایل، بخصوص شستن انواع پرده بسیار داغ است و افراد به روش های مختلفی سعی در تمیزی و پاکیزگی محیط خود دارند.

فرقی ندارد که به چه روشی می خواهید پرده های منزل خود را شسته و پاکیزه کنید، بلکه مهم این است که نکات طلایی و کلیدی را در مورد شستن هر یک از انواع پرده ها رعایت کرده و در آخر آن ها را مثل روز اول درخشان و زیبا در جای خود بیاویزید.

در این مطلب نکات مهمی را برای شستشوی پرده ها یادآوری  خواهیم کرد، تا با مطالعه آن بیش از گذشته به مراقبت از پرده ها پرداخته و در آخر هم پرده هایی تمیز و پاکیزه را برای زیبایی و جذابیت بیشتر محیط خود بر روی پنجره ها بیاویزید.

شست و شوی انواع پرده

شستن انواع پرده و نکات کلیدی آن

برای اینکه پرده هایی زیبا و خوش حالت داشته باشید، لازم است تا هنگام شستن آن ها هم یک سری نکات را رعایت کنید، البته بیشتر خانم ها ترجیح می دهند تا حداقل سالی یکبار پرده های خانه را به خشکشویی بسپارند تا هم از دغدغه های شستن آن ها راحت باشند و هم پرده های تمیزتری را تحویل بگیرند.

اما رعایت کردن موارد زیر هم در پاکیزگی و خوش فرم بودن پرده ها دخالت خواهند داشت، مواردی مانند:

برای اینکه پرده ها راحت تر شسته شده و زودتر پاکیزه شوند، بهتر است تا ماهی یک بار با سری مخصوص جاروبرقی گرد و خاک، مو و ذرات چسبیده و موجود بر روی پرده ها را بگیرید تا موقع شستشو، هم زودتر شسته شوند و هم چرک مرد نشده و رنگ آن ها شفاف تر شود، بویژه اگر رنگ این پرده ها سفید باشد این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شستن پرده

پس از اینکه پرده ها را از میل پرده جدا کردید، قبل از خارج کردن گیره ها، محل قرارگیری گیره ها بر روی نوار پرده را با لاک و یا خودکار علامتگذاری کنید، تا پس از شستن پرده ها به راحتی بتوانید گیره های پرده را در جای قبلی خود قرار داده و آن ها را به راحتی بیاویزید.

شیوه شستن انواع پرده بستگی به جنس آن ها دارد، چرا که هر نوع پارچه ی پرده ای و اصولاً پرده ها، باید به روش مخصوص به خود شسته شوند، پس قبل از اینکه دست بکار شوید، حتماً جنس پرده را در نظر گرفته و اطلاعات مربوط به شستشوی آن را کسب کنید.

سعی کنید پرده های ظریف را حتی الامکان با دست شسته و از شستن آن ها با لباسشویی اجتناب کنید، زیرا که ممکن است به بافت نازک و ظریف آن ها آسیب وارد شود.

پرده های سنگین و ضخیم را در صورتی که زیاد از حد کثیف نیستند را می توانید به کمک بخارشوی بشویید، چون شستن و خشک کردن و همچنین نصب اینگونه پرده ها کمی دشوار است.

شست و شوی پرده

اگر قرار است تا با استفاده از لباسشویی پرده ها را بشویید و خشک کنید، این نکته را باید رعایت کنید که بیش از حد لباسشویی را پُر نکنید و از یک یا دو پرده ی کم حجم برای شستن استفاده کنید تا پرده ها بخوبی پاکیزه شده و به لباسشویی هم صدمه ای وارد نشود.

مورد دیگری که باید در این زمینه رعایت کنید، دستگاه لباسشویی را روی دور کُند و دمای پایین آن تنظیم کنید، چرا که بکار بردن آب داغ و یا استفاده از دور تُند لباسشویی در هنگام شستن انواع پرده سبب چروک شدن آن و آسیب های جدی به بافت و رنگ پارچه خواهد شد.

شست و شوی پرده

اگر پرده ها را کمی نم دار آویزان کنید، در صاف ماندن پرده مؤثر بوده و از چروک شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

حلقه ها و گیره های زنگ زده را درون سرکه بگذارید و بجوشانید تا مانند قبل تمیز و براق شوند و برای اینکه گیره ها در درون ریل پرده به راحتی جابجا شوند، آن ها را به صابون آغشته کنید تا روان شوند.

برای شستن پرده های چوبی باید با احتیاط بیشتر عمل کرده و با یک برس نرم و مواد شوینده مناسب و مقدار بسیار کم آب، اقدام به شستن آن ها نمایید و مدت شستشو را طولانی نکنید و بگذارید این پرده ها در مقابل آفتاب بسرعت و کاملاً خشک شوند، زیرا که پرده های چوبی در مواجه با آب به مدت طولانی، آسیب دیده و زیبایی خود را از دست خواهند داد.

در پایان این نکته را بخاطر داشته باشید که علاوه بر شستن پرده، چوب پرده ها هم که محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار و انواع آلودگی ها هستند، را باید بخوبی شسته و یا با دستمال آن ها را پاک کنید و برای آویختن مجدد پرده ها مهیا نمایید،هرگز پرده های تمیز را به میل پرده ها و گیره های کثیف متصل نکنید، چرا که زحمات شما را از بین خواهند برد.

نظافت پرده

بخاطر داشته باشید که قبل از شستن انواع پرده باید با توجه به جنس آن، تمامی نکات مربوط به شستشو و نظافت پرده را با دقت مطالعه نمایید تا پرده ها دچار صدمه و آسیب نشوند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *