آشنایی با پرده های گیپور و شناخت بیشتر آن - پرده راد

آشنایی با پرده های گیپور و شناخت بیشتر آن

مقدمه:

پرده های گیپور جزو پرده های لوکس و گرانقیمت محسوب می شوند، که زیبایی کم نظیر و کیفیت بالای پرده سبب شده تا گران بودن آن در هنگام خرید برای خریداران اصلاً مطرح نباشد.

می دانید که پرده ها جزو گزینه هایی هستند که در صورت تغییر و یا تعویض آن ها، بسیار به چشم آمده و جلب توجه خواهند کرد، بخصوص اگر آن ها را با یکی از انواع پرده های زیبا و چشم نواز گیپور تعویض کنید، این تغییر بیشتر به چشم خواهد آمد.

در این مطلب قرار است تا شما را با این پرده ی زیبا بیشتر آشنا کرده و اندکی هم در باره این پرده صحبت کنیم، تا اگر قرار است در سال جدید پرده ها را عوض دهید، به این گزینه هم توجه ویژه داشته باشید.

آشنایی با پرده های گیپور و شناخت بیشتر آن - پرده راد

معرفی بیشتر پرده های گیپور

همه ما دوست داریم که مدل پرده های خانه امان به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد جذابیت و زیبایی، به میزان مناسبِ نور و گرما و حتی صدا در خانه کمک کند، که اگر این انتخاب درست انجام گیرد، تعادلی بی نظیر بین ظاهر، عملکرد و کارایی و آنچه که از پرده انتظار داریم، به وجود خواهد آمد.

پس در هنگام انتخاب و خرید پرده باید به نوع دکوراسیون و وسایلی که در خانه از آن استفاده می کنیم توجه داشته باشیم، چرا که هر کدام از پرده هایی را که برمی گزینیم، با دکوراسیون خاصی هماهنگ شده و با آن زیباتر خواهد بود.

وسایلی که در هنگام خرید پرده باید به آن دقت بیشتری داشته باشید و مطابق با آن رنگ و طرح پرده ها را ست کنید، لوازمی مانند مبلمان، قالی و فرش، رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری ها و … که باید با پرده ها همخوانی داشته باشند، یا صحیح تر این است که بگوییم، پرده ها باید با آن ها هماهنگ باشند.

پس مهمترین نکته در انتخاب پرده این است که مطابق با دیگر لوازم دکوراسیون پرده های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در حال حاضر پرده های بسیار زیاد و متفاوتی در دنیای مد و دکور وجود دارند، که شاید به جرأت بتوان گفت که پرده های گیپور یکی از برترین و مناسب ترین گزینه هایی است که می توان با هر نوع دکوراسیونی آن را به راحتی ست کرد و نگرانی از این بابت نداشت.

آشنایی با پرده های گیپور و شناخت بیشتر آن - پرده راد

پرده ی گیپور از نوعی پارچه ی توری مشبک با همین نام دوخته می شود، که این پارچه ها مصرف بسیار بالایی برای دوخت پرده های مجلل و زیبا، همچون پرده های سلطنتی و کلاسیک دارند.

اما این بدان معنا نیست که پرده های زیبای گیپور را فقط در دکوراسیون های به سبک کلاسیک می توان استفاده کرد، بلکه امروزه ده ها و صدها مدل پرده گیپور، با طرح های ساده و مدرن به بازار عرضه شده اند که می توانید آن ها را به تنهایی و یا همراه با پرده های دیگر، در دکوراسیون های مدرن ست کرده و به زیباترین شکل از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال انواعی از پرده های گیپور سفید با طرح های بسیار زیبا و متفاوت در بازار وجود دارند که بیشترین تناسب را با سبک های متفاوت دکوراسیون، بخصوص سبک های  مدرن و جدید دارند، که برخی از این پرده های مدرن با ترکیبی از پارچه های مختلفی مانند ترکیب حریر و گیپور تولید شده و به بازار عرضه شده اند.

پارچه های گیپور دارای طرح های برجسته و مشبک هستند که با استفاده از نخ های پنبه ای و یا نخ های ابریشم مصنوعی و یا طبیعی بافته می شوند.

گل هایی که بر روی پرده های گیپور قرار دارند، برخلاف گلدوزی بر روی پارچه های دیگر، عموماً بدون زمینه بوده و گل ها با استفاده از ادامه ی همان نخِ بکار رفته برای دوخت گل قبلی و در کنار هم دوخته می شوند.

آشنایی با پرده های گیپور و شناخت بیشتر آن - پرده راد

پردهِ یِ گیپور و مکان مناسب آن

پرده های بی نظیر گیپور با اینکه جزو گران قیمت ترین پارچه های پرده ای محسوب می شوند، اما یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل های پرده ای در بازار به شمار می روند که در رنگ ها و مدل های بسیار متنوع هم به مشتریان ارائه می شوند.

با گزینش درست از بین انواع پرده گیپور، می توانید از این مدل پرده در همه نقاط خانه استفاده کنید، اما پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین جایی که می شود از این پرده خاص و زیبا استفاده کرد، اتاق های پذیرایی است که با آویختن این پرده ها، نما و جلوه ی بسیار جذاب و زیبایی پیدا کرده، طوری که حتی رضایت خاطر افراد سخت پسند و مشکل پسند را هم جلب خواهند کرد.

هر چند که استفاده از آن ها در اتاق های خواب و نشیمن و بخصوص آشپزخانه هایی که پنجره ها و شیشه های بزرگ و وسیع دارند، هم بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود و از مهمترین مزایای این پرده این است که به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ می توان از آن در همه جای خانه به زیباترین شکلی استفاده کرد.

اگر در پست بعدی هم با ما همراهی کنید، اطلاعات بیشتری در مورد پرده های گیپور و ویژگی های آن ها بدست خواهید آورد، پس در سایت پرده ی راد ارائه کننده ی بهترین و مدرن ترین پرده های اداری، با ما بمانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *