آیا جمع کننده های پرده نقشی در زیبایی آن دارند؟ - پرده راد

آیا جمع کننده های پرده نقشی در زیبایی آن دارند؟

مقدمه:

لوازم جانبی مانند جمع کننده های پرده نقش بسیار زیادی در زیبایی پرده ایفا می کنند و همانطور که در انتخاب به نقش و نگار و جنس پرده توجه می کنید باید به لوازم و یراق آلاتی که برای آن استفاده می کنید نیز دقت داشته باشید.

بیشتر طراحان داخلی و دکوراتورها هم عقیده دارند که با انتخاب این لوازم، شما می توانید سبک خاص و نوینی را متناسب با دکوراسیون فضا بوجود آورده و یا اینکه با انتخاب نادرست خود حتی از زیبایی خود پرده نیز کم کنید و جلوه ی پرده را هم از بین ببرید.

در این مطلب به معرفی تعدادی از بندهای جمع کننده در پرده ها، که بیشتر مورد مصرف هستند خواهیم پرداخت و شما را با چند مدل از آن ها که مورد استقبال قرار گرفته اند، آشنا خواهیم کرد.

شناخت بیشتر جمع کننده های پرده

شاید باور نکنید اما یک گل میخ، کتیبه، یراق و… تمامی لوازم جانبی که با پرده در ارتباط است و دیده می شود، به راحتی می تواند بر پرده ی گران قیمتی که خریده اید، چنان تأثیر بگذارد که با یک پرده بسیار ارزان قیمت مقایسه شده و حتی از آن هم کمتر و ارزان تر به نظر آید.

در حالی که اگر این انتخاب بطور صحیحی صورت گیرد، درست برعکس این قضیه پیش خواهد رفت و شما با خرید لوازم جانبی مناسب، می توانید ظاهر پرده را چنان نشان دهید که با بهترین پرده ها مقایسه شده و قابل رقابت باشد.

آیا جمع کننده های پرده نقشی در زیبایی آن دارند؟ - پرده راد

از جمله این وسایل جانبی می توان به پرده گیرها اشاره کرد که نقش پُررنگی در ظاهر و نمای پرده دارند و برخی از مدل های پرمصرف آن عبارتند از:

جمع کننده مدل کمربندی

در این مدل نیاز به یک بند به عنوان کمربند بر روی پرده داریم، که جمع کننده به صورت یک کمربند به دور پرده قرار گرفته و نیاز به یک گل میخ است که آن را بر روی دیوار نصب می کنند و بعد هم پرده گیر که مانند یک کمربند پرده را در بر گرفته، به گل میخ متصل می شود.

این نوع از جمع کننده های پرده طرح ها، مدل ها و حتی متریال بسیار متفاوتی دارد که با هر سبک دکوراسیون و یا هر سبک پرده ای (به شرط انتخاب درست) همخوانی داشته و برای مدل های گوناگون پرده مناسب خواهد بود.

این مدل از مدل های بسیار رایج و متداول است که با گل میخ هایی که متناسب با آن انتخاب می شود، می تواند در هنگام جمع شدن پرده، زیبایی خاصی بر روی آن ایجاد کند و باید گفت که این طرح با تنوع و سادگی که دارد، مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته است.

آیا جمع کننده های پرده نقشی در زیبایی آن دارند؟ - پرده راد

جمع کننده مدل کراواتی

این مدل از پرده گیرها یا همان جمع کننده ها، با اشکال مختلف از دیر باز مورد استفاده مردم بوده و هست و بطور کلی می توان آن را از قدیمی ترین مدل ها برای این منظور دانست.

البته در حال حاضر هم از این مدل استفاده ی گسترده ای می شود و فقط به لحاظ مدل های اجرایی و سبک های متفاوت پرده، نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده است.

این مدل جمع کننده های پرده از مواد گوناگونی مانند بندهای چرمی گرفته تا کاموایی، کنافی، بافت های گوناگون، انواع پارچه ای آن و حتی از جنس خود پرده هم ساخته می شوند.

همانطور که حتماً انواع طرح های این مدل را بر روی پرده های مختلف مشاهده کرده اید، می دانید که این بندها طوری دور پرده بسته می شوند که قسمت های اضافه بندها، حالت کراوات بخود گرفته و بر روی پرده به صورت آویزان و بطور منظم قرار خواهند گرفت.

این مدل پرده گیر هم از زیبایی و جذابیت خاص خود بهره برده و طرفداران زیادی دارد.

آیا جمع کننده های پرده نقشی در زیبایی آن دارند؟ - پرده راد

جمع کننده مدل گره ای

در یک نگاه این نگهدارنده پرده هم مثل مدل کراواتی به نظر خواهد رسید، اما تفاوت هایی را با این طرح دارد، اول اینکه مدل گره ای به یک گل میخ که آن را بر روی دیوار کنار پرده نصب کرده اند، نیاز خواهد داشت.

دوم اینکه باقی مانده بند استفاده شده در این مدل به شکل یک گره بر روی پرده قرار خواهد گرفت و دیگر مثل مدل کراواتی به شکل آویزان نخواهد بود، ضمن اینکه این گره باید به شکل مشخص و ثابتی و اغلب با طرح گل بر روی پرده باقی بماند.

در جمع کننده های پرده به شکل گره ای، بندها می توانند متناسب با پرده از انواع طرح و یا جنس های مختلف مانند چرم، کناف، کاموا و بافت و یا پارچه های پرده ای باشند که انتخاب هر یک از آن ها به سبک پرده شما بستگی خواهد داشت و باید متناسب با آن در نظر گرفته شود.

پرده گیرهای متنوع و بسیار زیادی وجود دارند که سبب زیبایی و جلوه بیشتر پرده ها خواهند شد و در نتیجه به جذابیت فضا خواهند افزود، که در پست بعدی به تعداد دیگری از آن ها اشاره می کنیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *