آیا پرده های اتاق کار هم در زیبایی دکوراسیون مؤثرند؟ - پرده راد

آیا پرده های اتاق کار هم در زیبایی دکوراسیون مؤثرند؟

مقدمه:

پرده های اتاق کار هم می توانند در زیبایی و جذابیت محیط کار بسیار مؤثر باشند و این تنها اتاق های پذیرایی نیستند که برای زیبا شدن، نیاز به انتخاب پرده های مناسب دارند.

البته این اتاق کار می تواند فضایی در منزل شما و یا جایی دور از خانه و در محل کارتان باشد، به هر حال واقعاً تفاوتی ندارد که این دفتر کار در کجا قرار گرفته باشد و شما برای پوشش پنجره های موجود در آن مکان، باید به فکرپرده های مناسبی برای این فضا باشید.

در این مطلب نکاتی را در رابطه با انتخاب پرده برای جایی که اتاق کار و یا دفتر کار نامیده می شود خواهیم گفت تا بتوانید از این طریق بر کارایی خود و بهره وری سایر افرادی که در این مکان مشغول به کار هستند، بیفزایید.

چگونگی انتخاب پرده های اتاق کار

پرده ها در هر جایی که از آن ها استفاده شوند، باید دارای شرایطی باشند که به زیبایی محیط افزوده و همچنین کارایی بالایی را به همراه داشته باشند.

اما اینکه این پرده ها را در کجا بکار می برید، نکته ایست که در انتخاب پرده بسیار تأثیر داشته و با توجه به آن می بایست پرده های مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

دکوراسیون - پرده راد

محل اتاق کار

پیش از انتخاب پرده برای اتاق کار این مورد را باید در نظر داشته باشید که آیا این اتاق در داخل منزل شما قرار گرفته است و یا اینکه جایی در بیرون از منزل واقع شده است.

چون اگر این اتاق جایی در داخل منزل باشد، باید پرده های آن را به شکلی انتخاب کنید که با بقیه ی فضای خانه و یا بهتر بگوییم با دکوراسیون و لوازم موجود در سایر فضای خانه که با این اتاق مرتبط هستند، همخوانی و تناسب داشته باشد.

بخصوص این مسئله وقتی اهمیت بیشتر پیدا می کند که با توجه به کوچکی و محدود بودن فضاهای امروزی، قسمتی از یک اتاق را به محل کارخود اختصاص داده باشید و در حقیقت اتاق شکلی مشارکتی داشته باشد، به عنوان مثال قسمتی از اتاق نشیمن را برای کار در نظر گرفته باشید.

در این صورت در هنگام خرید پرده های اتاق کار، باید با توجه به وسایل و دکوراسیونی که در بخش دیگر اتاق وجود دارد و تناسبی که بین این دو قسمت ایجاد می کنید، پرده ها را برگزینید.

دکوراسیون - پرده راد

نور مناسب اتاق

چون فضا فضای کاری است، باید اتاق دارای نور خوب و مناسبی باشد تا حین کار با توجه به نور موجود، کمتر احساس خستگی و کسالت کنید و از محیط و نور بوجود آمده در آن کلافه نشوید.

از این رو انتخاب پرده هایی مناسب با این فضا بسیار مهم خواهد بود، پس اگر پنجره هایی رو به آفتاب دارید و از فضای بسیار پُرنوری برخوردار هستید، می توانید از پرده هایی با جنس ضخیم تر و رنگ های تیره تر کمک بگیرید.

اما در صورتی که پنجره هایی کوچک و پشت به آفتاب دارید، که فضای کم نوری را بوجود آورده اند، لازم است تا از پرده هایی بسیار ظریف و نازک و با رنگ های روشن مانند حریر استفاده کنید، تا تابشِ کمِ نور از میزان و راندمان کاری شما نکاهد.

دکوراسیون - پرده راد

رنگ مناسب پرده ها

انتخاب رنگ مناسب برای پرده ها در اینگونه اتاق ها، علاوه بر ایجاد نور دلخواه می تواند به زیبایی دکوراسیون و چشم نوازی محیط کمک کرده و فضای بسیار لذتبخش و دلپذیری را بوجود آورد.

اتفاقاً این مسئله، یعنی انتخاب رنگ مناسب پرده های اتاق کار و فضای کاری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و با یک انتخاب درست خواهید توانست هم به بازده کاری و هم به آرامش روح و روان خود و دیگر کسانی که با شما در این اتاق مشغول به کار هستند، کمک کنید.

همچنین انتخاب رنگ نامناسب پرده ها، می تواند در خستگی زود هنگام و کارایی کمِ شما و دیگران تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و به عکس اگر پرده ها را با رنگ مناسب برگزینید، با زیبایی و نور خوب و مناسبی که در محیط بوجود می آورید، می توانید انتظار کارایی، راندمان بالا و پیشرفت و موفقیت در کارها را داشته باشید.

دکوراسیون - پرده راد

فضای رسمی و یا غیر رسمی

گاهی اوقات این دفاتر کاری در فضایی جدا و دور از منزل است و یا اینکه مراجعه کنندگانی دارید که لازم است فضایی کاملاً رسمی را در اتاق کار خود ایجاد کنید، از این رو باید پرده هایی را برگزینید که حالت رسمی تری را برای این محیط فراهم کنند، پس در این صورت بهتر است تا با انتخاب پرده هایی مانند پرده های کرکره ای، زبرا و یا شید رول، به این شکوه و رسمیت کمک بیشتری کنید.

گزینش پرده های کرکره ای چوبی می توانند یکی از مناسب ترین انتخاب ها هم برای پرده های اتاق کار موجود در منازل و یا دفاتر کاری بیرون از خانه باشند، که علاوه بر رسمیت و جدیت بخشیدن به فضا، جذابیت و زیبایی زیادی را هم به سبب بصری ایجاد خواهند کرد.

این نکته را هم بخاطر داشته باشید که اگر از پرده های پارچه ای برای اتاق کار خود استفاده می کنید، برای مجلل تر و رسمی تر نشان دادن فضای کاری، حتماً از پرده های بلند کمک بگیرید، تا این منظور با استفاده از این پرده ها بهتر برآورده شود.

به هر حال برای این اتاق ها می توانید از انواع پرده های کلاسیک و مدرن استفاده کنید، به شرط اینکه از بین پرده ها، انتخاب مناسبی با توجه به فضای موجود داشته باشید.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *