آیا پرده های بامبو با پرده های حصیری تفاوت دارند؟ - پرده راد

آیا پرده های بامبو با پرده های حصیری تفاوت دارند؟

گفته می شود پرده های بامبو همان پرده های حصیری هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما آنچه که مسلم است بامبو ها  با پرده های حصیری، بخصوص پرده های حصیری زمان گذشته، تفاوت عمده ای پیدا کرده اند. هر چند که خود پرده ی بامبو با پرده حصیری هم متفاوت است، چون در ساخت و بافت پرده بامبو فقط از نی های بامبو استفاده شده، در حالی که در بافت پرده های حصیری از تکه چوب های مختلف کمک گرفته می شود.

در گذشته از پرده های حصیری به صورت گسترده ای در همه منازل و مغازه ها استفاده می شد و مردم برای متعادل ساختن دمای هوا، از این نوع پرده استفاده می کردند.

اگر در این پست ما را همراهی کنید، اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آیا پرده های بامبو با پرده های حصیری تفاوت دارند؟ - پرده راد

 

پرده های بامبو و استفاده از آن

پرده های زیبای بامبو یادآور خاطرات خوش زمان گذشته است، زیرا دیدن آن، تصویر پرده های حصیری، که قدیمی ترین و سنتی ترین پرده ی ایرانی است را در ذهن تداعی می کند، پرده هایی که با تمام سادگی که داشتند، اما بسیار کاربردی بودند.

حصیر بافی، به معنی بافت رشته های الیاف گیاهی است، که در گذشته به کمک ابزارهای ساده و استفاده از مهارت دست انجام می شده است و بعد از طی مراحل مختلف آن، محصولات متنوعی مانند انواع سبد، زیرانداز، سفره حصیری، پرده و…. تولید می شده است.

می توان گفت که پرده های حصیری در گذشته جزو معدود انتخاب هایی بشمار می رفتند، که برای تنظیم کردن دمای منازل و محیط کار و معتدل نگه داشتن هوای خانه ها وجود داشته و بکار گرفته می شدند.

به هر حال امروزه پرده های حصیری قدیمی جای خود را به پرده های جدید و بامبو داده اند، پرده بامبو از کنار هم گذاشتن و چیدمان بی نظیر تکه های کوچک چوب و نی بامبو بوجود می آیند و تفاوت آن ها با پرده های حصیری در نوع چوبی است که در ساخت آن بکار برده می شود.

این پرده های زیبا نه تنها برای پوشاندن و تزئین پنجره ها و درب های شیشه ای در منزل و مغازه ها استفاده می شود، که به سبب همین ظرافت و زیبایی کم نظیر، در خیلی از ادارات و محیط های کاری و شرکت ها هم به صورت گسترده ای، چه بصورت تزئینی و چه برای پوشاندن درب ها و پنجره ها استفاده می شوند.

شما می توانید پرده های بامبو را به راحتی برای هر سایز پنجره و با هر فرمی که پنجره ها طراحی شده باشند، سفارش داده و از فضای ساده و سنتی بوجود آمده در محیط، لذت ببرید، بخصوص این مسئله وقتی بیشتر نمود پیدا می کند که این مدل پرده را در فضاهایی که با طرح چوب و یا با رنگ چوب طراحی و ساخته شده اند بکار برده و با آن ست کنید، اما کاربرد این پرده ها اکثراً در خانه های ویلایی و منازل لوکس، اپن آشپزخانه ها، درب تراس ها و لمکده ها و رستوران ها و… می باشد.

مکانیزم این پرده برای جمع کردن آن بصورت پله ای، پلیسه ای، رومن و از پایین به بالا و با نخ پرده می باشد و حتی این پرده ها را به صورت رولی هم می شود جمع کرد، اما اگر می خواهید پرده های شما دچار استهلاک کمتر و طول عمر بیشتری  باشند، پیشنهاد می کنیم آن ها را به صورت رولی سفارش دهید.

آیا پرده های بامبو با پرده های حصیری تفاوت دارند؟ - پرده راد

 

مزایای پرده حصیری

پرده های حصیری با حالت سنتی که به فضاهای مختلف و مدرن می دهند، زیبایی، لطافت و آرامش خاصی را بر این فضاها حاکم می کنند، مخصوصاً پرده های بامبو با طرح ها و رنگ های متفاوت و جذابی که دارند و با زیبایی بصری که در بیننده ایجاد می کنند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و می گیرند.

با اینکه این پرده ها از جنس چوب هستند، اما در برابر رطوبت بسیار مقاومند و از این نظر برای مناطق مرطوب گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می آیند و شما می توانید به راحتی آن ها را در جلوی بالکن منزل و یا حتی در فضای بازی مانند آلاچیق، استفاده کنید.

هماهنگی با دکوراسیون های مدرن و کلاسیک هم از مزایای دیگر این پرده هاست، بافت طبیعی موجود در این پرده، می تواند با هر سبک از دکور متناسب و هماهنگ باشد، بخصوص در حال حاضر، که طراحان از انواع مختلف بافت های چوب و اشکال چوبی در طراحی و ساخت دکورها استفاده می کنند، این مسئله پررنگ تر است.

از مزایای دیگر این پرده با بافت های جذاب و زیبایش، می توان به موارد زیر هم اشاره داشت:

  • نصب سریع و آسان
  • عایق بسیار خوب برای گرما و سرما
  • مقاومت و دوام و طول عمر بالا
  • ثبات رنگ در اثر تابش نور خورشید در مدت طولانی
  • قابلیت تمیز کردن به شکلی ساده و سریع
  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و…

امیدواریم شما هم با انتخاب یکی از انواع پرده های بامبو از طرح و رنگ بی نظیر و حس نوستالژی آن، که شما را به خاطرات خوش گذشته پیوند می دهد، لذت ببرید.

در صورت تمایل می توانید پست ” چگونگی شستشوی پرده های زبرا و نکات مربوط به آن ” را مطالعه نمایید.

آیا پرده های بامبو با پرده های حصیری تفاوت دارند؟ - پرده راد

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *