انتخاب جنس پارچه برای دوخت پرده ی ساده - پرده راد

انتخاب جنس پارچه برای دوخت پرده ی ساده

مقدمه:

انتخاب جنس پارچه برای دوخت پرده ی ساده بسیار مهم است، چرا که این پرده ها دارای نقش و نگاری نیستند تا با کمک آن بتوانید اشکالات دوخت را پنهان کرده و یا از آن ها برای زیبایی بیشتر پرده کمک بگیرید، پس باید نهایت دقت را در این گزینش بکار ببندید.

در این مطلب در باره انواع مختلف پارچه های پرده ای که می توانید از آن در دوخت پرده های ساده استفاده کنید، صحبت کرده و مزایا و معایب این انتخاب را عنوان خواهیم کرد، پس در ادامه هم با ما باشید.

انواع پارچه برای دوخت پرده ی ساده

پرده های پارچه ای ساده دارای جنس های متنوعی هستند که با توجه به طرح و مدل دوخت پرده باید جنس مناسبی را برای آن انتخاب کنید تا زیبایی لازم را بعد از دوخت بر روی آن ها ایجاد نمایید.

در این گزینش باید مواردی مانند میزان روشنایی و نوری که نیاز دارید را لحاظ کنید و متناسب با آن پرده مورد نظر خود را خریداری کنید و همین طور هم میزان گرمی و سردی هوا را برای انتخاب پارچه های پرده ای ضخیم و یا نازک باید در نظر بگیرید.

این پارچه ها می توانند شامل جنس های زیر باشند:

خرید پارچه برای پرده

پارچه های نخی:

این نوع از پارچه های پرده ای برای دوخت پرده های ساده مناسب تر خواهند بود زیرا که دارای ویژگی های و مزایای زیادی نسبت به سایر انواع  پرده ای می باشند.

دوخت این نوع پرده ها بسیار راحت تر از جنس های دیگر است، از طرف دیگر می توان این پرده ها را که خود تنوعی از رنگ های مختلف دارند، با هر طرح و رنگ و دکوراسیونی ست و هماهنگ کرد که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

این پارچه ها را می توانید برای دوخت پرده ی ساده در فضاهای رسمی تری مانند سالن های پذیرایی و یا در محیط های غیر رسمی مانند اتاق خواب و اتاق کودک، در رنگ های خاص خود به بهترین و شیک ترین وجهی، استفاده کنید.

ویژگی دیگر این پرده ها در تمیز کردن و شستن سریع و راحت آن هاست، که به ساده ترین شکلی و در مدت زمان کوتاهی قابل شستشو و لکه گیری هستند.

از موارد مهم دیگر، دوخت بسیار ساده و راحت اینگونه از پارچه های پرده ایست که برای استفاده با هر طرح و مدلی قابل استفاده می باشند، بخصوص برای دوخت پرده های ساده جزو یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه ها خواهند بود.

انتخاب جنس پارچه برای دوخت پرده ی ساده - پرده راد

پارچه های حریر:

تأمین میزان نور و ایجاد روشنایی زیاد یکی از مزایای پارچه های حریر است که با دوخت های ساده می توان زیباترین شکل ها را در آن ها بوجود آورد، از این رو این پرده ها مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند و طرفداران بسیاری برای استفاده در پرده های ساده دارند.

ست شدن و هماهنگ شدن این پرده ها با توجه به گستردگی که در انواع طیف رنگی دارند، با هر سبک دکوراسیون و هر نوع چیدمان، هم یکی دیگر از مزایای این جنس از پارچه ها برای دوخت پرده ی ساده است.

اگر چه که می توانید این پرده ها را با آستری پوشش بیشتری بدهید و با دولایه کردن آن دید بیرونی را نسبت به محیط خود کم کنید، اما اگر حریم خصوصی و شخصی برای شما مهم است، دوخت این جنس از پرده ها اگر چه که شیک و بسیار زیبا و جذاب است، ولی ممکن است سبب دید بیشتر فضای داخلی شود و بهتر است تا برای حل آن از یک لایه دیگر پرده با جنس مناسب استفاده کنید.

خرید پارچه پرده

پارچه های مخمل:

پارچه های مخمل پارچه های بسیار زیبا و مناسب برای دوخت پرده های ساده هستند، اما بر خلاف پرده های حریر و یا تور و حتی پرده های نخی سنگین ترند و بهتر است از آن ها در اتاق ها و مکان های رسمی خانه، مانند اتاق پذیرایی استفاده کنید تا با توجه به وسایل لوکس و دکوری که اغلب در این اتاق ها وجود دارد، جذابیت بیشتری را بتوانید در محیط ایجاد کنید.

این پرده ها را باید در مکان هایی استفاده کنید که نیاز زیادی به نور و تابش آن ندارید، پس در مکان هایی مانند اتاق مطالعه و یا اتاق نشیمن که نیاز به نور بیشتری دارید، بهتر است تا از انواع دیگر پارچه های پرده ای استفاده کنید.

انتخاب جنس پارچه برای دوخت پرده ی ساده - پرده راد

پارچه های کتان:

جنس پارچه های کتان اغلب سبک و نازک تر از پارچه های مخمل است و از آن می توانید در دوخت پرده ی ساده برای اتاق های مختلف استفاده کنید و میزان نور مناسبی را هم به کمک این پرده ها دریافت نمایید.

به هر حال به نظر می رسد که استفاده از پارچه های ساده برای دوخت پرده های ساده و شیک، بسیار مناسب تر و جذاب تر خواهد بود و فضای زیباتری را بوجود خواهد آورد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *