انتخاب رنگ پرده و تأثیر رنگ ها بر روی افراد - رادپرده

انتخاب رنگ پرده و تأثیر رنگ ها بر روی افراد

یکی از مهمترین نکات در انتخاب رنگ پرده، تأثیری است که رنگ پرده ها، بخصوص پرده های اداری بر افرادی دارند، که در آن محیط قرار گرفته و کار می کنند.

بهتر است قبل از اینکه انتخابی را در این زمینه داشته باشیم، در ابتدا مقداری در مورد رنگ ها و تأثیر آن اطلاعاتی هر چند اندک، بدست آوریم.

در این پست قرار است تا کمی در این مورد صحبت کنیم، که امیدواریم مورد توجه و استقبال شما عزیزان قرار بگیرد و با مطالعه ی این قسمت به اهمیت بیش از پیش انتخاب رنگ ها، بخصوص در یک فضای کاری پی ببرید.

انتخاب رنگ پرده و تأثیر رنگ ها بر روی افراد - رادپرده

شناخت و انتخاب رنگ پرده

برای اینکه با توجه به روان شناسی رنگ و تأثیر آن بر روی افراد بتوانیم تصمیم صحیح و درستی در رابطه با انتخاب پرده، مخصوصاً  پرده ی اداری گرفته باشیم، به شناخت و معرفی رنگ های پر کاربرد و تأثیر آن بر روی افراد، می پردازیم.

رنگ سبز

حتماً دقت کرده اید که در بیمارستان ها و مخصوصاً اتاق های عمل، بیشتر از رنگ سبز، بخصوص رنگ های سبز روشن کمک گرفته شده است، می دانید چرا؟ شاید مهمترین دلیل آن، آرامشی است که با دیدن رنگ سبز به انسان منتقل می شود و این رنگ که رنگ طبیعت، بهار و طراوت هم هست، احساس خوب آرامش و راحتی را به انسان منتقل می کند.

از این رو انتخاب رنگ سبز برای اتاق استراحت کارکنان یک اداره و یا یک شرکت، گزینه بسیار درست و بجایی خواهد بود و حتی در فضاهای اداری که لازم است حس امنیت و آرام بودن به افراد القا شود، گزینه ی مناسبی به نظر می رسد، ضمن اینکه این رنگ می تواند سبب شود که محیط مورد نظر از اندازه معمولی هم بزرگتر به نظر آید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگ نشاط و شادی است و افراد با دیدن رنگ قرمز دچار هیجان و شادابی و سرزندگی بیشتر خواهند شد و انرژی مضاعفی را بدست خواهند آورد.

پس در هنگام انتخاب رنگ پرده اداری باید این نکته را بدانید که این رنگ با تأثیری که بر روی روحیه افراد می گذارد، باعث افزایش راندمان کاری و حس مفید بودن می شود، در ضمن سبب تحریک اشتها و افزایش آن هم خواهد شد، از این رو برخی از صاحبکاران و مدیران گرامی برای پرده های سالن و اتاق های غذاخوری خود و کارکنان از این رنگ استفاده می کنند!

انتخاب رنگ پرده و تأثیر رنگ ها بر روی افراد - رادپرده

رنگ زرد

رنگ زرد یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق پذیرایی و پذیرایی از میهمانان است، زیرا این رنگ حس دلپذیر گرمی و صمیمیت را در انسان ایجاد می کند و حس دوستی را در انسان بوجود خواهد آورد.

اگر از رنگ زرد در اتاق کمک بگیرید، افراد با راحتی بیشتری با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و احساس آرامش بیشتری در بین افراد بوجود می آید و این نکته هم یکی از خاصیت های رنگ زرد است.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی هم تقریباً رنگ هیجان و شادی است، اما رنگ مناسبی برای مکان هایی که نیاز به سکوت، تمرکز و آرامش دارند، نیست، ولی برای فضای آشپزخانه و سالن غذاخوری مناسب است، ضمن اینکه به لحاظ روانی در شما تأثیر گذاشته و به هضم غذا در بدن هم، کمک خواهد کرد.

رنگ نارنجی پذیرش تغییرات را آسان تر خواهد کرد و انرژی افراد را بالا برده و احساس راحتی در آنان ایجاد خواهد کرد، اما چون سبب ایجاد حس فعالیت بیشتری در فرد می شود، مخل آسایش بوده و برای انتخاب رنگ پرده اتاق خواب و محل استراحت پیشنهاد نمی شود.

رنگ آبی

رنگ آبی رنگی سرد است و از جمله رنگ هایی است که با دیدن آن احساس آرامش خواهید کرد، از این جهت برای اتاق کار گزینش بسیار مناسبی است.

این رنگ سبب افزایش تمرکز و هماهنگی درونی در افراد می شود و باید گفت رنگ آبی رنگ صلح و ضد اضطراب است و می تواند هنگام تصمیم گیری های مهم، با ایجاد و افزایش راحتی و آرامش درونی به شما، کمک کند، پس می تواند یکی از رنگ های ایده آل برای انتخاب پرده های اداری باشد.

انتخاب رنگ پرده و تأثیر رنگ ها بر روی افراد - رادپرده

رنگ بنفش

همه ی تم های رنگ بنفش و همه ی تم های رنگ صورتی، برای ایجاد یک ارتباط صمیمی و موثر بین افراد تأثیرگذار بوده و برانگیزاننده ی احساسات می باشند.

استفاده از رنگ بنفش در اتاق، باعث زنده و شاداب به نظر رسیدن اتاق و همینطور سبب انرژی بخشیدن و هشیاری و سرخوشی بیشتر به افراد خواهد شد و در هنگام روز و تابش نور خورشید به پرده های بنفش، نور لذت بخش صورتی کمرنگ در اتاق منعکس می شود که باعث خاصیت آرام بخشی در فضا نیز خواهد شد.

رنگ قهوه ای

اگر می خواهید اتاقی رسمی و گرمی داشته باشید از رنگ قهوه ای برای پرده استفاده کنید، بخصوص اگر نوع جنس آن را از پارچه های مخمل و یا کتان که سنگین است انتخاب کنید، حالت رسمیت آن افزایش خواهد یافت.

انتخاب پرده به رنگ هایی با تم قهوه ای، به تمرکز بیشتر شما در هنگام کار هم کمک خواهد کرد و حس دنج بودن و راحتی را هم در شما بوجود می آورد، اما باید در کنار رنگ های قهوه ای تیره، از نقاط و وسایل روشن استفاده کنید تا چشم با دیدن مستمر آن ها دچار خستگی و کسالت بیش از حد نشود.

پس ملاحظه کردید که انتخاب رنگ پرده با تمام سادگی که دارد، بسیار حساس و دقیق است و از این جهت ما در پست آینده هم تلاش خواهیم کرد تا نکات تکمیلی دیگری در این رابطه، برای شما عزیزان عنوان کنیم.

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *