انتخاب میل پرده های مناسب و جای قرار دادن آن ها - پرده راد

انتخاب میل پرده های مناسب و جای قرار دادن آن ها

مقدمه:

آویختن پرده ها از میل پرده های مناسب، شکیل و با کیفیت می تواند دکوراسیون خانه و یا محیط کار را در سطح بالاتر، مدرن تر و چشمگیرتری به نمایش بگذارد.

می دانید که چوب پرده ها جزو اصلی ترین و مهم ترین  لوازم جانبی پرده هستند و می توانند تأثیر شگرفی در زیبا و جذاب نشان دادن پرده ها داشته باشند.

اما اینکه این وسیله را در کجا، در چه اندازه ای و به چه شکلی نصب کنید! هم نکته مهمی است که نباید آن را از نظر دور داشته و از آن غافل باشید.

شاید این جمله برایتان تعجب آور و یا سؤال برانگیز باشد، اما با توضیحاتی که در این پست می دهیم، جواب سؤال خود را دریافت خواهید کرد و متوجه می شوید که چه نکات ظریفی را هنگام نصب پرده باید در نظر بگیرید.

پس با ما همراه باشید.

انتخاب میل پرده های مناسب و جای قرار دادن آن ها - پرده راد

انتخاب میل پرده های مناسب

میله پرده های زیبا و لوکس با انتخاب و جا نمایی درست، می توانند جلوه ی خاصی را در فضا و در چشم بیننده بوجود آورند.

اما در این انتخاب جای نصب پرده و میله پرده هم یکی از موارد مهمی است که باید دقت لازم را در مورد آن داشته باشید.

به طور کلی میله پرده ها یا همان چوب پرده ها را می توان در 4 حالت نصب کرد، که شامل موارد زیر خواهند شد.

بر روی سقف

برخی از انواع میله پرده و ملزومات آن برای نصب سقفی در نظر گرفته و طراحی شده اند.

پس اگر پرده های بلندی را انتخاب کرده اید و یا اینکه سقف کوتاهی دارید و می خواهید فضای خانه را بازتر نشان دهید، بهتر است تا پرده ها را بصورت سقفی بیاویزید.

بر روی دیوار

این مدل از نصب چوب پرده رایج ترین و متداول ترین نوع نصب است و اکثر میل پرده ها و ملزومات آن جهت نصب بر روی دیوارها طراحی می شوند.

مثلاً در مکان های که پنجره ها تا نیمه ی دیوار هستند و کل دیوار را پوشش نمی دهند، می توانید چوب پرده را بر روی دیوار نصب کنید.

انتخاب میل پرده های مناسب و جای قرار دادن آن ها - پرده راد

درون قاب پنجره

در این مدل که بیشتر برای پرده های مدرن و یا پنجره هایی که قد کوتاهی دارند استفاده می شود، میل پرده های مناسب و اندازه در درون قاب پنجره نصب می شود تا پرده زیباتر به نظر آید.

اکثراً نصب اینگونه پرده ها در داخل فضایی مانند آشپزخانه صورت می گیرد و برای نصب درون قاب پنجره، باید اندازه ها بطور دقیق مشخص شود تا مشکلی در هنگام نصب بوجود نیاید.

نصب بر روی درب و یا شیشه

برخی از چوب پرده ها و پرده ها هم این مزیت را دارند که بر روی درب و یا شیشه و با اشغال حداقل فضای ممکن نصب شوند، مانند پرده های پلیسه و لانه زنبوری

این پرده ها که برای نصب در فضاهایی با متراژهای محدود و کوچک و یا بر روی پنجره های UPVC و جدید در نظر گرفته شده اند، با  نصب چوب پرده های مخصوص بر روی فریم پنجره، به بهترین شکلی قابل استفاده و بسیار کاربردی هستند.

انتخاب میل پرده های مناسب و جای قرار دادن آن ها - پرده راد

موارد مهم نصب چوب پرده ها

اما در هنگام نصب چوب پرده ها باید به نکاتی مانند موارد زیر دقت داشته باشید.

در موقع خرید میل پرده و ملزومات آن اندازه ی دقیق پنجره و جایی که می خواهید پرده ها را در آنجا نصب کنید را به همراه داشته باشید.

اگر سقف کوتاهی دارید، برای نشان دادن زیبایی بیشتر پرده ها، آن ها را بصورت سقفی نصب کنید.

برای بزرگ تر نشان دادن فضا می توانید پرده ها را در منتهی الیه دیوار هم نصب کنید.

اگر فاصله بین پنجره و سقف را نادیده بگیریم، برای نصب عادی پرده، باید میل پرده های مناسب را 5 تا 10 سانت بالاتر از پنجره نصب کنید.

اگر پنجره ها باریک و کوچک هستند، برای نمایش بهتر پرده ها و بزرگ نشان دادن پنجره، میله پرده ها را بیرون از چارچوب پنجره نصب کنید.

برای زیباتر نشان دادن پرده، همیشه میل پرده را 10 تا 20 سانت از عرض پنجره بزرگتر انتخاب کنید.

اگر می خواهید از میله پرده های حلقه دار استفاده کنید، بهتر است آن ها را کمی بالاتر از پنجره نصب نمایید.

اگر از میله پرده ها و درپوش های تزئینی برای نصب پرده خریداری کرده اید، باید آن ها را بیرون از قاب پنجره و با در نظر گرفتن مقدار فضای اضافی و مناسب

برای نصب در نظر بگیرید، تا میله و درپوش ها بتوانند تأثیر خود را در زیبایی پرده داشته باشند.

به هر حال برای انتخاب میل پرده های مناسب پرده هم مانند انتخاب پرده، کمی وقت گذاشته و صبر و حوصله به خرج دهید، تا فضایی شیک، زیبا و جذاب را به کمک آن ها ایجاد کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *