انتخاب پرده اتاق کار خانگی با توجه به کاربرد و زیبایی آن - پرده راد

انتخاب پرده اتاق کار خانگی با توجه به کاربرد و زیبایی آن

مقدمه:

از مزایای کار کردن در خانه می توان به راحتی در حین انجام کار اشاره کرد که انتخاب پرده اتاق کار خانگی می تواند این راحتی و آسایش را به مراتب بیشتر کند.

امروزه اختصاص فضایی بزرگ و مستقل در منازل برای کار و به عنوان اتاق کار، با توجه به کوچکی و نُقلی بودن خانه ها مسئله ای بسیار پیچیده، دشوار و گاهی اوقات غیر ممکن است.

اما بعضی وقت ها می توان با کمک پرده هایی مناسب این جداسازی را انجام داد و قسمتی از فضای خانه را به این کار اختصاص داد.

البته ما در این بحث فقط قصد داریم تا پرده های مناسب برای پنجره ها و درب های اتاق کار را برای شما معرفی کنیم، تا بتوانید با تمرکز بیشتر به کار خود در خانه ادامه داده و از بازده کار هم راضی باشید.

انتخاب پرده اتاق کار به توجه به نوع پرده

مسلماً وقتی که کار را وارد فضای خانه می کنید، هانطور که با راحتی و آسایش بیشتری مواجه می شوید و نیاز به رفت و آمد به محل کار نداشته و مجبور به پرداخت هزینه های آن هم نیستید، ولی با چالش های مخصوص با آن روبرو خواهید بود.

از جمله آن ها ایجاد فضایی مناسب برای کار و در نظر گرفتن اتاق و یا محیطی برای انجام کار خواهد بود و یکی از آن ها بوجود آوردن شرایطی متناسب با شغل مورد نظر است.

ایجاد دکوراسیون و یا وسایلی که کار کردن را برای شما راحت تر خواهد کرد و در این میان انتخاب پرده های مناسب برای اتاق کار جدید هم، یکی از همین موارد است که در راندمان کاری شما تأثیر فراوانی خواهد داشت.

با چند نوع از این پرده ها در این قسمت بیشتر آشنا خواهیم شد.

انتخاب پرده اتاق کار خانگی با توجه به کاربرد و زیبایی آن - پرده راد

پرده های رومی یا رومن

پرده های رومی از آن دسته پرده هایی هستند که به آسانی و به زیبایی می توانند در اتاق های کار مورد استفاده قرار گرفته و زیبایی بصری خاصی را هم با توجه به انتخاب رنگ ها و تصاویر مختلف بر روی پرده اتاق کار خانگی ایجاد کنند.

اگر نور زیادی مانع از انجام کار شما در هنگام روز است و یا اینکه چراغ های روشن خیابان در هنگام کار شبانه مزاحم شماست، می توانید با بستن پرده های رومی از این مشکل رهایی یابید و یا اینکه اگر لازم است مقداری از پرده را به سمت بالا هدایت کنید تا نور کافی و لازم به درون اتاق کار شما بتابد.

حتی می توانید با انتخاب دو جنس از پرده بصورت پرده های شب و روز مقدار تابش نور را بصورت بسیار مطلوب تری توسط این پرده ها هدایت کنید.

برای اینکه احساس بهتری در هنگام کار داشته باشید و حس کنید که در درون دفتر کار همیشگی خود و بیرون از منزل قرار دارید، می توانید تصاویری از شغل و کار خود را بر روی پرده چاپ کنید که حس بهتری را به شما در حین کار، منتقل خواهد کرد.

اگر لازم است که اتاق کار خود را در منزل، برای جلسات آنلاین و از طریق تماس تصویری کاملاً تاریک کنید، پرده های رومی این امکان را در عین زیبایی برای شما فراهم خواهند کرد.

انتخاب پرده اتاق کار خانگی با توجه به کاربرد و زیبایی آن - پرده راد

پرده های هانی کوم یا لانه زنبوری

برای انتخاب پرده اتاق کار خانگی چنانچه اتاق شما بسیار کوچک و محدود است و یا اینکه در آن از پنجره های UPVC استفاده شده است و در حقیقت جایی برای نصب پرده وجود ندارد ، با خیال راحت می توانید از پرده های هانیکوم و یا لانه زنبوری در نهایت زیبایی و کارایی استفاده کنید.

این پرده ها چون در بالای زه و یا همان چارچوب پنجره و یا درب نصب می شوند، هیچگونه فضایی را اشغال نخواهند کرد، ضمن اینکه با ایجاد عایقی برای صدا و گرما و سرما در این زمینه هم به شما کمک فراوانی خواهند کرد.

این پرده ها گر چه که از طیف رنگی بسیاربالایی برخوردار نیستند، اما با همان رنگ ها و سادگی که دارند، بخوبی می توانند توجه شما را جلب کرده و همچنین از عهده کنترل میزان نور و صدا هم برآیند.

پرده های لانه زنبوری با همه ظرافتی که دارند بسیار بادوام و مقاوم هستند و اگر درست استفاده شوند از عمر طولانی برخوردار بوده و  مقرون به صرفه هم هستند.

برای انتخاب پرده اتاق کار بخصوص در منازل، فقط نباید زیبایی و لوکس بودن پرده ها مطرح باشد، بلکه باید تلاش کنید که کارایی و نحوه ی عملکرد پرده را هم بیش از پیش مَد نظر داشته باشید و با توجه به جمیع شرایط، پرده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب پرده اتاق کار خانگی با توجه به کاربرد و زیبایی آن - پرده راد

اما برخی از مواردی که باید آن ها را هنگام خرید پرده اتاق کار خانگی لحاظ کنید و در یک اتاق کار بسیار مهم به نظر می آیند، عبارتند از:

  • کنترل روشنایی و میزان نور
  • حفظ حریم خصوصی و شخصی
  • دوام و ماندگاری بالا
  • راحتی و سادگی کار با پرده
  • کمک به صرفه جویی انرژی
  • جاذبه بصری و زیبایی پرده

کنترل و کم کردن صداهای بیرونی و… که در هنگام خرید باید آن ها را لحاظ کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *