انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید - پرده راد

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید

مقدمه:

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و نوجوان را باید با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری و همچنین سلیقه شخصی خود فرد در نظر بگیرید.

می دانید که پرده ها در اولین گام باعث زیبایی و جذابیت بیشتر فضا می شوند و بعد هم می توانند از تابش مستقیم و زیاد نور خورشید جلوگیری کرده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی  شوند.

اما در هنگام گزینش پرده بویژه برای اتاق جوانان، باید مواردی را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها پرده ها را انتخاب کنید، تا در پایان از خرید خود رضایت داشته و از تماشای آن ها در فضای اتاق لذت ببرید.

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید - پرده راد

گزینش پرده برای اتاق خواب جوان

پرده اتاق خواب به علت جایگاه ویژه ای که در فضای اتاق داشته و تأثیر زیادی که در ظاهر و نمای اتاق بوجود خواهد آورد، نیاز به دقت و توجه زیادی در هنگام انتخاب و خرید دارد، تا سایر وسایل اتاق هم جلوه و زیبایی خود را به طَبَعِ پرده حفظ کنند.

برای این پرده می توانید از انواع پرده های مدرن و جدید و یا از پرده های کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید، که البته انتخاب هر کدام با توجه به سلیقه، دکوراسیون و امکانات شما خواهد بود.

به هر حال بهتر است پرده ای را خریداری کنید که علاوه بر پوشش دادن سلیقه ی شما، نمای جذاب و دلپذیری را برای خانه فراهم کرده و با بقیه وسایل داخل اتاق هماهنگی داشته و ست شود.

پس لازم است تا علاوه بر موارد گفته شده در مطلب قبلی، در این انتخاب به موارد زیرهم دقت داشته باشید.

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید - پرده راد

انتخاب نوع پارچه و طرح پرده

انتخاب نوع پارچه و طرح پرده هم از موارد بسیار مهم در این انتخاب است، اگر چه که آن را هم باید متناسب با سلیقه جوان خود در نظر بگیرید.

اما در مجموع به نظر می رسد که پرده های ساده انتخاب مناسب تری برای این منظور خواهند بود، چرا که به راحتی می توانید آنواع آن را از هر نوع پارچه ای که باشند، با دکوراسیون اتاق ست کرده و جلوه و نمای زیبایی را در فضا بوجود آورید.

اگر طرح های ساده را در انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان خود در نظر دارید، بهتر است تا آن ها را بصورت بلندتری برای پنجره ها (حتی اگر پنجره ها کوتاه باشند) در نظر بگیرید، چرا که اینگونه پرده ها زیبایی خاصی را در اتاق ایجاد کرده و حالت کلاسیک و شیکی را در محیط بوجود خواهند آورد.

هماهنگ کردن پرده های طرح دار با روتختی ها و کوسن ها و روبالشتی ها و بطور کلی دکور و چیدمان اتاق، کار ساده ای نیست و اگر قرار است از پرده های طرح دار در این زمینه کمک بگیرید، باید دقت خود را در این مورد افزایش دهید.

راه دیگر برای انتخاب مناسب ترین پرده های طرح دار و پرده های متناسب با روتختی این است، که عیناً از پارچه های روتختی و همرنگ با آن برای پرده استفاده کنید، تا نگران هماهنگی رنگ پرده با روتختی و بالشت های روی تخت نباشید.

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید - پرده راد

استفاده از پرده های مدرن و چاپی 

در سال های اخیر استفاده از پرده های مدرن هم برای اتاق نوجوانان بسیار باب شده که از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار هستند و می توانند فضای بسیار شیک و زیبایی را ایجاد کنند، که هر کدام از این نوع پرده ها را هم باید متناسب با نوع دکوراسیون و فضا در نظر گرفته و انتخاب کنید.

آنچه که در این زمینه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، استفاده از پرده های چاپی مُد روز برای اتاق خواب نوجوانان است که این ویژگی را صد چندان می کند.

با توجه به تأثیرگذاری بیش از حد شخصیت ها، در روح و روان و عملکرد و آینده کودکان و نوجوانان، اگر قرار است تا از تصاویر اشخاص و شخصیت های کارتونی و فیلم ها بر روی پرده برای اتاق خواب جوان استفاده کنید، که دائماً در معرض دید فرزندان ماست و از آن ها الگوبرداری خواهند کرد، باید بیش از پیش در انتخاب آن دقت داشته باشید و از تأثیر آن در ذهن بخصوص کودکان غافل نباشید.!

پس بهتر است در این مورد هم پرده ها و یا بهتر بگوییم تصاویر مناسبی را از مناظر، لگوها و اشخاص و یا حتی تصویری از فرزندمان را انتخاب کرده و بر روی پرده چاپ کنیم تا جلوه و زیبایی اتاق بیشتر نمایان شود.

انتخاب پرده برای اتاق خواب جوان و مواردی که باید آن را در نظر بگیرید - پرده راد

قیمت و هزینه ی پرده

قیمت و هزینه پرده هایی که انتخاب می کنید به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله آن ها جنس پارچه ای که انتخاب می کنید و یا مدلی که برای دوخت پرده در نظر می گیرید و همچنین بلندی یا کوتاهی پرده هم جزو این موارد خواهد بود.

به عنوان مثال اگر پرده های تور و حریر معمولی را برای این پرده ها در نظر بگیرید، از پرده های مخمل و ساتن به سبب هزینه مناسب تر خواهند بود و یا اگر پرده ها را بلند و تا پایین پنجره و یا حتی بلندتر در نظر بگیرید، از نظر هزینه ای که باید پرداخت کنید، بسیار متفاوت خواهند بود.

حتی طراحی دوخت هم در این زمینه تأثیر فراوانی خواهد داشت، بعضی اوقات طرح هایی را برای دوخت انتخاب می شوند که بسیار پُرچین بوده و یا دارای والانی بر روی پرده می باشند و یا اینکه از دو جور پرده بر روی یکدیگر استفاده شده است، پس خواهی نخواهی این انتخاب ها در قیمت پرده برای اتاق خواب جوان مؤثر خواهد بود.

بطور کلی با توجه به اینکه تا چه میزان می خواهید برای این موضوع هزینه کنید و تمایل دارید که چه پرده هایی را با چه نوع پارچه و طرح دوختی انتخاب کنید و یا اینکه از پرده های مدرن و یا کلاسیک انتخاب خواهید کرد، قیمت پرده ها متفاوت خواهند بود.

اما در نهایت خواهید توانست با توجه به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و سلیقه شخصی فرزند خود، بهترین گزینه را برای این مورد انتخاب کرده و بعد از نصب از تماشای پرده مورد نظر، نهایت لذت را برده و محیطی آرام و دلپذیر را برای خواب و استراحت او آماده کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *