انتخاب پرده مناسب برای پنجره های کوچک

مقدمه:

همیشه تصور بر این است که انتخاب پرده مناسب برای پنجره های کوچک، سخت تر و دشوارتر از پنجره های بزرگ است و جذابیت کمتری را در دکوراسیون خواهد داشت.

شاید پرده هایی با متراژ کم و اندازه ی کوچک، مانند پرده برای پنجره های بزرگ و وسیع مورد توجه نباشد و در نگاه اول خیلی به نظر نیاید، اما باز هم این مسئله به انتخاب درست ما برمی گردد و اینکه چه پرده هایی را برای اینگونه پنجره ها برمی گزینیم.

در این مطلب در مورد پرده هایی که می توانند برای پنجره های کوچک مناسب، زیبا و چشم نواز باشند صحبت خواهیم کرد و شما را با برخی از مدل های متناسب با اینگونه از پنجره ها آشنا خواهیم کرد.

انتخاب پرده مناسب برای پنجره های کوچک - پرده راد

پرده مناسب برای پنجره های کوچک

بطور کلی طراحی در محیط های کوچک نسبت به فضاهای بزرگ، کار دشوارتری است و این مسئله در طراحی و گزینش پرده هم نمود پیدا خواهد کرد، انتخاب پرده برای پنجره های کوچک بدین سبب کار دشواری است، که شما فضای محدودی را در اختیار دارید و از این جهت نمی توانید ایده و طرح هایی را که در نظر دارید، به خوبی در آن پیاده کنید.

پرده های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها با توجه به طراحی، سبک و نوع دکوراسیونی که در نظر دارید باید برگزیده شوند و این پرده ها هستند که می توانند طراحی داخلی منزل ما را کلاسیک، مدرن و یا هر سبکی که ما دوست داریم، به نمایش می گذارند.

انتخاب جنس مناسب پرده

بسیاری از خانه ها با پنجره های کوچک با متراژهای محدود و با بوجود آوردن فضایی رویایی و دنج تزئین شده اند، که همین پنجره ها به اتاق ها فضای خاصی می دهند و ما برای زیباتر کردن این فضاها باید از پرده های مناسبی کمک گرفته و متناسب با شرایط هر کدام، یک نمونه از این پرده ها را در نظر بگیریم.

یکی از ویژگی ها و هنرهای پرده مناسب برای پنجره های کوچک در این است که بتواند فضای زیبا، دلباز و لذتبخشی را برای ما فراهم آورد و در یک دکوراسیون، جذابیت بیشتری را خلق کند، پس اگر طرح، رنگ و جنس پرده را بخصوص در پنجره های کوچک به درستی انتخاب نکنید، پرده ها فضای دلگیر و بسته ای را بوجود خواهند آورد که کوچکی فضا را بیشتر به رخ خواهند کشید.

اما با توجه به این شرایط از جمله پرده هایی که می توان برای اینگونه پنجره ها در نظر گرفت، عبارتند از:

پرده های کوتاه حریر

پرده های مجلسی و سلطنتی که معمولاً پُرچین اند و جزو پرده های سنگین و رسمی بشمار می روند و از پارچه هایی مانند مخمل، ساتن، تافته و… جنس های ضخیم دیگری ساخته شده اند، طراحی و بافت آن ها به گونه ایست که اجازه عبور و ورود نور و هوا را به محیط نمی دهند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای پنجره های کوچک نخواهند بود.

اما در مقابل از گزینه های ایده آل و زیبایی که می توانید برای پنجره های کوچک در نظر داشته باشید، پوشاندن پنجره ها با پرده های حریر ساده و یا نقش داری است، که بسیار ظریف، سبک و غیر رسمی هستند و می توانند نور را به راحتی از همان پنجره کوچک به داخل هدایت کنند.

استفاده از پرده مناسب برای پنجره های کوچک و پرده های زیبا و لطیف مانند حریر که نور و روشنایی را از خود بخوبی عبور می دهند، چه در نوع ساده و چه در نوع پُر نقش و نگار آن، سبب بوجود آمدن مناظر زیبا و بی بدیلی خواهد شد، که باید گفت این پنجره ها در واقع دریچه ای کوچک به سوی مناظر زیبا و چشم نواز طبیعی هستند.

پرده های گلدوزی شده

اکثر این پنجره های کوچک و زیبا با قاب های چوبی را می توان در روستاها و مناطق ییلاقی مشاهده کرد، که اغلب به سوی دنیای بی نظیری از مناظر بکر و طبیعی گشوده می شوند.

اگر بخواهید حال و هوای طبیعی و سنتی این پنجره ها را حفظ کرده و بر زیبایی و جذابیت آن ها بیفزایید، بهتر است تا از پارچه های گلدوزی و یا سوزن دوزی شده برای اینگونه از پنجره ها و دوخت پرده استفاده کنید.

یا حداقل برای هارمونی و هماهنگی بیشتر، از پرده هایی که در بافت پایین آن ها از حاشیه های طرح دار و یا گلدار استفاده شده است و به اندازه قد پنجره دوخته می شوند، بهره ببرید.

استفاده از پرده های دو لایه!

بله تعجبی ندارد، حتی استفاده از پرده های دو لایه هم می تواند برای این پنجره ها جذاب و چشم نواز باشد به شرط این که از والان های کوتاه تر از حد معمول، بر روی پرده های اصلی کمک بگیرید و یا اینکه از یک پرده مناسب برای پنجره های کوچک مانند پرده های مدرن، در داخل قاب پنجره استفاده کرده و از یک پرده نازک و کوتاه حریر بر روی آن برای زیبایی و جذابیت بیشتر فضا کمک بگیرید.

اما موارد دیگری هم برای اینگونه از پنجره ها می توان در نظر گرفت که در پست بعدی آن ها را با هم مرور خواهیم کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *