انتخاب پرده های رومی و اطلاعاتی تکمیلی در باره این پرده - پرده راد

انتخاب پرده های رومی و اطلاعاتی تکمیلی در باره این پرده

مقدمه:

پرده های رومی یا همان رومن، امروزه یکی از پرطرفدارترین پرده های مدرن است که البته از آن در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک هم می توان استفاده کرد و فقط تفاوت آن در انتخاب طرح و رنگ پرده می باشد.

به عنوان مثال در طراحی سنتی استفاده از پارچه هایی با طرح گلدار و کلاسیک می تواند بسیار ایده آل و زیبا باشد و برای طراحی مدرن می توان از طرح های ساده، هندسی و… برای این نوع دکوراسیون ها استفاده کرد.

در این مطلب انواع پرده های رومن و انتخاب نوع پارچه برای دوخت این نوع پرده و مطالبی تکمیلی در باره این پرده را عنوان خواهیم کرد.

انتخاب پرده های رومی و اطلاعاتی تکمیلی در باره این پرده - پرده راد

پرده های رومی و انتخاب پارچه برای آن

قبلاً هم گفتیم که به علت ضخامت پارچه در پرده های رومن، نیاز به آستری برای این پرده وجود ندارد و از همین جهت هم این پرده مناسب برای مکان های پر نور است.

به دلیل طیف گسترده طرح و رنگ در پارچه های پرده رومن، از این پرده می توان با توجه به شرایط و لحاظ کردن آن، در جاهای مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و… بهره برد.

برای دوخت این پرده می توان از انواع پارچه های ضخیم نظیر مخمل، کتان، گونی بافت و غیره استفاده کرد، اما پارچه هایی که بسیار نرم و یا بسیار ضخیم هستند برای این پرده ها گزینه مناسبی به شمار نمی آیند و پله پله شدن و یا چین دار شدن پارچه در هنگام جمع کردن آن، بصورت یکدست و مرتب امکان پذیر نیست.

جنس پارچه را از هر نوعی که انتخاب کنید باید به نحوی باشد که پس از دوخت چروک نشود و در حالت معمولی، پارچه کش نیاید، زیرا که انتخاب پارچه های نامناسب بعد از نصب، جلوه و زیبایی مورد نظر را نداشته و مدل پرده بسیار نامنظم و نامرتب به نظر خواهد رسید.

از نظر انتخاب طرح و نقش پرده هم باید دقت لازم را داشته باشید، بیشتر پرده های رومی با نقش و نگارهای ساده و کوچک بسیار زیباتر و جذاب تر خواهند بود، اما انتخاب پارچه هایی با نقش ها و طرح های بزرگ در هنگام جمع شدن پرده،( چون طرح و نقش اصلی در بین چین های پرده گُم خواهد شد زیبایی لازم را نخواهد داشت.

موضوع بسیار مهم در انتخاب پرده رومن ابعاد و اندازه پنجره است، زیرا که از اینگونه پرده ها بیشتر برای پنجره هایی که ابعاد کوچک و یا متوسطی دارند استفاده می شود، اما اگر برای پنجره هایی که ابعاد بزرگ دارند این نمونه پرده انتخاب شود، پرده را بصورت دو تکه در نظر می گیرند.

انتخاب پرده های رومی و اطلاعاتی تکمیلی در باره این پرده - پرده راد

دوخت پرده های رومن

مدل دوخت پرده های رومن در 4 طرح ارائه می شود، طرح آبشاری، طرح هلالی، طرح پلیسه و طرح تخت است.

می دانید که دوخت پرده های رومن سخت تر از پرده های دیگر است و هر کسی از پس آن بر نمی آید، زیرا اگر حتی یک سانت از عرض پارچه را اشتباه و نامرتب بدوزید، در هنگام جمع کردن، پرده بصورت کج و نامنظم خواهد ایستاد.

پس ترجیحاً دوخت آن را به فردی ماهر، در این زمینه بسپارید.

اما اگر خودتان خیاط ماهری در زمینه دوخت پرده هستید، از مهمترین وسایلی که علاوه بر لوازم عمومی دوخت، برای دوخت پرده های رومی به آن نیاز خواهید داشت، نوار رفلت و چسب دو طرفه خواهد بود.

نوار رفلت

نوار رفلت نوار پرده های باریکی هستند که نخ های قرقره پرده از آن عبور می کنند که می توانند حلقه دار یا بدون حلقه باشند و با قرار دادن میله در درون ان، می توان پرده را در هنگامی که جمع است بصورت پله پله مشاهده کرد.

انتخاب پرده های رومی و اطلاعاتی تکمیلی در باره این پرده - پرده راد

چسب دو طرفه پرده

چسب دو طرفه برای متصل کردن پرده به ریل پرده است که در واقع یک طرف چسب در بالای پرده و یک طرف دیگر آن بر روی ریل پرده قرار داده می شود، تا بتوان پرده و ریل را به یکدیگر متصل کرد.

یکی از معایب پرده های رومن این است که لوازم جانبی آن از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند، پس بهتر است به نسبت هزینه ای که برای خرید پارچه پرده ای کرده اید، برای ریل و لوازم جانبی هم همانقدر هزینه کنید تا قیمت تمام شده پرده مناسب تر باشد.

در پست بعدی در باره نحوه ی نصب پرده های رومی و ویژگی های دیگر این نوع پرده توضیحاتی خواهیم داد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *