انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند - پرده راد

انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند

مقدمه:

انتخاب پرده های زبرا در هر جا و مکانی که قرار است استفاده شوند، بسته به سبک دکوراسیون و شرایطی که بر این فضا حاکم است باید صورت گیرد، بویژه اگر بخواهید این پرده ها را برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته و در آنجا نصب کنید، موارد زیادی را برای این انتخاب و زیبایی بیشتر محیط، باید رعایت کنید.

در این مطلب نکات مهمی که باید در این گزینش لحاظ شوند را متذکر شده و برخی از آن ها را بطور اختصار بیان خواهیم کرد، پس بهتر است برای اینکه فضایی شیک و جذاب را چه در منزل و چه در محل کار خود بوجود آورید، به این توصیه ها هم توجه داشته باشید.

انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند - پرده راد

نکات مهم در انتخاب پرده های زبرا

حتماً در هنگام خرید پرده برای اتاق های مختلف منزل و بویژه سالن پذیرایی این سؤال را بارها از خود پرسیده اید که آیا پرده های زبرا با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارند، گزینه ی مناسب تری خواهند بود و یا انواع پرده های پارچه ای و حریر؟

البته که نمی توان به این سؤال پاسخ قطعی و مشخصی داد، زیرا که هر کدام از گزینه ها می توانند با در نظر گرفتن و توجه به جمیع شرایط، انتخاب مناسب و ایده آلی باشند و یا اینکه یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد.

اما بطور کلی در هنگام انتخاب و خرید یکی از انواع پرده های زبرا باید به موارد و نکاتی که گفته می شود توجه ویژه داشته باشید، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین نکته این است که در این انتخاب باید هماهنگی و هارمونی بین رنگ ها رعایت شده و همخوانی بین اجزاء دکوراسیون، بخصوص پرده ها با مبلمان و یا کلیت رنگ های موجود در محیط، در نظر گرفته شده و رعایت شوند.

بهترین گزینه برای این هماهنگی و ست کردن پرده ها، در نظر گرفتن طرح و رنگ مبلمان های اصلی در اتاق است و برای جذابیت و هماهنگی بیشتر، اگر پرده ها و مبلمان را از نوع طرح دار خریداری کرده اید، بهتر است تا فرش ها را کاملاً ساده و بدون طرح و از رنگی مخالف با رنگ و طرح های اصلی پرده و مبل، انتخاب کنید.

انتخاب پرده های زبرا و طرح و رنگ آن ها و اصولاً انتخاب هر نوع پرده ای، به وسعت سالن پذیرایی و مکانی که می خواهید پرده ها را در آن نصب کنید، بستگی خواهد داشت.

انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند - پرده راد

اگر فضای نشیمن و پذیرایی با یکدیگر در ارتباط هستند و کلیت قرارگیری این دو فضا به یکدیگر وابسته است، همه موارد را باید در انتخاب پرده ها در نظر بگیرید، حتی رنگ درب هایی که به این دو اتاق باز می شوند، در این گزینش مؤثر خواهند بود.

اگر آشپزخانه با اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن در رابطه است و مشرف به آن قرار گرفته، رنگ کابینت ها، میز و صندلی های آشپزخانه، دیوارها و فرم و طرح کاغذ دیواری ها و یا حتی کف پوش ها، در این انتخاب اهمیت خواهند داشت و باید با رنگ و طرح پرده ها کاملاً ست شده و همخوانی داشته باشند.

اگر فضای سالن پذیرایی شما کوچک است و یا سقف آن کوتاه است و وسایل و مبلمان را به صورت فشرده در آن قرار داده اید، نصب پرده های زبرا بویژه از نوع طرح دار آن، موجب شلوغی و محدود نشان دادن بیشتر فضا خواهد شد.

انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند - پرده راد

بویژه اگر مبلمان و سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی از نوع کلاسیک است، استفاده و انتخاب پرده های زبرا برای چنین فضایی مناسب نخواهد بود و به نظر می رسد، استفاده از پرده های ساده تر با طرح های کم و نقوش ریز و تزئینات سَبُک، مانند پرده های ساده ی تور و یا حریر، انتخاب مناسب تر و بهتری خواهند بود و سبب ایجاد تعادل و هارمونی بیشتری بین اجزاء دکوراسیون خواهند شد.

البته باز هم اگر با وجود سقف کوتاه و فضای محدود اصراری در انتخاب و خرید پرده های زبرا دارید، بهتر است تا از پرده های ساده با رنگ های روشن کمک بگیرید و لازم است تا پرده های زبرا از رنگ و طرح ها با پیچیدگی زیادی برخوردار نباشند، تا فضا آشفته و نامنظم به نظر نرسد.

 

بهترین و مناسب ترین حالت استفاده از پرده های زبرا در دکوراسیون هایی به سبک مدرن و جدید است، که کاربرد آن سبب جذابیت و دلپذیری بیشتر محیط خواهد شد، اما اگر باز هم به هر دلیلی در نظر دارید برای اتاق پذیرایی خود که اکثر وسایل آن به سبک کلاسیک طراحی شده اند، یکی از انواع پرده های زبرا را برگزینید، بهتر است با یک فرد متخصص و کاربَلَد و یا با یک دکوراتیو حرفه ای، در این زمینه مشورت کنید.

انتخاب پرده های زبرا و نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند - پرده راد

با توجه به مطالب گفته شده اگر تمایل به ایجاد تغییر و دگرگونی در وضعیت خانه و یا حتی محل کار خود هستید و می خواهید تغییرات بزرگی را در فضای مورد نظر خود حاکم کنید و آنجا را از حالت یکنواختی و کسالت بار خارج کنید، انتخاب پرده های زبرا می تواند یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینش ها برای این منظور باشد.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *