انتخاب پرده های فانتزی با توجه به نوع دکوراسیون - پرده راد

انتخاب پرده های فانتزی با توجه به نوع دکوراسیون

مقدمه:

پرده های فانتزی معمولاً شامل انواع پرده هایی می شوند که به لحاظ طرح، رنگ و گاهی اوقات جنس و نوع پارچه با پرده های معمولی که از آن استفاده می کنیم تفاوت دارند و حتی می توانند طرح های عجیب و غریب و غیر متعارف را هم شامل شوند.

در این مطلب می خواهیم کمی در باره اینگونه پرده ها صحبت کنیم و شما را نسبت به پرده فانتزی و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

اگر تا به حال نام اینگونه پرده ها را نشنیده اید و یا اطلاعی از آن ها ندارید، با ما همراه باشید تا کمی هم در مورد این پرده ها بدانیم.

انتخاب پرده های فانتزی با توجه به نوع دکوراسیون - پرده راد

شناخت بیشتر پرده های فانتزی

پرده ها در بافت و ساخت دکوراسیون نقشی بسیار مهم و کلیدی دارند و با کمک و انتخاب آن ها می توان فضای مورد نظر را گرم و بانشاط و گاهی اوقات هم سرد و بی روح نشان داد.

مدل های فانتزی پرده می توانند با تنوعی از رنگ های مختلف و طرح های زیبایی که در خود دارند فضای مورد نظر را روشن، جذاب، فریبنده و چشم نواز نشان دهند و محیط را آنگونه که ما دوست داریم برایمان بنمایانند، به شرط انتخاب درست و مناسب.

بیشتر اینگونه پرده ها در واقع نقش های خیالی و رؤیایی دارند و تنوع طرح و رنگ در آن ها بسیار بالاست و به همین علت می توان آن ها را در انواع دکوراسیون ها با سبک های مختلف بکار برد، اما اغلب هماهنگی سبک های مدرن و چیدمان های جدید وسایل، با اینگونه پرده ها بسیار راحت تر و مناسب تر خواهد بود.

تنوع زیاد در طرح ها و مدل های مختلف این پرده، اغلب انتخاب را برای افراد و طرفداران آن سخت و مشکل خواهد کرد، بنابر این بهتر است تا در موقع خرید به برخی فاکتورها در این زمینه دقت داشته باشید.

از جمله این فاکتورها که می توانند در هنگام انتخاب و خرید پرده های فانتزی بسیار تأثیرگذار باشند عبارتند از :

  • محل و نوع فضای مورد استفاده برای پرده
  • سبک و نوع دکوراسیون فضای مورد نظر
  • ترکیب رنگ ها در فضای گفته شده
  • نوع چیدمان و وسایل مورد استفاده در آن
  • میزان نورگیری و نوردهی فضا
  • سلیقه و علاقه مندی شما به طرح ها و رنگ بندی های بکار رفته در پرده
  • فضاهای مورد استفاده ی این پرده

انتخاب پرده های فانتزی با توجه به نوع دکوراسیون - پرده راد

شاید از یک منظر بتوان گفت که پرده های زیبای فانتزی برای پنجره های کوچک کاربردی تر و مناسب ترند، زیرا که در پنجره های وسیع و بزرگ به راحتی می توانید هر طرح و ایده ای که برای مدل و دوخت پرده دارید، را پیاده سازی کنید، در صورتی که در پنجره های کوچک این کار به سادگی میسر نیست و شما باید بیشتر روی طرح و رنگ پرده مانور کنید.

انواع پرده های زیبا و جذاب فانتزی می توانند در همه جا مانند اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهروها و آشپزخانه و بخصوص اتاق کودکان و نوجوانان و حتی سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند.

برای اتاق های پذیرایی و نشیمن و همین طور اتاق کودک، بهتر است تا از پرده فانتزی با رنگ های روشن و شاد کمک بگیرید و یکی از نکاتی که باید بخوبی در این انتخاب لحاظ شوند، مطابقت رنگ پرده های فانتزی با رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری هایی خواهد بود که در این اتاق ها استفاده شده اند.

گاهی اوقات انتخاب رنگ هایی که با رنگ دیوار، کف پوش ها، فرش و یا مبلمان ست و هماهنگ می شوند، می تواند بهترین گزینه باشد و یا حتی این انتخاب می تواند از رنگ های متضاد با رنگ پرده، به بهترین و مناسب ترین شکلی صورت گیرد.

طرح های انتخابی پرده ی فانتزی برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان بهتر است دارای رنگ های شادی نظیر رنگ های زرد، صورتی، بنفش، آبی آسمانی و… و طرح های نشاط انگیز و خاص و مناسب سن آن ها باشد.

پرده های زیبای طرح دار و گلدار که روح تازه ای را به اتاق خواب داده و آن جا را از کسالت و یکنواختی خارج می کند، می تواند یکی از گزینه های بسیار مناسب و ایده آل برای اتاق خواب بزرگسالان باشد، که شادابی و شادمانی تازه ای را در روح و روان آنان بوجود خواهد آورد.

انتخاب پرده های فانتزی با توجه به نوع دکوراسیون - پرده راد

برای انتخاب پرده های آشپزخانه در این زمینه، دست بسیار باز است و از بین این پرده های زیبا می توانید انواع بسیار گوناگونی از طرح ها و رنگ های مختلف پرده فانتزی را دیده و با توجه به تمامی نکات گفته شده و سلیقه خود هر کدام را که می خواهید برگزینید و از ساعت ها تماشای این پرده ها که در آشپزخانه و در برابر شما قرار دارند، نه تنها خسته نشده بلکه بسیار لذت ببرید.

به هر حال به غیر از مکان هایی که نام بردیم این پرده ها را می توانید در جای جای خانه و حتی در فضاهای دیگر هم استفاده کنید و این نکته مهم است که هر کدام از این پرده های فانتزی اگر در جای خاص و مناسب خود و با توجه به طرح و رنگ استفاده شوند، زیبایی و جلوه فضا را چندین برابر افزایش داده و طرحی نو در می اندازند.

در پست بعدی همچنان با ما باشید تا انواع مختلف این پرده را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *