انتخاب پرده ی زبرا در پذیرایی و مزایای آن - پرده راد

انتخاب پرده ی زبرا در پذیرایی و مزایای آن

مقدمه:

انتخاب پرده ی زبرا برای اتاق ها و سالن های پذیرایی می تواند از بهترین و مهمترین قطعات پازلی باشد که شما برای زیبایی دکوراسیون اتاق خود، آن در نظر گرفته اید و در حقیقت پرده ها تکمیل کننده ی نهایی این پازل خواهند بود.

پرده های زبرا دارای ویژگی ها و مزایای زیادی اند و از این رو برای نصب در اتاق های پذیرایی یکی از گزینه های بسیار مناسب به نظر می رسند که قادر خواهند بود، محیط را تحت تأثیر خود قرار داده و جذابیت بیشتری را در آن ایجاد کنند، فاکتوری که برای اتاق پذیرایی بسیار ضروری و لازم به نظر می رسد.

در این مطلب در باره ی این موضوع که چرا پرده های زبرا می توانند انتخاب خوبی برای اتاق های پذیرایی باشند، صحبت خواهیم کرد، پس اگر در نظر دارید به تازگی پرده ای برای سالن پذیرایی خود تهیه کنید و یکی از گزینه های انتخابی شما پرده های زبرا است، برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، این مطلب را مطالعه نمایید.

انتخاب پرده ی زبرا در پذیرایی و مزایای آن - پرده راد

مزایای انتخاب پرده ی زبرا برای اتاق پذیرایی

می دانید که یکی از مهمترین مکان های هر خانه، اتاق های پذیرایی در آن است، که دارای بیشترین و بالاترین اهمیت هستند و افراد در تلاشند تا بهترین و شیک ترین وسایل و دکوراسیون را برای آن فراهم کنند و به انتخاب اثاث این مکان، توجه ویژه ای دارند.

چرا که در این اتاق ها علاوه بر حضور دائمی و مستمر خودِ افراد خانواده، از مهمانان متعددی هم پذیرایی خواهد شد و میهمانی ها، دورهمنشینی ها و جشن های زیادی در آن برگزار می شود که مسلماً به اهمیت این فضا خواهد افزود، پس با این شرایط دکوراسیون اتاق پذیرایی و در نتیجه پرده ها که در این میان اساسی ترین جزء این دکور هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود.

یکی از برترین گزینه ها برای پوشش درب و پنجره ها در اتاق های پذیرایی، پرده های زبرا می باشند که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند، اما مزایایی که این پرده ها در اتاق پذیرایی بوجود آورده و شما را مجاب به خرید این نوع پرده ها خواهند کرد، عبارتند از:

انتخاب پرده ی زبرا در پذیرایی و مزایای آن - پرده راد

کنترل نور و ایجاد روشنایی مناسب

از مزایای مهم و کلی پرده های زبرا کنترل نور است که به ایجاد یک فضای زیبا و دلنواز با نور بسیار مناسب کمک خواهد کرد، زیرا که این پرده ها با داشتن نوارهای موازی تور و پارچه و توان بوجود آوردن سایه روشن های دلخواه، می تواند نوردهی مناسبی را در فضا داشته باشد.

همانطور که می دانید پرده های زبرا از ساختاری دولایه ای تشکیل شده اند، لایه ی توری که با کمک آن می توان نور طبیعی و دلنشین خورشید را میهمان اتاق های پذیرایی کرد و لایه ای پارچه ای که سبب جلوگیری از تابش نور زیاد و ایجاد سایه در این فضا خواهد شد و انتخاب پرده ی زبرا را کاملاً اصولی و منطقی جلوه خواهد داد.

بدین طریق که فقط با جابجایی پنل های پارچه و تور و بدون بالا بردن و یا پایین آوردن پنل ها و صرفاً از روی هم قرار دادن و یا مجزا کردن این لایه های تور و پارچه از یکدیگر، می توانید نور مناسبی را در درون سالن پذیرایی بوجود آورده و در طول روز از تابش نور طبیعی خورشید لذتی وصف ناشدنی ببرید و در هنگام شب حریم شخصی خود را کاملاً حفظ نمایید.

انتخاب پرده ی زبرا در پذیرایی و مزایای آن - پرده راد

تنوع در طرح و رنگ

به نظر می رسد که هیچ پرده ای را نخواهید یافت که به اندازه ی پرده های زبرا دارای طرح ها و رنگ های مختلف باشند، بطوری که بتوان به سادگی آن را با سایر وسایل خانه مانند مبلمان، میز و صندلی ها، فرش ها و کفپوش ها، کاغذ دیواری و یا رنگ دیوارها و… ست کرده و بین آن ها توازن ایجاد کرد.

یکی از نکات بسیار مثبت در استفاده از پرده های زبرا، تناسبی است که این پرده ها به لحاظ طرح و رنگ با سایر وسایل ایجاد خواهند کرد، که این مورد یکی از روش های کاربردی و مهم برای تقویت دکوراسیون در فضاهای مختلف به شمار می رود.

از این رو بهتر است اگر مبلمان و وسایل ساده و با رنگ های روشن دارید، برای تغییر و ایجاد تناسب و هارمونی در فضا، از پرده های طرح دار ، سه بعدی و یا چاپی زبرا استفاده کنید، که حالت بسیار جذابی را در اتاق پذیرایی ایجاد خواهد کرد و اگر فضایی شلوغ با مبل های طرح دار و یا گلدار در اختیار دارید، برای برقراری توازن و متعادل کردن محیط، بهتر است تا از پرده های ساده و زیبای زبرا کمک بگیرید که انتخاب پرده ی زبرا این زیبایی را برای اتاق پذیرایی شما دو چندان خواهد کرد.

البته مزایای این پرده ها و استفاده ی آن در اتاق های پذیرایی به همین موارد خلاصه نمی شود و در مطالب بعدی دیگر مزایای این پرده ی کاربردی را عنوان خواهیم کرد، پس کماکان ما را در پست های بعدی نیز همراهی کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *