انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها

مقدمه:

انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها، باعث می شود که هنگام خرید و تهیه هر کدام از انواع آن، آگاهی و تسلط بیشتری برای خرید داشته باشیم و در هنگام انتخاب طرح و مدل، دچار سرگردانی و دو گانگی نشوید.

در این مطلب هم قرار است تا نکاتی را در این مورد، یعنی شناخت انواع مدل های مختلف والان داشته باشیم.

معرفی انواع مدل های والان پرده

والان هایی که از پارچه تهیه شده و از میله پرده ها آویزان می شوند، را می توان از انواع و اقسام پارچه ها و در اشکال مختلفی تهیه کرد، که این مسئله رابطه مستقیمی با نوع دکور و طراحی فضای مورد نظر و سلیقه ی شخصی ما خواهد داشت.

اما برخی از والان های پرده که پرکاربرد تر هستند، عبارتند از:

والان گره ای

والان های گره ای هم از آن دسته والان هایی است که بسیار ساده است و به راحتی هم نصب می شود و به این خاطر گزینه بسیار مناسبی برای مکان های غیر رسمی مانند آشپزخانه و حمام و… است.

این مدل به سادگی و با گره زدن بندهای دوخته شده والان، بر روی چوب پرده قابل نصب است و در نتیجه پارچه هایی را که برای این طرح در نظر می گیرند، عموماً پارچه های سبکی هستند که با کمک همین گره ها، بر روی میل پرده می ایستند.

انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

والان مدل جناغی و یا دستمال گردنی

این مدل از والان با برش های هفت و هشتی که دارد، دارای برش های تیزی در انتهای هر قسمت و دارای چند لبه مثلثی است و بریدگی های آن شبیه دستمال گردنی است که آقایان دور گردن خود می آویزند و به همین سبب به این نام مشهور شده است.

این نمونه والان که از انواع مختلف مدل های والان پرده به شمار می آید، بخاطر شکل رسمی تری که دارد، برای آویختن در مکان های رسمی مانند اتاق های پذیرایی و… مناسب تر است و بیشتر از پارچه هایی مانند، مخمل و یا ابریشم دوخته می شود، که در بیشتر اوقات برای شکیل تر و زیباتر کردن آن از وسایل تزئینی مانند منگوله ها و آویزهای گوناگون بر روی آن ها استفاده می کنند.

این والان ها را اگر بر روی پرده های اصلی استفاده کنید، حالت رسمی تر و زیباتری را هم بوجود خواهند آورد، اگر چه که استفاده کردن از آن ها بطور جداگانه و به تنهایی هم مرسوم است و فضا را جذاب تر و شیک تر نشان خواهد داد.

به عنوان مثال اگر مبلمان اتاق نشیمن شما فقط از یک طرح و رنگ برخوردار است، با انتخاب یک والان جناغی یا همان دستمال گردنی، به شکل طرح دار و مدل دار آن، بدون اینکه فضا بیش از اندازه شلوغ شود، می توانید جلوه جذاب تری را برای اتاق نشیمن فراهم کرده و دکور زیباتری را ایجاد کنید.

انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

والان تاب دار

این مدل والان در نوع خود طرح ها و فرم های گوناگونی دارد، ولی در واقع یک پرده یکدست و یکپارچه است که بسیار هنرمندانه دوخته می شود و به حالت های مختلف تاب دار در بالای چوب پرده قرار می گیرد، که قسمت های اضافه پارچه هم از دو طرف میل پرده به شکلی زیبا آویزان خواهد شد.

طرح های مختلف مدل های والان پرده به شکل تاب دار، برای مکان های رسمی بسیار مناسب و زیبا خواهد بود، جاهایی مانند اتاق ها و سالن های پذیرایی و لابی های هتل و… که می توان بر روی آن ها از تزئینات پرده ای مانند نوارهای زینتی هم استفاده کرد.

این نوع والان ها را هم می توان بر روی پرده های دیگر و هم به تنهایی مورد استفاده قرار داد که در هر دو صورت بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

والان شال گردنی

والان شال گردنی بسیار ساده اما زیبا و شیک است و با یک قسمت خمیده در مرکز و دو سر آزاد از هر طرف شال و والان، هم در مکان های رسمی و هم غیر رسمی قابل استفاده است و همانند والان تاب دار به صورت پارچه ای یک تکه در نظر گرفته شده و به دور میل پرده و به صورت شالی ساده آویخته می شود.

معمولاً این والان ها از پارچه های سبک با طرح ها و رنگ های ساده و معمولاً روشن و متناسب با دکوراسیون محل مورد نظر، رنگ دیوارها و مبلمان انتخاب می شوند که در نهایت زیبایی بسیار ساده و راحت نصب می شود، یا در حقیقت به سادگی آویخته می شود.

انواع مختلف مدل های والان پرده و شناخت بیشتر آن ها - پرده راد

والان گوشواره ای

والان گوشواره ای به والان هایی گفته می شود که در دو طرف پرده و حتی گاهی وسط پرده دارای آویزهایی مانند گوشواره هستند.

گوشواره پرده، در واقع به دنبال والان پرده حلالی که به شکلی آویزان در انتهای پرده قرار می گیرد، گفته می شود.

یکی از بهترین پارچه ها برای دوختن این نوع از مدل های والان پرده، پارچه های ساتن و تافته است که می تواند شکل خود را حفظ کند.

اما برای درست کردن این مدل والان می توانید از پارچه های سبک تر مانند تور و حریر هم کمک بگیرید و انتخاب نوع پارچه به مدل والانی که در نظر گرفته اید و فضایی که قرار است آن را نصب کنید، بستگی خواهد داشت.

حتماً طرح های دیگری از والان وجود دارند که به علت استفاده کمتر از آن ها، در بحث ما جای نمی گیرند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *