انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول) - پرده راد

انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول)

مقدمه:

انتخاب پرده برای درب ورودی و درب هایی که بر روی تراس واقع می شوند، می تواند در نمای ظاهری ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی تأثیر زیادی داشته باشد و از این جهت باید در هنگام گزینش پرده به آن دقت ویژه ای داشته باشید.

این پرده ها که در انواع متفاوت و گوناگونی ساخته و به بازار عرضه می شوند هر کدام دارای ویژگی ها و مزایا و در برخی موارد هم، معایبی هستند که با در نظر گرفتن هر یک از آن ها می توانید پرده های مناسبی را برای درب های ورودی ساختمان خود که بر روی آن ها شیشه کار شده است، انتخاب و خریداری نمایید.

در این مطلب در باره انواع پرده هایی که می توانند برای اینگونه درب ها، که با توجه به مکان و نوع کاربرد آن ها طراحی شده اند مناسب باشند، صحبت خواهیم کرد.

معرفی پرده برای درب ورودی و تراس ها:

پرده هایی که بر روی درب های ورودی و یا درب تراس ها نصب می شوند، یکی از فاکتورها و اِلِمان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است، که نقش بسیار زیادی را در زیبایی و جذابیت محیط ایفا خواهد کرد.

هر کدام از این درب ها که بر روی تراس و یا بالکن نصب هستند و در واقع به عنوان درب ورودی قرار می گیرند، بستگی به نوع کاربردشان دارای طرح ها و مدل های متفاوتی خواهند بود که برای سهولت در باز و بسته کردن درب ها و در حین رفت و آمد، باید پرده های مناسبی هم بر روی آن ها آویخته و نصب شوند.

در عصر حاضر مدل ها و نمونه های زیادی از طرح و رنگ برای پرده ها وجود دارد، که می توان از آن ها جهت استفاده بر روی درب های ورودی و تراس استفاده کرد، این پر ده ها شامل انواع پرده های پارچه ای، کلاسیک و پرده های مدرن خواهند بود.

انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول) - پرده راد

  • پرده های پشت دری

در مطلب قبلی هم عنوان کردیم که یکی از بهترین و مناسب ترین پرده برای درب ورودی تراس و بالکن ها، پرده های پشت دری یا همان ساعت شنی هستند که با نصب بر روی فریم درب های متحرک، می توانند همراه با آن ها به راحتی باز و یا بسته شوند و در کمال زیبایی هیچ چالشی را هم در هنگام رفت و آمد ایجاد نخواهند کرد.

انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول) - پرده راد

  • پرده های شید رول

یکی از گزینه های بسیار شیک و کاربردی برای درب تراس ها، پرده های جدید شید رول هستند که جزو اولین نسل های پرده های مدرن بشمار می روند و ویژگی های مناسبی برای  استفاده در اینگونه موارد خواهند داشت.

این پرده ها که از یک لایه پارچه پرده ای تشکیل شده اند، با کمک زنجیری که در کنار این پرده ها تعبیه شده است به سمت بالا و پایین هدایت شده و در داخل قاب بالای خود بصورت بسیار شکیلی جمع می شوند.

پرده های شید ظاهر بسیار زیبا و مرتبی دارند که از مزایای  بالای آن داشتن تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ های مختلفی است که آن را برای نصب بر روی درب های ورودی و تراس مناسب تر کرده است.

انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول) - پرده راد

  • پرده های رومن

یکی از نمونه های بسیار مناسب و زیبایی که می توانید به عنوان پرده برای درب ورودی که مرتب باز و بسته می شوند نصب کنید، پرده های رومن هستند که اغلب با حاشیه ای زیبا و چشم نواز، می توانند درب های ورودی را بخوبی زینت بخشند.

این مدل از پرده که تقریباً به شکل پرده های کرکره ای طراحی شده را به گونه ای ظریف و ساده می توانید جمع و یا پهن کنید، این پرده ها در حالت جمع خود دارای چین های متعدد و منظمی هستند که به جمع شدن پرده با ظاهر و نمایی زیبا کمک خواهد کرد.

انواع مدل های پرده برای درب ورودی و تراس (قسمت اول) - پرده راد

  • پرده های لوردراپه

این مدل از پرده پنل هایی به شکل عمودی دارد که به کمک قابی در قسمت بالا و زنجیری در سمت پایین پرده در کنار یکدیگر قرار می گیرند، که برای کنترل مناسب نور می توانید بدون جمع کردن پرده و فقط با جهت دادن به پنل های آن به شکل نیمه باز و یا کاملاً باز، نور مناسبی را وارد محیط نمایید.

این پرده ها به دلیل مزایا و خصوصیات مثبت فراوانی که دارند، از جمله امکان چاپ تصاویر، شستشو و نصب راحت، کنترل نور مناسب، دوام و ماندگاری بالا و…می توانند یکی از گزینه های مناسب برای درب های تراس و بالکن باشند.

به هر حال انواع این پرده ها تنها پرده برای درب ورودی و تراس نیستند و شما می توانید پرده های دیگری را هم برای نصب بر روی اینگونه درب ها بکار گیرید که در پست بعدی و در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *