با انتخاب درست پرده ها خانه خود را زیباتر از همیشه کنید - پرده راد

با انتخاب درست پرده ها خانه خود را زیباتر از همیشه کنید

مقدمه:

انتخاب درست پرده ها و شکل مناسب طراحی و دوخت حرفه ای پرده، از مواردی است که نقشی پُررنگ و اساسی در زیبایی خانه و محیط مورد نظر ما بازی خواهد کرد.

اما اینکه در هنگام خرید به چه نکاتی باید بیشتر دقت کرده و آن را در گزینش پارچه مد نظر داشته باشیم، مواردی است که در پست های قبلی هم بدان پرداخته و در این پست و در ادامه، دیگر نکات باقی مانده را یاد آوری خواهیم کرد.

فاکتورهایی برای انتخاب درست پرده ها

موارد و فاکتورهایی وجود دارند که به شرط دانستن و بکار بستن آن ها در هنگام خرید پرده، می تواند فضایی دلچسب و جذاب را برای ما بوجود آورد، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ضخامت و نازکی پرده

تعیین ضخامت و نازکی پرده هم به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن ها شرایط آب و هوایی است که در آن سکونت داریم، اما عوامل دیگری مانند سبک دکوراسیون و یا اتاقی که می خواهیم پرده را در آن جا نصب کنیم هم می توانند تأثیرگذار باشند.

می دانید که پارچه هایی مانند مخمل و کتان و یا ساتن، جزو پارچه های ضخیم و سنگین هستند که بیشتر در دکوراسیون کلاسیک و به سبک سلطنتی طرفدار دارند، یا اینکه بیشتر برای اتاق های پذیرایی و یا نشیمن در نظر گرفته شده و به انواع مدل های مختلف دوخته می شوند.

پارچه هایی مانند انواع حریر و تور هم جزو پرده های نازک محسوب شده و در بیشتر جاها، با انواع مدل های دوخت، قابل استفاده هستند.

از این پرده های ظریف، لطیف و نازک می توانید در اتاق های خواب و آشپزخانه و یا حتی در زیر پرده های ساتن و یا مخمل استفاده کنید و چگونگی استفاده از آن به ذوق و سلیقه و چگونگی دیزاین خانه شما بستگی خواهد داشت.

از اینگونه پرده ها می توانید به عنوان پرده دوم و یا حتی سوم کمک گرفته و با انتخاب درست پرده ها و استفاده با پرده های ضخیم و یا انواع پرده های مدرن دیگر، زیبایی و جذابیت خانه را صد چندان کنید.

با انتخاب درست پرده ها خانه خود را زیباتر از همیشه کنید - پرده راد

 اندازه عرض پرده

اندازه پنجره و به عبارت بهتر اندازه عرض پرده ای که خریداری می کنیم، در نما و جلوه ی پرده بسیار مهم بوده و واقعاً تأثیرگذار است.

گاهی اوقات برای دو متر پارچه اضافه، کل زحماتی که در مرحله انتخاب و دوخت و نصب پرده کشیده ایم به هدر می رود و پس از نصب متوجه می شویم که پرده آنطوری که می خواستیم از آب در نیامده و با این همه هزینه ای که پرداخت کرده ایم، نتیجه رضایت بخش نیست.

پس ابتدا باید عرض پنجره را به درستی اندازه گیری کرده و در خریدِ مقدار پارچه هم درست محاسبه کنیم و دوخت آن را هم به دست افراد ماهر بسپاریم و بخاطر داشته باشیم که داشتن چین های متناسب با عرض پنجره و مناسب با آن، نه تنها زیبایی پرده ها را بیشتر خواهد کرد، بلکه در اُبهت و باشکوه نشان دادن خانه هم مؤثر خواهد بود.

با انتخاب درست پرده ها خانه خود را زیباتر از همیشه کنید - پرده راد

بلندی و ارتفاع پرده

این تنها عرض پرده نیست که در شکیل نشان دادن آن تأثیرگذار است، به همان اندازه، ارتفاع و بلندی پرده هم نقش پُر رنگی در جلوه و زیبایی پرده بازی می کند.

این مسئله بخصوص برای اتاق های پذیرایی و یا نشیمن بسیار تعیین کننده و اساسی است، یعنی اگر در پذیرایی پنجره های کوتاهی دارید که تا کف خانه ادامه نیافته است، بهتر است با انتخاب درست پرده ها و برای جذاب تر و زیباتر نشان دادن فضا، ارتفاع و قد پرده ها را بلند و تا کف اندازه گیری نمایید.

حتی در برخی از انواع دکوراسیون، پرده ها را بلندتر از کف و با دنباله بلند در نظر می گیرند که مقداری از آن بر روی زمین بصورت تزئینی قرار داده می شود.

خاصیت و ویژگی دیگرِ پرده های بلند و از سقف تا کف، این است که فضا را بسیار بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهند و برای بزرگ نمایی، یکی از فاکتورهای مهم بشمار می روند.

اما این کار، یعنی بلند گرفتن ارتفاع پرده در همه مکان های خانه ضرورت ندارد و اتفاقاً کوتاه بودن اندازه آن، به شرط کوچک و کوتاه بودن پنجره ها از محاسن پرده خواهد بود.

این مکان می تواند جایی مانند آشپزخانه و یا حتی اتاق خواب باشد که معمولاً پنجره هایی کوتاه برای آنها در نظر گرفته می شود.

با انتخاب درست پرده ها خانه خود را زیباتر از همیشه کنید - پرده راد

اکسسوری های پرده

از موارد مهم دیگری که در زیبا نشان دادن پرده ها بسیار مهم است و نقشی اساسی در این مسئله دارد، لوازم جانبی و زیور آلاتی است که بر روی برخی از پرده ها آویخته می شود.

یکی از این لوازم، میل پرده ها و یا همان چوب پرده هایی هستند که در انواع و اقسام مدل ها و جنس های متفاوت در بازار وجود دارند، که می توان آن را با توجه به نوع دکوراسیون و انتخاب درست پرده ها ست کرد.

حتی رنگ میل پرده باید مناسب در نظر گرفته شده و متناسب با رنگ پرده انتخاب شود و یا اینکه رنگ آن را همرنگ پایه های مبل و یا میزی که در آنجا وجود دارد در نظر بگیرید.

انواع والان، کتیبه ها، یراق آلات پرده و… هم به شرطی که درست و متناسب با نوع پرده، رنگ و طرح و دوخت آن در نظر گرفته شوند می توانند به پرده زیبایی و جذابیت ویژه ای داده و تصویر زیبایی از پرده و محیط به نمایش بگذارند.

این مسئله در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک که از انواع پرده های سلطنتی برای معرفی دکور خود استفاده می کنند، پُررنگ تر و مهمتر است، زیرا که اکسسوری های پرده و تجملات آن نقش مهمی در زیبایی اینگونه پرده ها بر عهده دارند.

پس دقت کنید تا با انتخاب درست پرده ها و اکسسوری ها و لوازم جانبی پرده و هماهنگ با آن، زیبایی خانه و محیط خود را چند برابر کرده و در کنار هم از این زیبایی لذت ببرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *