با انواع پرده های شید رول بیشتر آشنا شویم - پرده راد

با انواع پرده های شید رول بیشتر آشنا شویم

پرده های شید رول نوعی دیگری از پرده ها هستند که با استقبال بسیار خوبی از طرف افراد مختلف، چه به منظور استفاده در منازل و چه به سبب کاربرد در شرکت ها، ادارات و کارگاه ها روبرو بوده اند.

این پرده ها که به جهت مدل، بسیار ساده هم هستند، کاملاً در قاب پنجره قرار می گیرند و پوشش دهی خوبی را ایجاد خواهند کرد، در این مطلب در مورد انواع این پرده بیشتر توضیح خواهیم داد.

با انواع پرده های شید رول بیشتر آشنا شویم - پرده راد

شناخت بیشتر پرده های شید رول

شید در زبان انگلیسی به معنی سایه بکار رفته است و پرده های شید عموماً از یک پارچه ساده و تک رنگ ساخته می شده اند  که این پارچه حول یک محور می چرخید و با کمک همان محور می شد آن را بالا و پایین برد، در اصل این پرده ها فقط به منظور ایجاد سایه و قرار گرفتن در برابر نور استفاده می شده است.

اما امروزه تحولی شگرف در ارائه این پرده ها رخ داده است و این پرده ها در جنس های متفاوت و از مواد گوناگونی مانند، پلی استر، کتان، پنبه، بامبو و سولیت با طرح های بسیار زیاد و رنگارنگ و با ضخامت های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شوند.

این پرده ها در انواع مختلف شید ساده، چاپی ، طرح دار، دو مکانیزه، سان اسکرین، ضد نور( بلک اوت) و… عرضه می شوند که همه آن ها به وسیله مکانیزم جمع شونده حول یک محور چرخنده، به سمت بالا جمع می شود، که بسته به طراحی و دیزاین محیط می توانید از انواع مدل های ساده و یا طرح دار و یا بامبو آن استفاده کنید.

پرده های شید رول یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها برای خانه های هوشمند هستند، چون می توانید آن ها را به دو صورت دستی و یا با استفاده از ریموت کنترل، حتی از راه دور هم هدایت کنید و از این روست که نوع ریموت دار و برقی آن ها را با سیستم کنترل از راه دور برای خانه های هوشمند توصیه می کنیم، که برای این خانه ها یک امکان جدید خواهند بود.

با انواع پرده های شید رول بیشتر آشنا شویم - پرده راد

انواعی از پرده شید

پرده شید اسکرین

شید اسکرین یکی از جدیدترین مدل های این پرده است که بیشتر از جنس پلی استر ساخته شده و طراحی آن به صورتی است که حفره هایی مشبک و خیلی ریز بر روی بافت پارچه قرار گرفته است که شدت ورود نور را کم می کند، ولی می تواند امکان تماشای محیط بیرونی و مناظر را برای شما فراهم نماید.

پرده های اسکرین شید این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید بطور همزمان هم نور داخلی محیط را کنترل کنید و هم از تماشای فضا و منظره بیرون لذت ببرید.

پرده شید بلک اوت

شید بلک اوت برای جلوگیری از ورود نور و روشنایی استفاده می شود و نوع پشت فوم دار یا سولیت این نوع پرده ها کاملاً مانع عبور نور به داخل محیط خواهند شد و قادر است تا 95 درصد از عبور نور جلوگیری کرده و فضا را تاریک نماید.

اما باید بدانید که با انتخاب این پرده که یکی از انواع پرده های شید رول به شمار می رود، به دلیل بافت ضخیمی که اینگونه پارچه ها دارند، امکان مشاهده منظره و فضای بیرون به هیچ عنوان وجود ندارد و دید بیرون با آویختن پرده ها بطور کامل از بین می رود.

ولی اگر پرده های شید بصورت شفاف تر و با ضخامت کمتری را انتخاب کنید، حتی هنگامی که پرده ها در حالت بسته آن قرار دارند، نور کمی فضا را در بر خواهد گرفت و ایجاد حالتی بین تاریک و روشن بوجود خواهد آورد که با این وجود فضای دلچسب و زیبایی را تجربه خواهید کرد.

پرده های دو مکانیزه

پرده های شید شب و روز که به زبرای دو مکانیزه و یا به پرده های دبل یا دوبل هم معروف هستند، بخوبی قادرند تا حریم شخصی و خصوصی افراد را حفظ کنند، این پرده در واقع از دو پرده تشکیل شده است، یک پرده با قابلیت انتقال نور که پرده ای شفاف و نازک است و یک پرده بدون قابلیت انتقال نور که پرده ای ضخیم و کلفت است.

در پرده های دو مکانیزم برای آستر پرده از رنگ بندی ساده استفاده می شود و پارچه رویی که به شکل طرح دار و یا چاپی است بر روی آن قرار می گیرد و می توان در قسمت پایین این پارچه ها که جنس آن از پلی است یا تور است، از دالبر و یا تاج استفاده کرد تا زیباتر به نظر آیند.

با انواع پرده های شید رول بیشتر آشنا شویم - پرده راد

پرده های شید رول چاپی

پرده شید چاپی یکی دیگر از انواع این پرده است که می توانید بر روی آن تصاویر مورد دلخواه خود را چاپ کرده و از دیدن آن لذت ببرید، این تصاویر می تواند لوگو یا آرم شرکت یا موسسه شما باشد که جهت تبلیغ بیشتر آن را سفارش می دهید، حتی بر روی پرده های ساخته شده از جنس بامبو هم می توانید اینگونه تصاویر را چاپ کنید.

نکته قابل توجه در پرده های شید چاپی این است که اگر تمایل داشته باشید می توانید در هر دو طرف آن، تصاویر و مناظر مورد علاقه خود را چاپ کنید، که عموماً این پرده ها برای ویترین مغازه ها و یا برای نصب در شرکت های تبلیغاتی و یا اپن آشپزخانه ها بسیار کاربردی و جالب خواهند بود.

برخی از اقسام پرده های شید که ضد آب هستند هم، برای مکان هایی مانند حمام ، استخر، سونا و سایر جاهایی که با رطوبت و آب سر و کار دارند بسیار مناسب اند، چون از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و نیاز به تعویض پرده تا مدت زمان طولانی نخواهید داشت.

به هر حال شما می توانید با خرید یکی از پرده های شید رول سادگی و زیبایی را به محیط خود هدیه کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *