با پرده ی سلطنتی و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم - پرده راد

با پرده ی سلطنتی و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم

مقدمه:

پرده ی سلطنتی همانطور که از اسم آن پیداست، پرده ای بسیار لوکس و مجلل است که متناسب با هر خانه ای و هر سبک دکوراسیونی نمی باشد.

اگر نمونه هایی از این پرده شیک و زیبا را دیده باشید متوجه خواهید شد که اینگونه پرده ها، به متراژ بسیار زیادی از پارچه نیاز دارند و بالطبع قیمت تمام شده آن هم با توجه به قیمت پارچه های پرده ای بسیار زیاد خواهد بود.

در این مطلب می خواهیم شما را با این نوع پرده ها بیشتر آشنا کنیم تا اگر تمایل به دوخت و نصب یکی از انواع مدل های آن در خانه خود دارید، بهتر بتوانید در مورد انتخاب نوع پارچه و مدل پرده تصمیم بگیرید.

 

با پرده ی سلطنتی و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم - پرده راد

اغلب ما پرده های سلطنتی واقعی را فقط در فیلم ها و سریال ها دیده ایم، آن هم بیشتر در فیلم و سریال های تاریخی و یا قدیمی.!

به دلایل مختلفی که در باره ی آن صحبت خواهیم کرد، امروزه دیگر افراد کم و عده ی معدودی هستند که از پرده های سلطنتی برای تزئین و پوشش پنجره خانه های خود استفاده کرده و از آن استقبال می کنند.

این پرده با دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک سازگارتر و هماهنگ تر است و استفاده از آن هم فقط به اتاق های پذیرایی و یا نشیمن خلاصه نمی شود و می توان مدل های متفاوتی از آن ها را در اتاق های خواب هم دید، اما با اشکال ساده تر و معمولی تر آن.

این سبک از پرده ها بسیار پُر زرق و برق و دارای اکسسوری های زیادی هستند که آن ها را زیباتر و رنگارنگ تر نشان می دهد، همچنین یکی دیگر از علائم این پرده ها داشتن دنباله های بلند و بلند بودن پرده ی اصلی است که اینگونه پرده ها را بسیار زیباتر نشان خواهد داد.

با پرده ی سلطنتی و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم - پرده راد

انواع طرح پرده های سلطنتی

در مورد انتخاب انواع طرح ها در پرده ی سلطنتی باید گفت که پهن بودن و یا باریک بودن پنجره، بلندی و یا کوتاهی آن ها، محل قرار گرفتن آن ها بر روی دیوار، حتی نحوه ی باز و بسته شدن پنجره ها و در نهایت سلیقه شخصی ما، همه نکاتی هستند که در تصمیم گیری ما در باره طرح و مدل مناسبی از انواع پرده های سلطنتی دخالت خواهند داشت.

اما در این زمینه مدل های بسیارمختلف و زیادی با انواع طرح ها  و برای انواع سلیقه ها وجود دارند، که با توجه به جمیع شرایط می توان یکی از آن ها را انتخاب کرده و در نظر گرفت.

در بیشتر این پرده ها از چند رنگ پرده که با یکدیگر ست شده و هماهنگ است، استفاده می شود و حتی می توان ترکیبی از پرده های ساده و گلدار و یا طرح دار را در بین این پرده ها مشاهده کرد.

با پرده ی سلطنتی و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم - پرده راد

جنس پارچه در پرده های سلطنتی

برای اینکه پرده هایی با سبک سلطنتی داشته باشید، نمی توانید از هر نوع پارچه ی پرده ای برای این کار استفاده کنید و برای این پرده ها معمولاً باید از پارچه های سنگین و فاخر کمک گرفت.

بهترین پارچه برای دوخت پرده ی سلطنتی شامل پارچه های، مخمل، ابریشم، ساتن های براق و… و اینگونه از پارچه هاست که عموماً گران قیمت هم هستند و با تجملات زیادی که بر روی این پرده ها دوخته و یا آویخته می شود، شاید بتوان گفت گرانقیمت ترین پرده های پارچه ای را بوجود می آورند.

اما این نکته بسیار مهم است که جنس پارچه ی انتخابی شما تأثیر زیادی در مدل پرده خواهد داشت، به عبارت دیگر برای هر مدلی نمی توانید هر پارچه ای را انتخاب کنید، پس بهتر است اول مدل پرده را برگزینید و بعد متناسب با آن به خرید پارچه با متراژ لازم اقدام کنید.

در طرح و دوخت پرده های سلطنتی به شکل چشمگیری از پرده های حریر استفاده می شود و اغلب اینگونه پرده ها در زیر پرده اصلی که مخمل و یا ابریشم و یا ساتن است، قرار می گیرد که با ضخامت متفاوت و نازکی که در حریر وجود دارد و درست برعکس پرده رویی است، بسیار فوق العاده و جذاب جلوه می کند.

شاید بتوان گفت که یکی از شیک ترین و جذاب ترین جلوه های پرده، قرار گرفتن و استفاده از پرده ی سفید و یا روشن حریر با جنس بسیار نرم و لطیف، در زیر پرده های سلطنتی با رنگ های تیره و جنس سنگین و ضخیم پرده هاست، که بر خلاف تصور هارمونی بی نظیری را ایجاد خواهند کرد.

در بیشتر موارد جنس، طرح و رنگ پارچه پرده ی سلطنتی را با مبلمان محیط هماهنگ می کنند و اگر مبل ها طرح دار و یا گلدار باشند، متناسب با آن از پرده های ساده استفاده می کنند تا چشم بیننده دچار خستگی و شلوغی نشود و بالعکس اگر مبلمان را از نوع ساده انتخاب کرده اند، از پارچه هایی رنگارنگ و گاهی گلدار برای آن ها استفاده می شود.

در پست بعد با دیگر خصوصیات و ویژگی های پرده های سلطنتی آشنا خواهیم شد، برای یافتن اطلاعات بیشتر در این زمینه همچنان با ما باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *