بررسی مزایای مهم پرده های بلک اوت - پرده راد

بررسی مزایای مهم پرده های بلک اوت

مقدمه:

پرده های بلک اوت که امروزه کاربرد فراوانی را در منازل و مکان های تجاری و اداری یافته اند، دارای مزایا و منافع مهمی هستند که سعی داریم در این مطلب شما را با برخی از آن ها آشنا کنیم.

پس کماکان با ما همراه باشید تا مطالبی را هم در این زمینه بدانید و اطلاعات خود را در مورد این پرده تکمیل نمایید.

بررسی مزایای مهم پرده های بلک اوت - پرده راد

مزایای پرده های بلک اوت

علاوه بر مواردی که برای مزایای پرده ی شید بلک اوت برشمردیم، موارد مهم دیگری را هم می توانیم به این مجموعه اضافه کنیم که شما را با این موارد هم آشنا خواهیم کرد.

ذخیره بیشتر انرژی

با نصب این پرده ها تا 20 درصد می توانید به ذخیره سازی انرژی و صرفه جویی آن کمک کنید، به این ترتیب که در فصل گرم تابستان و در مکان ها و مناطق گرم، با پوشاندن پنجره ها در برابر تابش نور خورشید از گرم تر شدن فضا جلوگیری کرده و با تاریکی مطلوبی که بوسیله این پرده ها ایجاد می کنید و در نتیجه خنکی بیشتر، از اتلاف انرژی و کار کردن زیاد وسایل سرمایشی پیش گیری کنید.

در فصل زمستان و هوای سرد هم همین جریان ادامه خواهد داشت و شما به راحتی می توانید با نصب اینگونه پرده ها حتی به صورت آستری و زیرِ پرده اصلی، از ورود سرما به داخل محیط تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و در مصرف انرژی هایی مانند گاز و برق جلوگیری و صرفه جویی نمایید.

بررسی مزایای مهم پرده های بلک اوت - پرده راد

عایقی مناسب برای صدا

پرده های بلک اوت عایق بسیار مناسبی برای صدا نیز محسوب می شوند.

امروزه با وجود زندگی آپارتمان نشینی و تجمع افراد در مکان ها و فضاهای کوچک و همچنین وجود ترافیک های سنگین و عبور و مرور دائم وسایل نقلیه، سبب شده تا کنترل سر و صدا و کم کردن آن به امر مهمی تبدیل شود.

گذاشتن عایق های صوتی، استفاده از شیشه های دوجداره و ابزار و وسایل دیگری که به این مهم کمک کنند، یکی از بزرگترین دغدغه های زندگی کنونی بشر بشمار می رود.

یکی از جاهایی که صدا به راحتی از آن عبور کرده و تمرکز و آرامش انسان را تحت الشعاع خود قرار می دهد پنجره ها هستند، پس لازم است که برای بدست آوردن حس آرامش و تمرکز بیشتر، بر روی پنجره ها از عایق های مختلفی که زیبایی و ظرافت محیط و پنجره را هم از بین نبرد استفاده کنیم.

استفاده از پرده هایی مناسب مانند شید بلک اوت یا همان شید رول فوم دار به شما در این زمینه کمک فراوانی خواهند نمود، بخصوص برای اتاق خواب کودکان و نوزادان این وسیله به یک امر مهم تبدیل می شود تا علاوه بر ایجاد فضایی تاریک در هنگام خواب، بتواند فضایی آرام و ساکت را برای نوزادان و کودکان فراهم نماید.

پرده های بلک اوت با گرفتن درصد زیادی از صداهای مزاحم اطراف، برای شما محیط آرام تری را بوجود خواهند آورد.

بررسی مزایای مهم پرده های بلک اوت - پرده راد

کیفیت بخشیدن به خوابی خوب و راحت

امروزه همانطور که انسان ها به دنبال فضایی آرام و ساکت می گردند تا آرامش بیشتری داشته باشند، به همان اندازه به دنبال یک خواب خوب و راحت برای آغاز یک روز بانشاط و پر تلاش هستند و نصب پرده های مناسب در این امر بسیار دخالت خواهد داشت.

یکی از مواردی که خواب مردم امروز را دچار اختلال کرده است، زندگی پرزرق و برق و روشن بودن انواع لامپ های رنگارنگ و پر نور در مکان های مختلف است و عموماً وقتی می خوابید یکی از این نورها مثلاً نور تزئینی نمای ساختمان و یا نوری که از لامپ های روشنایی نصب شده در معابر و… داخل اتاق شما می تابد، خواب راحت را از شما می گیرد.

در این شرایط نیاز به داشتن مکانی تاریک را برای داشتن خوابی راحت برای شما چند برابر می کند و یکی از این راه حل ها، نصب پرده هایی است که بتواند تا حد ممکن جلوی تابش نور و روشنایی را بگیرد.

برای اینکه این مشکل را تا حد بسیار زیادی مرتفع کرده باشید، کافی است تا یکی از انواع پرده بلک اوت را در اتاق خود نصب کنید، تا لذت یک خواب راحت و آرام را برای خود فراهم کنید، چون پرده های بلک اوت همانطور که از نام آن پیداست، می توانند میزان نور را تا حد بسیار بالایی کم کرده و محیط را برای شما تا حد 95 درصد تاریک کنند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *