بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم

مقدمه:

انتخاب بهترین مدل پرده پنجره های کوچک باید با توجه به نوع و سبک دکوراسیون، شرایط قرارگیری پنجره، اندازه آن و دیگر مواردی که لازم است، انجام شود تا فضای چشم نوازی را حتی در محیط های کوچک بوجود آورد.

برخی از اینگونه پرده ها،علاوه بر قاب کردن پنجره به بهترین و زیباترین شکل، فضایی دلپذیر و لذتبخش را فراهم کرده و گرمی و صمیمیت خاصی به محیط خواهند داد.

در این مطلب قرار است تا به معرفی برخی از پرده هایی که می توانند برای این پنجره ها بهترین گزینه باشند، اشاره ای داشته باشیم، پس اگر شما هم در خانه خود از این نوع پنجره ها دارید، بهتر است با مطالعه این پست به شکل زیباتری از پرده ها بیندیشید.

انواع مدل پرده پنجره های کوچک:

برای اینکه بتوانید بهترین و زیباترین پرده ها را برای پنجره های کوچکی که در خانه دارید انتخاب کنید، برخی از پرده ها را با مزیت های ویژه ای که دارند و می توانند برای اینگونه از پنجره ها مناسب باشند، معرفی می کنیم.

که از جمله این پرده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

  • پرده های پانچ کوتاه

طرح های بسیار زیادی از پرده های پانچی کوتاه با جنس های مختلف و در سبک های متفاوت وجود دارند که می توانند برای هر گونه فضایی اعم از آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و… مناسب باشند و ظاهری شیک، باکلاس و زیبا را در محیط بوجود آورند.

دقت کنید طرح ها و الگوهایی را که برای اینگونه پرده ها انتخاب می کنید، باید موجب بهبود و ارتقاء سطح دکوراسیون شده و زیبایی فضای موجود را دو چندان کنند.

در این صورت گزینش پرده های چاپی طرح دار با رنگ های شاد و زنده و متناسب با محیط، می توانند فضای جذاب و منحصر به فردی را ایجاد کنند، که علاوه بر محافظت از حریم خصوصی فضای امن و زیبایی را در اختیار داشته باشید.

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

  • پرده های رومن

پرده های رومن با پارچه های طرح دار و رنگارنگ و حتی با انتخاب پارچه های مورد علاقه شما به عنوان پرده، می توانند یکی از مناسب ترین مدل پرده پنجره های کوچک باشند و به سادگی در قاب پنجره های کوچک قرار گرفته و  ضمن زیبایی بخشیدن به آن ها، از حریم شخصی و خصوصی شما نیز محافظت کنند.

آویختن پرده های رومن بر روی این پنجره ها می تواند روشی مناسب برای هماهنگی و همگامی با سبک دکوراسیون و طراحی داخلی منزل شما باشند و به جلوگیری از ورود نور خورشید با پایین آوردن کامل پرده و در مواقع لزوم، یا تابش آفتاب با بالا بردن و جمع کردن کامل آن و در هنگامی که شما به آن نیاز دارید، کمک کنند.

مزیت دیگر پرده های رومن این است که نحوه کار با آن ها بسیار ساده و راحت است و می توانید آن را دقیقاً متناسب با طول و عرض پنجره های کوچک خانه خود سفارش دهید و به شیک ترین و ظریف ترین حالتی و البته با قیمت مناسب، پنجره ها را با کمک آن به مجلل ترین شکلی بپوشانید.

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

  • انواع پرده های شید

امروزه استفاده از انواع پرده های شید رول با توجه به طرح ها و رنگ های مختلف و زیبایی که دارند و مزیت ویژه آن ها که ست کردن راحت آن ها با هر سبک و دکوراسیونی است، بسیار رواج دارد.

گزینش پرده های شید رول بویژه برای پنجره هایی که ارتفاع آن ها بسیار کم و کوتاه است، می تواند یکی از بهترین مدل پرده پنجره های کوچک و برای پوشش آن ها باشد و حالت بسیار شیک و زیبایی را بر روی پنجره ها بوجود آورد.

مزیت و ویژگی هایی که این پرده ها در بر دارند، مانند نصب آسان، گردگیری و نظافت راحت آن ها و همچنین حفظ حریم خصوصی و شخصی، شیک، مدرن و به روز بودن آن ها و… باعث می شود تا پرده های شید رول حتی برای پنجره های کوچک هم یکی از برترین گزینه ها محسوب شوند.

دقت داشته باشید که برای پنجره هایی که ارتفاع کمی دارند، استفاده از انواع پرده های عمودی با توج به نوارها و پنل های عمودی که دارند، گزینه نامناسبی خواهد بود که سبب می شود پنجره ها کوتاه تر از حد معمول به نظر برسند.

این پرده ها می توانند برای هر فضا و اتاقی مناسب باشند و با رنگ ها و طرح های متفاوت خود، رنگ های زیبایی را به مجموعه رنگ های اتاق شما بیفزایند و محیط آن را برایتان زیباتر و جذاب تر کنند، چرا که پرده های شید مطابق با همه سلیقه ها و انواع سبک ها از کلاسیک گرفته تا امروزی و مدرن وجود دارند و می توانند به راحتی با تمامی محیط ها سازگاری ایجاد کنند.

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

نکات قابل تذکر:

به یاد داشته باشید میله هایی که به عنوان حفاظ برای پنجره ها استفاده می کنید، باعث می شوند که پنجره ها از اندازه واقعی شان کوچکتر به نظر آیند، پس اگر نیازی به آن ها ندارید، می توانید با حذف این میله ها پنجره ها را بزرگتر نشان دهید.

اگر لازم است که این پنجره ها را بزرگتر نشان دهید و همچنین برای تزئین پنجره های کوچک، علاوه بر نصب پرده های مناسب، می توانید در کنار آن ها از قاب هایی که از جنس چوب و یا MDF هستند، استفاده کنید.

اگر می خواهید توجه را از پنجره ها به سمت دیگری معطوف کنید، با قرار دادن مبل و یا میز در زیر پنجره، می توانید آن را از کانون توجه خارج کنید.

گاهی اوقات می توانید با نصب کرکره ها در داخل قاب پنجره های کوچک علی رغم تصور عمومی، آن ها را بزرگتر و برجسته تر نشان دهید.

بهترین مدل پرده پنجره های کوچک را بشناسیم - پرده راد

به هر حال امیدواریم با این مطالب بتوانید مناسب ترین مدل پرده پنجره های کوچک را شناخته و اینگونه از پنجره های خود را به بهترین و زیباترین وجهی بپوشانید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *