تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی - پرده راد

تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی

مقدمه:

تأثیر رنگ پرده در جذابیت بخشیدن و دلپذیرتر شدن محیط بر همگان ثابت شده و برای زیباتر شدن دکوراسیون، باید با در نظر گرفتن خیلی از فاکتورهای مهم در رابطه با انتخاب انواع رنگ ها، این جذابیت را بیشتر کنیم.

اما این فاکتورها چیست و چگونه باید آن ها را در هنگام انتخاب و خرید پرده در نظر گرفته و لحاظ کنیم، موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

با مطالعه ی این پست به خیلی از موارد مهم در رابطه با انتخاب رنگ پرده، پی خواهید برد و در این زمینه آگاهی بیشتری خواهید یافت.

دکوزاسیون داخلی - پرده راد

اهمیت انتخاب و تأثیر رنگ پرده

رنگ، طرح و یا نقشی که بر روی پرده ها قرار گرفته است، در چگونگی نشان دادن محیط اطراف و دکوراسیون آن، نقش بسیار مهمی دارند و در این صورت لازم است تا پرده ها از دکور موجود در اتاق الگو گرفته و تبعیت کنند.

در هنگام انتخاب پارچه های پرده ای، سعی کنید که پارچه ها را برای زیبایی بیشتر، بر اساس الگو و رنگ اتاق خود و هماهنگ با آن انتخاب کنید و حتماً قبل از خرید پرده نگاهی به رنگ های موجود و غالب در اتاق خود بیندازید.

تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی - پرده راد

انتخاب رنگ های هماهنگ و مکمل

یکی از موارد مهمی که می تواند در این زمینه و در این انتخاب به شما کمک کند، توجه به رنگ مبلمان و الگوها و اشکالی است که بر روی پارچه های مبلمان داخل اتاق وجود دارند، چرا که شما می توانید برای زیبایی و هماهنگی بیشتر، پرده ها را با همان نقش و الگویی که بر روی مبلمان وجود دارد، یا با همان رنگ انتخاب کرده و یا در نهایت یکی از رنگ های غالب و موجود در مبلمان را در نظر گرفته و مطابق با آن پرده ها را گزینش کنید.

در این صورت مطمئن باشید که هارمونی و جذابیتی را که دوست دارید، با همخوانی رنگ هایی که ایجاد کرده اید، بوجود خواهد آمد و فضایی شیک، دلپذیر و دوست داشتنی خواهید داشت.

اگر می خواهید تأثیر رنگ پرده را در دکوراسیون اتاق بیشتر شاهد باشید، می توانید پرده ها را با رنگ دیوارهای اتاق هماهنگ کرده و با آن تطبیق دهید، وقتی که رنگ ها مکمل یکدیگر باشند، زیبایی دکوراسیون بیشتر به نظر خواهد آمد.

تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی - پرده راد

انتخاب رنگ های متضاد

حتی اگر ریسک پذیری بالایی دارید، می توانید رنگ پرده ها را متضاد با فضای عمومی اتاق انتخاب کنید و به این شکل محیط متفاوتی را تجربه کنید که در نوع خود جالب و جذاب خواهد بود و یا اینکه اگر بیشترِ وسایل اتاق مانند فرش ها، مبلمان و سایر وسایل را از رنگ روشن در نظر گرفته اید، رنگ پرده ها را از یک رنگ خنثی انتخاب کنید که هماهنگی و هارمونی بیشتری را در اتاق بوجود خواهند آورد.

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب پرده هایی که طرح ها و رنگ های متضاد با دیوارها و مبلمان اتاق دارند، می توانند از سادگی و یکنواختی اتاق کاسته و انرژی بیشتری را در محیط بوجود خواهند آورد.

وقتی دکوراسیون و اتاقی با رنگ های گوناگون و متضاد داشته باشید، محیطی پُر از انرژی و شاداب خواهید داشت.

تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی - پرده راد

توجه به روانشناسی رنگ ها

شاید اگر تا حدودی به روانشناسی رنگ ها و کاری که رنگ ها با ذهن و روح ما انجام می دهند، آشنا باشید، با راحتی بیشتری بتوانید رنگ پرده مورد نظر را با توجه به محیط اطراف و به تناسب فضای موجود انتخاب کنید و به تأثیر رنگ پرده بیشتر واقف شوید.

مثلاً پرده هایی با رنگ قهوه ای روشن و یا به اصطلاح رنگ شکلاتی، سبب ایجاد یک فضای دلپذیر و آرام خواهد شد که در ضمن به تمرکز حواس و افزایش دقت شما هم کمک خواهند کرد.

اما بخاطر داشته باشید که انتخاب و استفاده از رنگ قهوه ای بسیار تیره، در فضاهای کوچک علاوه بر کوچک تر نشان دادن فضا، در دراز مدت باعث ایجاد کسالت خواهد شد.

یا به عنوان مثال اگر پرده ها را از طیف رنگ های بنفش و یا صورتی انتخاب کنید، علاوه بر ایجاد نشاط و سرزندگی، باعث افزایش عشق و دوستی و احساسات مثبت در بین افراد شده و با تابش نور خورشید و بازتاب نور به داخل اتاق و ایجاد نور صورتی خوش رنگ، اثر آرامش بخشی فراوانی بوجود خواهد آمد.

از این رو معمولاً این رنگ ها را بیشتر برای اتاق های خواب در نظر گرفته و مخصوصاً تلاش می شود تا رنگ پرده ها را از بین این رنگ ها برگزینند تا تأثیر مثبتی بر روابط عاطفی افراد هم داشته باشد.

تأثیر رنگ پرده در زیبایی دکوراسیون داخلی - پرده راد

نوع بافت پرده ها هم می توانند در جذابیت دکوراسیون مهم باشند و بهتر است برای همگونی و هماهنگی بیشتر، علاوه بر رنگ پرده ها نوع بافت پرده ها را هم با نوع دکوراسیون مطابقت دهید، مثلاً اگر مبلمان را از جنس و بافت مخمل انتخاب می کنید، برای زیبایی بیشتر فضا، پرده هایی از جنس مخمل را برای ترکیبی ایده آل در نظر بگیرید.

یا اگر از مبلمان و یا فرش های ابریشمی برای تزئین اتاق استفاده کرده اید، حتی الامکان از پرده هایی با جنس ابریشمی برای پوشش پنجره ها کمک بگیرید، تا همخوانی بیشتری را در بین عناصر اتاق بوجود آورده باشید و علاوه بر تأثیر رنگ پرده بر تأثیر و نقش بافت و جنس پرده هم در زیبایی و هماهنگی بیشتر دکوراسیون واقف شوید.

به هر حال این نکته بسیار مهم است که برای  بوجود آوردن دکوراسیونی بی نظیر و ایده آل، پرده ها باید از دکور اتاق الگو بگیرند تا دکوراسیون زیبا و فضای چشمگیری را خلق کنند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *