پرده پذیرایی

ترفندهایی برای زیباتر کردن پرده های اتاق پذیرایی

مقدمه:

پرده های اتاق پذیرایی و زیبایی آن ها یکی از مواردی است که همیشه مورد توجه خانم های خانه بوده و هست، چرا که این انتخاب در ایجاد فضایی مناسب، جذاب، دلنشین و صمیمی تأثیرگذار خواهد بود.

می دانید که همواره قسمتی از دیوارهای خانه را پنجره هایی بزرگ و یا کوچک در برگرفته اند که برای پوشش و زیبایی بیشتر آن ها نیاز به پرده دارند و با توجه به نمای خارجی و داخلی که پرده ها در دکوراسیون و فضای خانه ایجاد می کنند، نقش بسیار مهمی در این مورد خواهند داشت، پس باید در انتخاب آن ها بخصوص در فضای پذیرایی توجه ویژه ای داشته باشیم.

در این مطلب به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت و شما را با نکاتی در این زمینه آشنا خواهیم کرد که بکار گرفتن آن ها در زیبایی بیشتر اتاق پذیرایی،اثر بسیار مثبتی خواهد داشت.

پرده های اتاق پذیرایی و زیبایی آن ها

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ایجاد تغییر در حال و هوا و همچنین دکوراسیون منزل، تغییر پرده ها و پوشش  پنجره ها است، که حتی با هزینه کم و انتخاب پرده هایی کم قیمت و ساده به شرط انتخابی درست و بجا، میسر خواهد بود و نمایی تازه و جدید و زیبا را در فضا ایجاد خواهد کرد.

اما برای درست انجام دادن این تغییر، باید با توجه به مواردی هر چند جزئی و با در نظر گرفتن تمامی شرایط و لحاظ کردن آن ها، بتوانید زیبایی را در بالاترین سطح آن ایجاد کنید.

پرده پذیرایی

اما نکاتی که با رعایت و دقت در آن ها به جذابیت و نمای بیشتر پرده کمک خواهید کرد عبارتند از:

از آستری استفاده کنید

شاید فکر کنید که آستری را صرفاً جهت جلوگیری از تابش شدید نور آفتاب و ماندگاری بیشتر پرده ها و طول عمر بیشتر آن ها و یا حفاظت از حریم خصوصی و جلوگیری از دیده شدن محیط و فضای داخلی بکار می برند.

اما باید گفت برای پرده های اتاق پذیرایی استفاده از آستری گاهی اوقات برای زیبایی و نمای بهتر پرده اصلی بکار گرفته می شود، چرا که آستری در زیر پرده های تور و حریر و کلاً پرده هایی که ظریف و نازک هستند، سبب بهتر دیده شدن پرده و طرح های روی آن خواهد شد.

بخصوص در هنگام شب که فضای تاریک بیرون، پرده را سایه دار و بد رنگ کرده و مانع از جلوه ی زیبای پرده و نمایش جذابیت های آن خواهد شد، استفاده از آستری در زیر پرده ها کاملاً ضروری به نظر می رسد.

پرده پذیرایی پرده پرده راد

انتخاب پرده هماهنگ با دکوراسیون

برای گزینش پرده های پذیرایی هم مانند هر فضای دیگری، پارچه هایی با مدل ها و رنگ های بسیار زیاد و مختلف وجود دارد، اما پارچه ی پرده ای و سبک پرده ی انتخابی در اتاق پذیرایی همیشه باید متناسب با سبک دکوراسیون موجود در محیط باشد، تا بتواند بیشترین زیبایی را در فضای اتاق بوجود آورد.

به عنوان مثال برای دکوراسیونی که به سبک مدرن طراحی شده است و لوازم و وسایلی به این سبک خریداری شده، هیچگاه از پرده های چند لایه، سنگین و پرزرق و برق کلاسیک استفاده نکنید، زیرا که ناهماهنگی بین اجزاء آن، از زیبایی محیط و همچنین پرده ها خواهد کاست، در این صورت بهتر است از بین انواع پرده های مدرن، گزینشی مناسب برای اینگونه دکوراسیون داشته باشید.

پرده پذیرایی

انتخاب پرده هایی بلند برای پنجره های کوتاه 

لزومی ندارد که حتماً برای پرده های اتاق پذیرایی آن ها را به اندازه ی قد پنجره در نظر بگیرید، بلکه می توانید برای ایجاد زیباییِ بیشتر پرده های پذیرایی از پرده هایی با ارتفاع زیاد و از سقف تا زمین را در نظر بگیرید، چون در این صورت فضایی رسمی تر، جذاب تر و حتی بزرگتری را به نمایش خواهید گذاشت.

در صورت دلخواه می توانید قد پرده را حتی یک متری بلندتر در نظر بگیرید تا با پهن شدن بر روی زمین، فضایی جذاب تر را ایجاد کرده و به اتاق پذیرایی ابهت بیشتری بدهد، اما باید در نظر داشته باشید که اینگونه پرده ها برای فضایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب ترند و به زیباتر شدن اینگونه فضاها کمک فراوانی خواهند کرد.

پرده پذیرایی

پرده های رنگی هماهنگ با محیط

اگر در نظر دارید که از پرده های رنگی و با نقش و نگار برای اتاق پذیرایی خود استفاده کنید، باید رنگی را در نظر بگیرید که ترکیب آن در دکوراسیون استفاده شده و بکار رفته  باشد، تا بدین ترتیب هماهنگی بیشتری را در محیط بوجود آورده باشید.

امروزه پارچه های بسیار زیبا و متفاوتی با انواع رنگ های مختلف در بازار موجود هستند که به سادگی می توانید آن ها را با محیط و با توجه به دکوراسیون هماهنگ کنید، البته اغلب پرده های اصلی ( که معمولاً از پارچه تور و حریر انتخاب می شوند ) را از رنگ های روشن تر و پرده های دکوری کناری و یا همان دستک ها را از رنگ های تیره تر انتخاب می کنند تا فضا را دلبازتر و بزرگتر نشان دهند، که معمولاً برای فضاهای آپارتمانی و کوچک امروزه، انتخابی بسیار مناسب هم به نظر می رسند.

اما با این حال اگر بیشتر اجزای دکور و مبلمان خود را از رنگ های روشن گزینش کرده اید و بیشتر فضا به سمت رنگ های روشن متمایل است، می توانید با انتخاب رنگ های تیره تر پرده، همان زیبایی و جذابیت را برای پرده های اتاق پذیرایی خود بوجود آورید.

نکات دیگری هم در این رابطه وجود دارند که برای طولانی نشدن مطلب، در پست بعد به آن ها هم خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *