ترفند هایی برای شستن انواع پرده در منزل

الان که بازار شستن انواع پرده در منازل داغ است و بیشتر خانم های خانه می خواهند که در خانه تکانی امسال، سنگ تمام گذاشته و پرده ها را از هر سال تمیزتر و درخشان تر کنند، بر آن شدیم تا ترفندهایی را در این زمینه به شما عزیزان آموزش دهیم.

اگر شما هم قصد دارید تا برای عید امسال پرده ها را در خانه بشویید، حتماً به این نکات توجه کنید، تا پرده های خانه شما از همیشه سفیدتر و پاکیزه تر گردد.

بهتر شستن انواع پرده و ترفندهایی برای آن

اگر می خواهید که پرده های خانه را خودتان بشویید به این نکات کلیدی دقت کنید.

ترفند هایی برای شستن انواع پرده در منزل - رادپرده

از جاروبرقی کمک بگیرید

برای اینکه پرده های شما کمتر کثیف شوند، هر چند وقت یکبار، با کمک جاروبرقی گرد و غبار و دوده های روی پرده را با کمک سَری مخصوص جارو برقی بگیرید تا در هنگام شستن، هم پرده ها زودتر و هم راحت تر شسته و پاکیزه شوند.

بخاطر داشته باشید که گردگیری های دوره ای بطور منظم، هم زحمت شما را در رابطه با شستن و نظافت پرده کم می کند و هم بر عمر و دوام پرده ها می افزاید.

جای گیره ها را مشخص کنید

هنگامی که پرده ها را از چوب پرده جدا کردید و قبل از اینکه آن ها را برای شست و شو آماده کنید بهتر است تا جای گیره ها را بر روی پرده مشخص کنید، چون در غیر این صورت پرده ها را اشتباه وصل کرده و فرم قرار گیری پرده به هم می ریزد و برای نصب درست پرده ها با دردسر بزرگی مواجه خواهید شد، بخصوص اگر متراژ پرده زیاد باشد.

این کار را می توانید با علامت گذاری به کمک لاک ناخن یا ماژیک کم رنگ و یا با استفاده از خود کار انجام دهید و در جاهای لازم علامت گذاری کرده و سپس گیره ها را از روی نوار پرده جدا کنید.

دقت کنید که اگر پرده ها نازک و از جنس تور و یا حریر می باشند، علامت گذاری را بسیار کم رنگ و با حوصله انجام دهید، تا علامت ها از این طرف پرده نمایان نشوند.

ترفند هایی برای شستن انواع پرده در منزل - رادپرده

با استفاده از دست یا ماشین لباسشویی

برای بهتر شستن انواع پرده و اینکه آن ها را به چه طریق بشویید؟ آیا با کمک دست و یا با استفاده از ماشین لباسشویی، باید در ابتدا به جنس آن توجه کنید، چون برخی از پرده ها که بسیار ظریف هستند و ممکن است شستن آن ها با لباسشویی به بافت پارچه آسیب وارد کرده و آن را از شکل اولیه خود خارج کند، مانند پرده های ابریشمی، مخمل و یا کتانی، پس بهتر است که آن ها را با کمک دست بشویید.

اما پرده هایی که برای شستن مشکل خاصی ندارند و از جنسی مانند پلی استر و یا نخ هستند را، می توانید به راحتی درون لباسشویی قرار داده و البته آن ها را با آب سرد و یا ولرم بشویید.

پرده ها را ابتدا در آب خیس کنید

به خاطر نِشَستن گرد و غبار و دوده ها بر روی پرده، ابتدا باید آن ها را در تشت بزرگی از آب سرد و یا ولرم قرار دهید تا گرد و خاک و آلودگی های ناشی از هوا، از پرده جدا شود.

اشتباه بزرگ این است که برای شستن انواع پرده با وجود گرد و غباری که بر روی آن نِشَسته است، از همان ابتدا به پرده ها پودر اضافه کنید، در این صورت چه آن ها را با دست بشویید و چه با کمک ماشین لباسشویی، حتماً پرده های شما کدر شده و در اصطلاح چرک مرد خواهند شد.

برای رهایی از این مشکل و همچنین سفید تر شدن پرده ها بخصوص پرده های تور و حریر، حتماً آن ها را درون تشت بزرگی از آب سرد که پرده در آن به راحتی حرکت کند، قرار داده و پس از گذشت حداقل یک تا دو ساعت، پرده را از این آب خارج کنید.

ترفند هایی برای شستن انواع پرده در منزل - رادپرده

افزودن نمک

افزودن نمک به پرده ها در این مرحله به غبارزدایی و جدا کردن دوده ها از پرده کمک خواهد کرد.

اگر حس کردید که آب خارج شده بسیار کثیف و چرک است، لازم است تا مجدداً این کار را تکرار کنید تا آب، صاف و زلال شود و سپس به شستن اساسی پرده و  افزودن پودر و یا شوینده به آن، بپردازید.

برای شستن انواع پرده ترفندهای دیگری هم وجود دارد که در مطلب بعدی و در ادامه به آن خواهیم پرداخت، پس کماکان همراه ما بمانید.

 

 

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *