تعمیر قطعات یا تعویض پرده ها کدام بهتر است؟ - پرده راد

تعمیر قطعات یا تعویض پرده ها کدام بهتر است؟

مقدمه:

اشکال در عملکرد ساده پرده ها، گاهی ما را مجبور به تعمیر و یا تعویض پرده ها خواهند کرد، البته غیر از مواردی که گفته شد و در شرایطی که واقعاً مجبور به تعویض و جایگزینی پرده ها با شیم، در مواردی دیگر می توانید اقدام به تعمیر پرده ها هم بکنید.

در این مطلب مواردی را بررسی خواهیم کرد، که اگر با تعمیر قطعات بتوانیم مشکل را برطرف کنیم، به لحاظ اقتصادی باصرفه تر خواهد بود، اگر چه که نرخ تعمیرات و پیدا کردن لوازم و قطعات یدکی، بخصوص قطعات پرده های قدیمی و ملزومات آن، هزینه ای کمتر از تعویض پرده نخواهند داشت.!

در هر صورت گاهی اوقات این انتخاب بر عهده ماست و ما می توانیم با تعمیر قطعات و یا تعویض پرده ها، مشکل را حل کرده و از امکانات بهتر و جدیدتری برای رفاه خود و خانواده بهره مند شویم.

تعمیر قطعات یا تعویض پرده ها کدام بهتر است؟ - پرده راد

تعویض پرده ها و یا تعمیر قطعات پرده

گاهی اوقات برای کارهای ساده ای مانند بالا بردن و یا پایین آوردن پرده و یا جمع و باز کردن آن توسط اهرم ها و طناب های مورد نظر، دچار مشکل می شویم و با تمام تلاشی که داریم باز هم موفق به انجام کار نمی شویم و یا اینکه بسختی می توانیم کار با پرده ها را به انجام رسانیم.

در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای تان مقدور است به تعمیر لوازم و قطعات خراب شده و یا فرسوده بپردازید، البته اگر با نرخ دستمزد ها و قطعات و لوازم یدکی که اگر یافت شوند،! این کار برای تان مقدور باشد، ولی در غیر این صورت چاره ای جز عوض کردن پرده ها نخواهید داشت.

الف: مشکل در بالا رفتن پرده ها

اگر هنگام بالا بردن پرده ها انرژی و نیروی زیادی را مصرف می کنید تا با سختی فراوان پرده ها را بالا ببرید، سیستم بالا برنده پرده ها دچار مشکل شده اند و باید هر چه سریع تر قطعات مربوط به آن  را تعمیر و یا تعویض نمایید.

تعمیر قطعات یا تعویض پرده ها کدام بهتر است؟ - پرده راد

ب: پرده ها بطور کامل بسته نمی شوند

گاهی اوقات وقتی در حالت سایه و روشن پرده، پنل ها و قسمت های تیغه مانند پرده بخوبی بر روی هم قرار نمی گیرند و نور از بین آن ها عبور می کند، به احتمال زیاد قطعاتی از پرده آسیب دیده و دچار خرابی شده اند.

در این صورت با توجه به قسمت های آسیب دیده، اگر تعمیر آن ها مقرون به صرفه به نظر می رسد، تلاش کنید تا آن ها را تعمیر کنید، در غیر این صورت مجبورید که با تعویض پرده ها این مشکل را برطرف کنید.

پ: سیم های اتصال پرده آسیب دیده اند

البته این مسئله فقط در پرده های تیغه دار مانند کرکره های چوبی و فلزی و پرده هایی با این سبک اتفاق می افتد و پنل ها و تیغه هایی که به وسیله سیم ها و طناب ها به یکدیگر متصل شده اند، در اثر پارگی و ساییدگی دیگر عملکرد درستی نخواهند داشت.

در چنین شرایطی  اگر زودتر به فکر چاره ای نباشید، ممکن است مکانیسم داخلی پرده کلاً از بین رفته و خراب شود و کاری از دست تعمیر کار هم برنیاید.

پس اگر زودتر اقدام کنید می توانید با تعمیر طناب ها و قسمت های مربوط به آن، از خراب شدن و آسیب دیدن کل پرده  و هزینه تعویض جلوگیری کرده، اما اگر به موقع اقدام نکنید، باید کلاً پرده ها را تعویض نمایید.

تعمیر قطعات یا تعویض پرده ها کدام بهتر است؟ - پرده راد

ت: دفرمه شدن و تاب خوردن تیغه های پرده

تیغه های پرده های کرکره ای با گذشت زمان و در اثر استفاده زیاد، دچار تغییر حالت شده و در اصطلاح دفرمه می شوند.

اگر تعداد کمی از این تیغه ها آسیب دیده و خراب شوند می توان آن ها را تعویض کرد، اما اگر تعداد زیادی از آن ها دچار خرابی و آسیب شده و کج و معوج شده باشند، باید پرده را بطور کامل تعویض نمایید.

این تغییر ظاهری در کرکره های فلزی معمولاً به علت فشار زیادی است که به این تیغه ها وارد شده است و در کرکره های چوبی هم تغییر وضعیت تیغه ها، نشان دهنده رطوبت زیاد و گرمای بیش از حد است که آن ها را از حالت اولیه خود خارج  کرده است.

به هر حال اگر مجبور به تعویض پرده ها در محل کار یا منزل خود شدید، بهتر است تا حال و هوای تازه ای را برای آن فراهم کنید و با جایگزین کردن پرده های مدرن و جدید از متفاوت شدن و تازگی محیط لذت ببرید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *