تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل و انتخاب بهتر و مناسب تر پرده - پرده راد

تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل و انتخاب بهتر و مناسب تر پرده

مقدمه:

شناختن ویژگی ها و تفاوت بین پرده های شید و زبرا و حتی دبل و کلاً پرده های جدید و مدرن به ما کمک خواهد کرد، تا در هنگام انتخاب پرده با گستردگی که امروزه در بین پرده ها وجود دارد، گزینش بهتر و مناسب تری از آن ها داشته باشیم.

بسیاری از افراد این پرده ها را که بیشتر در سبک دکوراسیون مدرن از آن استفاده می شود، با هم یکی دانسته و تفاوتی بین آن ها قائل نیستند و فقط آن ها را در ظاهر متفاوت فرض می کنند و اساساً آشنایی زیادی با کارکرد آن ها ندارند.

با در نظر گرفتن این نکته که استفاده و استقبال گسترده ای از این پرده ها می شود و اغلب افراد برای انتخاب پرده، یکی از این انواع را برمی گزینند، بر آن شدیم تا اطلاعاتی در زمینه تفاوت این پرده ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل و انتخاب بهتر و مناسب تر پرده - پرده راد

تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل

پرده های رولی، نسل جدید و مدرنی از پرده هستند که با طرفداران زیاد خود، در واقع جایگزین پرده های پارچه ای و کرکره های چوبی و فلزی شده اند.

با اینکه این پرده ها شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و از این رو شناخت تفاوت های کمی که بین آن ها است، نسبتاً مشکل نظر می آید، اما با دقت بیشتر در کارکرد هر یک از آن ها می توانید اختلاف بین هر یک را بشناسید.

همه انواع این پرده ها می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را در محیط ایجاد کنند، ولی در بین این پرده ها به لحاظ کارکرد و ساختاری تفاوت های کمی وجود دارد که با همین تفاوت ها از یکدیگر متمایز خواهند شد.

تفاوت در ساختار و جنس پرده ها

تفاوت این پرده ها به لحاظ ظاهری کاملاً مشخص است و اگر هر سه آن ها را در کنار هم قرار دهید، به راحتی می توانید فرق بین هر یک را حداقل در ظاهر، تشخیص داده و مشاهده کنید.

پرده های شید فقط از یک لایه پارچه، حالا چه به شکل ساده و یا به شکل طرح دار ساخته می شوند، در حالی که پرده های زبرا از دو لایه مختلف پارچه و تور که بر روی یک سطح و بصورت موازی قرار گرفته اند ساخته شده اند.

پرده های دبل هم که کلاً از دو لایه جدا از یکدیگر، یکی بصورت شید و یکی بصورت توری ساخته شده اند که در واقع هر دو لایه یک پرده را تشکیل می دهند.

تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل و انتخاب بهتر و مناسب تر پرده - پرده راد

میزان و مقدار کنترل نور

در این باره تفاوت زیادی بین پرده های شید و زبرا و حتی دبل وجود دارد و پرده زبرا نسبت به دو پرده دیگر قابلیت کنترل و تنظیم نور و سایه روشن کردن بیشتری را نسبت به محیط داراست و شما می توانید در هر حدی که بخواهید نور را به دلخواه کم و یا زیاد و کنترل نمایید.

اما پرده شید در این حد نمی تواند نور را به دلخواه شما کنترل کند و به دلیل یکپارچه بودن پرده، فقط در جهت بالا و یا پایین حرکت کرده و در همین میزان به روشنایی کمک خواهد کرد.

در پرده های دبل وضعیت بهتر از پرده های شید است و علاوه بر بالا و پایین کردن پرده برای ایجاد روشنایی و یا بوجود آوردن تاریکی، می توانید برای ایجاد نور کم و یا زیاد از لایه های مختلف پرده، یعنی از لایه تور و یا از لایه ضخیم بطور همزمان، برای کنترل بیشتر نور استفاده کنید.

قابلیت سایه روشن شدن پرده

در این رابطه باید گفت که پرده شید و دبل برخلاف پرده های زبرا، قابلیت سایه روشن شدن را ندارند و برای بدست آوردن و تابش میزان نور مورد نظر فقط می توانید، پرده را باز و بسته کنید.

برای استفاده از روشنایی کامل و نور طبیعی خورشید، در پرده های شید و زبرا و همین طور دبل شید و البته هر سه این پرده ها، با چرخیدن حول محور و درون قاب به سمت بالا، این ویژگی را ایجاد خواهند کرد.

ولی برای بدست آوردن تاریکی کامل، با پایین آوردن پرده در پرده شید و تنظیم لایه ها در پرده زبرا و پایین اوردن لایه ضخیم و زیرین پرده های دبل، این ویژگی میسر می گردد که این مورد هم جزو تفاوت های این پرده ها به شمار می آید.

تفاوت پرده های شید و زبرا و دبل و انتخاب بهتر و مناسب تر پرده - پرده راد

قابلیت چاپ تصاویر

می دانید که امکان چاپ تصاویر بر روی پرده، ویژگی جدیدی است که برخی از پرده های جدید و مدرن آن را دارا می باشند، که البته کیفیت چاپ بر روی هر کدام از آن ها متفاوت است.

در پرده های شید، امکان چاپ تصاویر بر روی پرده، بعلت یکدست بودن و یکپارچه بودن پرده با کیفیت بالا و به طور کامل وجود دارد و از این جهت، کاری فوق العاده به شما ارائه خواهد شد.

اما در پرده های زبرا به دلیل اینکه چاپ تصاویر بر روی هر دو قسمت تور و پارچه انجام می گیرد، کیفیت چاپ بر روی قسمت های پارچه ای بهتر از قسمت توری است و چاپ تصاویر خوب اما نسبت به  پرده های شید، رضایت بخش نخواهد بود.

بلاخره در پرده های دبل، چون چاپ را بطور کامل بر روی قسمت رویی و توری پرده انجام می دهند، کیفیت تصویر و دید آن نسبت به پرده های شید و زبرا، ضعیف تر خواهد بود و جلوه ای که تصویر مورد نظر شما بر روی پرده های شید دارد، در دو نوع دیگر مشاهده نخواهید کرد.

حالا با دانستن ویژگی ها و تفاوت های بین این پرده های مدرن، قطعاً انتخاب بهتر و مناسب تری از پرده خواهید داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *