رنگ پرده های آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

رنگ پرده های آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟

به نظر شما انتخاب رنگ پرده های آشپزخانه وقتی گفته می شود که آشپزخانه قلب هر خانه ای است، چه اندازه می تواند اهمیت داشته باشد؟

همین جمله خود نشانگر اهمیت انتخاب و گزینش صحیح در مورد پرده های آشپزخانه است، که افراد خانواده باید بیش از پیش به آن اهمیت داده و قبل از خرید، نکته هایی را در این مورد مطالعه کرده و بدانند.

در پست قبلی هم به برخی از رنگ ها و نوع استفاده از آن در آشپزخانه اشاره کردیم و در این پست هم به ادامه مطلب و انتخاب رنگ های دیگر خواهیم پرداخت، که امیدواریم شما را در یک گزینش درست کمک کنند.

رنگ پرده های آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب رنگ پرده های آشپزخانه

چون اکثر افراد، بخصوص خانم ها وقتی که در خانه حضور دارند، بیشترین وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند، اگر انتخاب درستی برای پرده آشپزخانه داشته باشیم، روحیه ای شاداب، با نشاط، سرزنده و باطراوت تری هم خواهیم داشت و برخی از رنگ هایی که ما را به این هدف نزدیک تر می کنند عبارتند از:

رنگ زرد

رنگ زرد همواره سرشار از انرژی بوده و حس سرزندگی و نشاط و امید را به خانه می آورد و هر چه به سمت کم رنگ تر شدن آن پیش برویم، حس آرامش بیشتری را به ما انتقال خواهد داد.

با استفاده از رنگ زرد، برای رنگ پرده های آشپزخانه نور طبیعی بیشتری در این فضا خواهیم داشت، به شرط اینکه این رنگ به سمت طلایی پر رنگ پیش نرود، چون تن رنگیٍ آن حالت گرمای زیاد و خشونت را ایجاد خواهد کرد و نور زیاد آن شما را خسته خواهد کرد.

رنگ پرده های آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

رنگ سبز 

پرده هایی با رنگ سبز فصل نشاط و شادابی و بهار را در ذهن تداعی خواهند کرد و خستگی را از شما دور کرده و طراوت و تازگی را به همراه خود به آشپزخانه شما می آورند و انرژی شما را دو چندان خواهند کرد.

انواع مختلفی از رنگ سبز، با ترکیب رنگی که اشیاء دیگر در آشپزخانه دارند و با در نظر گرفتن دکوراسیون و تم کلی آشپزخانه، می تواند درخشش و زیبایی کم نظیری را به آشپزخانه شما هدیه بدهد، بخصوص وقتی که تابش نور خورشید به این مجموعه اضافه شود زیبای خیره کننده ای را به محیط می بخشد.

رنگ آبی

رنگ آبی هم جزو رنگ هایی است که تنوع زیادی به لحاظ طیف رنگی دارد و انتخاب شما را سخت خواهد کرد، اما مطمئن باشید که پس از نصب پرده ها از این گزینش راضی بوده و فضایی دل انگیز در آشپزخانه خواهید داشت.

با انتخاب رنگ پرده های آشپزخانه به رنگ آبی، که به راحتی با دکوراسیون هر خانه ای هماهنگ خواهد شد، نگرانی از بابت ست شدن و هارمونی آن با دیگر وسایل خانه و میز و صندلی ناهارخوری نخواهید داشت، چون این رنگ تقریباً با همه دکورها همخوانی داشته و هماهنگ خواهد شد.

اگر از رنگ های مکمل سرد و گرم بصورت همزمان در این فضا استفاده کنید، این جذابیت و زیبایی بیشتر شده و سردی رنگ آبی را خواهد شکست و در نگاه بیننده، تمیزی و پاکیزگی بیشتری را به محیط القا خواهد کرد.

اگر از رنگ های پررنگ و تند آبی پرهیز می کنید، می توانید از طیف رنگ های ملایم تر آن مثل نیلی، آبی روشن و فیروزه ای کمک بگیرید که آرامش را به چشم بیننده هدیه داده و مانند آبی دریا یا آبی آسمان روح را نوازش خواهد داد و ما را به عمق خیال و خاطره خواهند برد.

رنگ پرده های آشپزخانه را چگونه انتخاب کنیم؟ - پرده راد

رنگ های خنثی

اگر تا حدودی همه رنگ ها را برای آشپزخانه استفاده کرده و از انتخاب رنگ ها خسته شده اید و این بار می خواهید رنگ های خنثی مانند رنگ خاکستری را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، بسیار تصمیم درستی گرفته اید، زیرا که رنگ های خنثی با هر سبک از دکوراسیون هماهنگی داشته و سازگار خواهند بود.

این رنگ پرده آرامش خاصی را در فضا حاکم خواهد کرد و به لحاظ کثیفی هم مقاوم تر خواهد بود و به عبارت بهتر آلودگی و کثیفی را کمتر نمایان خواهد کرد و آشپزخانه شما کمتر نیاز به نظافت، مخصوصاً برای پرده ها خواهد داشت.

بطور کلی اگر در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ های ساده و خنثی استفاده می کنید بهتر این است که پرده های انتخابی شما طرح دار و مدل دار باشد و ساده نباشد، اما به عکس اگر آشپزخانه از دکوری های مختلف پر شده و بیش از حد شلوغ است و یا اینکه دیوارها با کاغذ دیواری های طرح دار پوشش داده شده اند،لازم است تا پرده را از مدل های ساده برای رنگ پرده های آشپزخانه گزینش کنید تا از شلوغی و سردرگمی در فضا بکاهد، چون همواره آشپزخانه باید محیطی آرام و شاد را در ذهن تداعی کرده و مانع از فضایی سرد و بی روح و یا شلوغ و پر ازدحام باشد.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *