روش اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید و دوخت انواع پرده - پرده راد

روش اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید و دوخت انواع پرده

مقدمه:

اندازه گیری ابعاد پنجره به شکل صحیح و درست، آن یکی از نکاتی است که در زیبا نشان دادن و شکیل بودن پرده بسیار اهمیت دارد.

برخی افراد فکر می کنند که تنها با خرید پرده هایی گران قیمت و لوکس، می توانند فضایی شیک و لاکچری در خانه ایجاد کنند، اما از این نکته غافل هستند که یکی از عوامل مهم در بوجود آوردن این زیبایی، ابتدا طریقه صحیح اندازه گیری برای پنجره های مورد نظر است.

زیرا اگر همان پرده های گرانبها و شیک به درستی اندازه گیری نشده باشند، در هنگام نصب خیلی بد نما و زشت جلوه کرده و شما را از خرید این پرده ها پشیمان خواهند کرد.

در این مطلب می خواهیم شما را به این مسئله یعنی اندازه گیری درست پنجره ها برای دوخت پرده، بیشتر آشنا کنیم، تا بدانید که این مسئله چقدر می تواند در نمایش زیبایی پرده ها مؤثر باشد.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید و دوخت انواع پرده - پرده راد

چگونگی اندازه گیری ابعاد پنجره

گاهی اوقات اندازه گیری غیر اصولی و اشتباه برای خرید پرده، سبب ایجاد ناهماهنگی و نامیزان بودن پرده ای می شود، که حتی آن را با صرف هزینه های گزاف خریداری کرده اید، که در برخی موارد حتی پس از دوخت و تعمیر مجدد هم سبب نارضایتی افراد بوده است.

روش اندازه گیری برای خرید و دوخت انواع مختلف پرده، به این صورت است که طول و عرض پنجره را مبنا و اصل قرار می دهند، بدین طریق که اول عرض و پهنا را اندازه زده و سپس سراغ ارتفاع پنجره می روند.

ارتفاع پرده را عموماً متناسب با نوع دکوراسیونی که در نظر دارند از آن استفاده کنند و یا نسبت به چیدمانی که در محیط است و سازگاری بیشتری با آن دارد، اندازه می زنند.

پس لازم است بدانید که طول و عرض پنجره که برای دوخت یک پرده بسیار مهم است، به کدام قسمت پنجره گفته می شود و اندازه گیری آن به چه صورت است؟

فرقی ندارد که پنجره های شما در چه ابعاد و اندازه ایست و یا در کدام قسمت خانه قرار گرفته باشند و یا اینکه قصد داشته باشید از پرده های جدید برای پنجره ها استفاده کنید و یا از پرده های قدیمی و یا اینکه اصلاً نوع و مدل پنجره ها جدید است و یا قدیمی.

عرض پنجره

عرض پنجره یا پهنای آن، از سمت چپ پنجره تا انتهای سمت راست را شامل می شود.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید و دوخت انواع پرده - پرده راد

طول پنجره

برای اندازه گیری ابعاد پنجره باید علاوه بر عرض، طول آن را هم در نظر داشته باشید و طول یا ارتفاع پنجره در واقع به بلندی و قد پنجره اطلاق می شود که از قسمت بالای کادر پنجره تا قسمت کف زمین را شامل می شود.

اندازه گیری طول میل پرده

البته باید بگوییم که این اندازه به نوع میل پرده ای که برای نصب در نظر گرفته اید بستگی دارد، چرا که برخی از انواع میل پرده ها (چوب پرده) دارای قسمت ها و یا سَری اضافه هستند که در هنگام اندازه گیری باید آن را هم لحاظ کنید.

اما بطور معمول برای اندازه گیری طول میل پرده، در صورتی که در نظر دارید پرده را به اندازه ی پنجره بدوزید، باید عرض پنجره را در نظر گرفته و از هر طرف 10 تا 20 سانت به آن اضافه کنید.

به هر حال به اندازه ی عرض بدست آمده در پنجره و یا درب و یا هر جایی که برای نصب پرده در نظر گرفته اید، با هر متراژی که بدست آورده اید، باید بین 10 تا 20 سانت را برای میله های معمولی پرده لحاظ کنید.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره برای خرید و دوخت انواع پرده - پرده راد

نکته قابل توجه

اگر پنجره های شما قدیمی ترند و دارای اندازه ی یکسانی در سرتاسر پنجره نیستند و ارتفاع قسمت راست و چپ آن کمی با هم متفاوت است، نکته ای که در هنگام اندازه گیری باید رعایت کنید این است که پنجره را هم در قسمت راست و هم در سمت چپ و هم در قسمت میانی اندازه گیری نمایید و عدد میانگینی را بدست آورید، تا در هنگام اندازه گیری ابعاد پنجره و دوخت و نصب پرده به مشکل برخورد نکنید.

در صورت تمایل میتوانید پست ” معرفی انواع پرده های سیلوئیت و طریقه نصب آن ” را مطالعه نمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *