روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مانند کرکره ای و زبرا - پرده راد

روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مانند کرکره ای و زبرا

مقدمه:

روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مثل زبرا، شید رول، لوردراپه، سیلوئت، باندرول، کرکره ای و اغلب پرده هایی که حالت افقی و شکلی مدرن تر دارند، با پرده های پارچه ای کمی تفاوت دارد، که برای اندازه گیری دقیق آن ها باید نکاتی را در این زمینه یاد داشته باشیم.

در این پست قرار است تا اطلاعات دقیق تری در این مورد کسب کنیم تا بعد از آویختن پرده ها، از زیبایی آن ها لذت برده و فضایی شیک تر را تجربه کنیم، پس به این نکات دقت بیشتری داشته باشید و هنگام اندازه گیری حتماً آن ها را لحاظ کنید.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مانند کرکره ای و زبرا - پرده راد

طریقه اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای پرده های مدرن

پرده هایی مانند پرده های کرکره ای، زبرا، لوردراپه و… به علت داشتن مکانیزم بالابر و سیستم حرکتی مخصوص به خود و ساختار خاصی که دارند ، باید در موقع اندازه گیری برای تهیه و نصب پرده، به شکلی بسیار دقیق تری اندازه گیری شوند و این سنجش باید دقیقاً متناسب با ابعاد پنجره صورت گیرد.

چرا که اگر حتی این عددها به اندازه ی یکی و دو سانت کم و زیاد شوند، پرده یا کوچکتر از ابعاد پنجره و یا بزرگتر از آن درآمده و در قاب پنجره درست قرار نخواهند گرفت و نقص بزرگی در آن ها محسوب می شود که زیبایی پرده را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

برای تمامی پرده هایی که با مکانیزم جدید طراحی و دوخته می شوند هم می توان دو حالت را در نظر گرفت، حالت روکار پرده و یا حالت توکار پرده و نصب آن برای همه پرده ها از قبیل کرکره ای، باند رول، زبرا، سیلوئت، بامبو، ورتیلاین، لوردراپه، شید و… یکسان می باشد.

اندازه گیری برای پرده های روکار

برای اینگونه پرده ها که قرار است از پرده هایی با مکانیزم جدید استفاده شود، برای اندازه گیری عرض پنجره، عرض کل کادر پنجره را محاسبه کرده و از هر طرف به متراژ بدست آمده 10 سانت اضافه می کنیم.

برای اندازه گیری ابعاد پنجره ها و محاسبه ارتفاع پرده هم از قسمت بالای کادر پنجره، 10 تا 15 سانتی متر بالاتر را اندازه می زنیم و یا به اندازه دقیق کادر پنجره همان 10 تا 15 سانتی متر را اضافه می کنیم.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مانند کرکره ای و زبرا - پرده راد

اندازه گیری برای پرده های توکار

برای محاسبه این نوع از پرده، لازم است تا چهارچوب یا همان کادر پنجره را بطور کاملاً دقیق اندازه بگیریم و از عدد بدست آمده یک تا دو سانت کم کنیم، تا در هنگام اجرای کار و نصب پرده دچار مشکل نشویم و کار نصب پرده با سهولت انجام شود.

برای اندازه گیری ارتفاع پرده برای خرید پرده های طرح های جدید هم، ارتفاع کل کادر پنجره را اندازه گیری کرده و از عدد بدست آمده 2 سانت کم می کنیم، تا پرده ها به راحتی نصب شده و در قاب پنجره کاملاً فیکس شوند و زیبایی لازم را داشته باشند.

روش اندازه گیری پرده رومن

اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه و نصب پرده های رومن، تقریباً به شکل پرده های پارچه ای انجام می گیرد، با این تفاوت که به دلیل جمع شدن و باز شدن پله ای پرده و به دلیل اینکه اندازه پرده رومن در حالت جمع شده آن بیشتر از پرده های مشابه خود، مانند پرده های کرکره ای است، باید آن را در هنگام باز شدن پنجره محاسبه کنید.

روش اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده هایی مانند کرکره ای و زبرا - پرده راد

تأثیر کانال ها (قاب پرده ها) در اندازه گیری پرده های مدرن

سوال این است که آیا کانال های نصب پرده های مدرن و پرده های جدیدی مانند زبرا و شید، در اندازه گیری پنجره های توکار تأثیرگذار هستند؟

باید گفت که هر یک از کانال های پرده های مدرن فضای مشخصی را اشغال می کنند که باید این اندازه ها را موقع محاسبه ی اندازه و نصب پرده های توکار در نظر داشته باشید و آن را لحاظ کنید تا در هنگام باز شدن پنجره ها با مشکل مواجه نشوید.

به عنوان مثال کانال پرده های لوردراپه 3 تا 4 سانتی متر ارتفاع دارند و ارتفاع کانال پرده های شید و زبرا و اغلب پرده های مدرن به 8 تا 9 سانتی متر می رسد و همین طور ارتفاع کانال های پرده های دو مکانیزه یا همان دبل شید، به 12 تا 13 سانتی متر می رسد.

برای اندازه گیری ابعاد پنجره ها برای تهیه پرده های کرکره ای هم یادآوری می کنیم که ارتفاع جمع شده صفحات و یا همان اسلت های کرکره که به شکل پله ای بر روی هم قرار می گیرند، به اندازه و ارتفاع کلی که شما در نظر می گیرید ، بستگی دارد، یعنی هر چه ارتفاع کرکره بیشتر باشد، حجم قسمت جمع شده کرکره هم بیشتر خواهد بود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *