شستشوی پرده های لانه زنبوری یا هانیکوم را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

شستشوی پرده های لانه زنبوری یا هانیکوم را چگونه انجام دهیم؟

مقدمه:

پرده های لانه زنبوری نمونه ای فوق العاده و جذاب از پرده های مدرن هستند که با طراحی ساده و کاربردی به عنوان پوششی برای درب و پنجره خانه و یا مکان اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این مدل پرده در هر دکوراسیونی با هر سبک و سلیقه امکان پذیر است، اما برای استفاده درست از این پرده و ماندگاری بیشتر آن باید در زمینه نگهداری و شستشوی این پرده ها اطلاعات مناسبی در اختیار داشته باشیم.

در این پست قرار است تا آگاهی خودمان را در این زمینه یعنی شستشو و گردگیری پرده های هانیکوم اضافه کرده تا بتوانیم به این شیوه عمر مفید پرده ها را افزایش دهیم.

شستشوی پرده های لانه زنبوری یا هانیکوم را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

چگونگی شست و شو و نظافت پرده های لانه زنبوری

نظافت این پرده ها هم مانند پرده های مدرن دیگر انجام می شود، اما باید در مورد این پرده های ظریف با احتیاط بیشتری عمل کرده و حتماً از دستورالعمل های مخصوصی که برای آن گفته می شود استفاده کنیم.

البته مدت زمان نظافت این پرده ها و نوع نظافت آن به محل قرارگیری این پرده ها بستگی دارد.

پس اگر این پرده ها را در محیطی مانند آشپزخانه نصب می کنید، باید بدانید که در اثر مجاورت آن ها با چربی و مایعات گوناگون و همین طور گرد و غبار و ایجاد لکه های بیشتر و سخت تر، باید پرده ها را زود به زود نظافت و گردگیری کنید و فاصله های نظافت را کوتاه تر نمایید.

این نظافت می تواند به دو روش گردگیری هفتگی و یا شست و شوی ماهیانه و یا حداکثر فصلی تقسیم شود.

شستشوی پرده های لانه زنبوری یا هانیکوم را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

گردگیری پرده های هانی کامب یا لانه زنبوری

برای گردگیری پرده های لانه زنبوری که نسبت به محل قرارگیری آن باید به صورت هفته ای و یا نهایتاً ماهیانه انجام شود، پرده را در همان حالتی که نصب است کاملاً باز کرده (یعنی در حالت باز پرده قرار دهید) و به کمک جاروبرقی و با فشار کم آن، در امتداد پلیسه های پرده جارو را حرکت داده و آن را بخوبی گردگیری کنید.

اگر هم از دستمال گردگیری استفاده می کنید (از دستمالی استفاده کنید که پُرز نداشته باشد) پرده را در جهت پلیسه های آن از قسمت بالا به پایین گردگیری کنید.

بهتر است که برای گردگیری قسمت های داخلی پرده که بصورت حفره و لانه های زنبور هستند هم، از سشوار و از قسمت بدون حرارت آن کمک بگیرید تا گرد و غبار داخل پرده هم به خوبی پاک شده و زدوده شود.

دقت کنید که این کار را از سمت بالا به پایین انجام دهید و هیچ ردیف از قسمت های پرده را از قلم نیندازید، تا گرد و خاکی که بر رو و یا در داخل پرده قرار گرفته به خوبی پاک شود.

شستشوی پرده های لانه زنبوری یا هانیکوم را چگونه انجام دهیم؟ - پرده راد

شست و شوی پرده های هانی کوم

برای اینکه بتوانید پرده های لانه زنبوری را بخوبی بشویید، بهتر است تا آن ها را از محل نصب باز کرده و در جایی وسیع و مسطح به آرامی پهن کنید.

لازم است که قبل از پهن کردن پرده در جای مورد نظر، اول آنجا را تمیز و از وجود هر چه که ممکن است به پرده آسیب برساند مانند سنگریزه و… اطلاع یابید.

با استفاده از شوینده های مناسب و با کمک اسفنج یا فومی نرم، به آرامی پلیسه های پرده را به صورت افقی از راست به چپ و یا از چپ به راست بشویید تا لکه ها و آلودگی های روی پرده پاک شوند.

از عجله و از بکار بردن شدت و خشونت بر روی این پرده های ظریف بپرهیزید، چون به بافت پارچه آسیب وارد خواهد شد.

حالا با استفاده از حوله یا پارچه ای نخی و نمدار(آبدار) پرده را آبکشی نمایید.

پس از اینکه پرده کمی خشک تر شد، آن را مجدداً در محل قبلی نصب کنید و پرده را در حالت بسته ی کامل نگه دارید و مدت 24 ساعت به آن زمان بدهید تا پلیسه های پرده به حالت اولیه خود باز گشته و فُرم اولیه در آن ها باقی بماند.

برای ماندگاری بالا و دوام بیشتر پرده های لانه زنبوری یا هانی کامب، تلاش کنید تا نگذارید که آن ها خیلی کثیف شوند و سپس اقدام به شستن آن ها نمایید، بلکه  حداقل هر ماه با گردگیری و هر فصل با شستن درست آن ها، به عمر بیشتر پرده ها کمک کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *