شستن پرده ی لوردراپه و رعایت نکات کلیدی آن - راد پرده

شستن پرده ی لوردراپه و رعایت نکات کلیدی آن

مقدمه:

اگر چه که شستن پرده ی لوردراپه بسیار ساده و آسان است، اما باید نکات کلیدی را در این رابطه بدانید و رعایت کنید تا پس از شستن هم، پرده ها زیبایی و حالت اولیه خود را حفظ کنند.

در این مطلب برخی از این نکات را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد، تا بعد از شستن و آویختن مجدد پرده ها، باز هم پرده هایی زیبا، شیک و دلخواه داشته باشید.

نکاتی برای شستن پرده ی لوردراپه

در شرایط معمولی شستشوی پرده های لوردراپه باید سالی یک بار انجام گیرد، تا کیفیت، زیبایی، ماندگاری، دوام و عمر مفید پرده، حفظ شود.

برای اینکه در فرایند شستشو و خشک کردن پرده های کرکره ای عمودی به پرده آسیبی وارد نشده و آن ها را مثل روز اول شیک و زیبا ببنید، لازم است تا این موارد را به دقت مطالعه کرده و آن ها را در هنگام شستن و نصب مجدد پرده رعایت کنید.

شستن پرده ی لوردراپه و رعایت نکات کلیدی آن - راد پرده

برخی از این نکات کلیدی عبارتند از:

برای اینکه این پرده ها دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند و نیاز به شستن زود هنگام پیدا نکنند، باید از گردگیری هفتگی و یا حداقل ماهانه آن ها فراموش نکنید.

لازم نیست که در موقع گردگیری پنل ها یا همان نوارهای پرده را از جای خود خارج کنید و در همان حالی که پرده نصب است، می توانید گردگیری را انجام دهید.

در هنگام گردگیری با استفاده از سَری مخصوص جاروبرقی، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید، پس هیچگاه برای این کار از دستمال نمدار استفاده نکنید، چون بر روی پرده ها لکه هایی ناجور ایجاد خواهند شد.

دقت کنید، برخی از پرده کرکره های عمودی قدیمی دارای قلاب های گالوانیزه هستند که نازک اند و در اثر خم کردن و یا کشیدن بیش از اندازه، شکسته و آسیب خواهند دید، پس مراقب این قلاب ها و کلاً وسایل جانبی  در هنگام شستن پرده ی لوردراپه باشید.

اگر بخواهید ریل پرده، وزنه ها و زنجیرهای باز شده را بشویید، فقط باید دقت کنید که در زمان شستشو، قلاب های پلاستیکی نشکنند و یا زنجیرها دچار پارگی نشوند، چون در این صورت باید دوباره آن ها را خریداری کنید.

شستن پرده ی لوردراپه و رعایت نکات کلیدی آن - راد پرده

بهتر است شستن پرده ها را با آب ولرم انجام دهید و از بکار بردن آب داغ که موجب آسیب دیدگی بافت پرده می شود، اجتناب کنید، اگر چه که ممکن است قدرت از بین بردن برخی لکه ها با آب داغ بیشتر باشد، ولی ضرر کاربرد آن بیشتر از منفعتش خواهد بود.!

برای شستن این پرده ها هرگز از اسفنج ها و برس های زبر و خشن استفاده نکنید، زیرا بکار بردن اینگونه وسایل منجر به نخ کش شدن و آسیب دیدن بافت پرده خواهد شد.

اگر شستن این پرده ها را با دست انجام می دهید، باید در انجام این کار بسیار صبور و دقیق باشید، چون لازم است تا یکی یکی پنل ها را از هر دو جهت پشت و رو، با دقت بشویید.

اگر از ماشین لباسشویی برای شستن این پرده ها کمک می گیرید، باید از دور کند ماشین و دمای پایین آب استفاده کنید و هرگز برای خشک کردن نوارهای پرده، از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید.

روش بسیار مناسب دیگر برای شستن پرده ی لوردراپه استفاده از دستگاه بخار شوی است، که در این مورد هم باید حرارت دستگاه را در پایین ترین درجه ممکن قرار دهید، تا پرده دچار آسیب و خرابی نشود.

برای اینکه پرده ها حالت اولیه خود را بسرعت بدست آورند، لازم است تا پنل های پرده را هنوز که خشک نشده اند و نمدار هستند در جای خود و بر روی ریل پرده نصب کنید و وزنه های پایین پرده را هم در جای خود قرار دهید.

شستن پرده ی لوردراپه و رعایت نکات کلیدی آن - راد پرده

بطور کلی پنل ها و نوارهای پرده های کرکره ای را نباید زیاد از جای اصلی خود جدا کنید، زیرا در این صورت کارایی و همین طور زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد.

دقت کنید که در زمان نصب مجدد پرده و قرار دادن زنجیر پایین پرده، پنلی را جا نگذارید، چون در این صورت باید دوباره قلاب زنجیرهایی را که بعد از آن متصل کرده اید، باز کرده و زنجیر پنل جا مانده را متصل کرده و بقیه نوارها را هم مجدداً وصل نمایید.

در نهایت اگر وقت و یا حوصله ای برای شستن پرده ی لوردراپه خود ندارید، بهتر است آن را به یک خشکشویی معتبر با افراد حرفه ای بسپارید تا بدون دردسر، پرده ها را تمیز و پاکیزه، مثل روز اول به شما تحویل دهند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *