شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشوئی و نکاتی در این زمینه - پرده راد

شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشوئی و نکاتی در این زمینه

شست و شوی پرده های مخمل در خانه و با استفاده از ماشین لباسشویی منزل، نیاز به یادگیری چند ترفند ساده اما مهم دارد، که شما با بکارگیری آن ها می توانید از پرده های شیک و زیبای خود بخوبی محافظت کنید.

پرده های مخمل به واسطه ی بافت خاص، ظرافت، نرمی و لوکس بودنشان می توانند فضای ویژه و خاصی را برای شما فراهم کنند، پرده های بسیار لوکس و سنگین مخمل با پوشاندن پنجره ها، ظرافت و زیبایی و گرما را توأمان وارد خانه شما خواهند کرد.

شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشوئی و نکاتی در این زمینه - پرده راد

روش شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشویی در منزل

در این روش، مانند شستشو با دست ابتدا باید گرد و خاک پرده را با کمک جارو برقی با دور کند آن بگیرید و برای اینکه تمامی گرد و خاک موجود در پرده گرفته شود، لازم است تا بعد از قرار دادن پرده در ماشین لباسشویی( که نباید حجم و متراژ آن زیاد هم باشد چون پرده ها خوب تمیز نخواهند شد) ابتدا لباسشویی را بر روی دور ملایم و کند آن قرار دهید و با آب سرد و پایین ترین دما، پرده را بشویید.

سپس از یک شوینده ی ملایم و معمولی کمک بگیرید و لباسشویی را روی دمای کم و ولرم آب قرار دهید و بگذارید تا پرده ها یک دور کامل شسته شود و در آخر شستشو از نرم کننده لباس استفاده کنید تا پرده ها زبر و خشن نباشند و پرزهای پرده به نرمی و لطافت اولیه خود در آیند.

شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشوئی و نکاتی در این زمینه - پرده راد

نکات قابل توجه شستن پرده مخمل در لباسشویی منزل

برای شستن پرده و پارچه های مخمل، هیچ گاه از درجه آب داغ و یا حتی آب گرم لباسشویی استفاده نکنید، چون پارچه را از شکل طبیعی و زیبای آن خارج خواهد کرد.

استفاده از شوینده های قوی و یا پاک کننده ها بر روی اینگونه پرده ها کار کاملاً غلطی است که نه تنها آن ها را خراب کرده بلکه پرده ها را نابود خواهد کرد!

هیچوقت از خشک کن لباسشویی برای گرفتن آب اضافی پرده ها کمک نگیرید، زیرا باعث جمع شدن پارچه و در نتیجه خرابی و از بین رفتن پرزهای پرده خواهد شد.

پس بهتر است بعد از اینکه پرده ها شسته شدند، آب اضافی آن را با کمک دست و با فشار ملایم دستانتان بگیرید و زیادی هم آن ها را نچلانید.

پرده ها را همانطور که تقریباً خیس هستند در مکانی بطور عمودی و از سمت خواب پرز های آن آویز کنید تا کاملاً خشک شوند، حتی اگر برایتان امکان دارد پرده ها را به همان طریقی که کمی آب دارند در جای خود نصب کنید تا بخوبی خشک شده و چروک نشوند.

پرده های مخمل را هرگز نباید اتو کنید، زیراعلاوه بر آسیب دیدن بافت پرده، بر اثر خوابیدن پرزهای پرده در قسمت هایی که اتو می شوند، پرده ها دو رنگ به نظر خواهند آمد.

اگر چروک پرده ها خیلی زیاد و آزار دهنده باشد و چاره ای جز اتو کردن ندارید، باید با کمک اتو بخار دستی، البته از پشت پرده و از سمت چپ پرده، اتو را با فاصله بگیرید، تا چین و چروک آن از بین برود.

شست و شوی پرده های مخمل با استفاده از ماشین لباسشوئی و نکاتی در این زمینه - پرده راد

نکاتی برای مراقبت از پرده های مخمل

اگر گرد و خاک و یا آلودگی بر روی پرده های مخمل مشاهده کردید، با کمک جارو برقی آن ها را از روی پرده پاک کنید.

پارچه ها و پرده های شسته شده را زیاد نچلانید و آن را در مجاورت هوا قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

پرده های شسته شده را در محیطی وسیع و بزرگ و به صورت آویز، برای خشک شدن پهن کنید، تا جهت و خواب پرزهای آن خراب نشود.

اگر آب و یا مواد دیگری بر روی پرده و یا پارچه های مخملی ریخت، هرگز سعی نکنید که با فشردن دستمال بر روی پرده آن را پاک کنید، زیرا سبب آسیب رسیدن به بافت پارچه خواهد شد.

در مجموع پرده های مخمل باید با دقت شسته شوند تا به بافت و تراکم پارچه آسیبی نرسد، همچنین در هنگام استفاده از پرده های مخمل باید از آن ها بخوبی نگهداری و مراقبت کنید تا همیشه شیک و زیبا بنظر آیند.

نکته ای که بسیار قابل اهمیت است این است که، مثل هر وسیله مهم و گران قیمت و یا مانند تمام پارچه های گران بها و ظریف، مانند ابریشم، حریر، ساتن و… باید از پرده های مخمل هم به خوبی مراقبت کنید تا در طول زمان و در دراز مدت قابل استفاده باشند و مثل روز اول زیبایی و ظرافت را در محیط زندگی و یا محل کار به شما هدیه کنند.

بهرحال در پایان توصیه ما به شما این است که برای شستن پرده های مخمل حتماً آن ها را به یک خشکشویی معتبر بسپارید و خیال خود را از بابت شستن آن راحت کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *