شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها - پرده راد

شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها

مقدمه:

انواع پرده های اداری که در محیط هایی مانند شرکت ها، دفاتر اداری و تجاری، مراکز آموزشی، مطب ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها و… قابل استفاده هستند، شامل چندین نوع پرده هستند که متناسب با نیاز شما باید خریداری شوند.

اما چون پرده ها، در دکوراسیون محیط های اداری و طراحی اینگونه فضاها نقش بسیار پُررنگ و کلیدی دارند و به لحاظ پوششی هم بسیار مهم هستند، باید در انتخاب آن ها دقت فراوانی داشته باشید.

گرچه که بیشتر پرده های اداری را در پست های قبل به تفکیک عنوان کرده و سعی کردیم تا شما عزیزان را در سایت پُر مخاطب پرده ی راد با آن ها آشنا کنیم، اما لازم دیدیم تا بطور مختصر به معرفی تمامی این پرده ها پرداخته و در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را برایتان شرح دهیم.

شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها - پرده راد

مناسب ترین انواع پرده های اداری و شرکتی

با انتخاب پرده ی مناسب و متناسب با دفتر شرکت و یا اتاقی که در آن به کار و فعالیت مشغول هستید، می توانید بیشترین تأثیر را بر روحیه افراد و کارکنان گذاشته و بدین طریق محیطی زیبا، آرام و دلنشین را برای آن ها ایجاد کنید.

هنگام خرید پرده اداری باید به نکات مهمی توجه کنید، چون بکارگیری مناسب هر کدام از انواع پرده در جای خود و بطور کلی نوع دکوراسیون و چیدمان فضا می تواند در بازده و راندمان کاری افراد و کارکنان تأثیر مثبت و یا منفی داشته باشد.

این نکات به اختصار شامل موارد زیر می شوند:

قابلیت تنظیم نور:

همانطور که می دانید یکی از فاکتور های مهم بخصوص در انتخاب پرده های اداری، نور و روشنایی محیط است و به همین دلیل باید پرده هایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم نور را به دلخواه شما و با توجه به شرایط محیط داشته باشند.

جنس پرده: جنس پرده هم فاکتور بسیار مهمی است، چون پرده هایی با جنس خوب و مرغوب، دوام و ماندگاری و کیفیت بالایی هم خواهند داشت و شما را در دراز مدت از خرید مجدد پرده و هزینه ای دوباره معاف خواهند کرد.

شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها - پرده راد

رنگبندی پرده:

رنگ بندی پرده و ست کردن آن با محیط و دکوراسیون، می تواند جزو موارد مهم باشد که در گزینش انواع پرده های اداری باید به آن اهمیت دهید، زیرا که تأثیر زیادی در جذابیت و زیبایی محیط و درنتیجه در جذب مخاطب و یا مشتری خواهند داشت.

قابلیت شستشوی پرده: اینکه پرده هایی را انتخاب کنید که بتوان آن را به دفعات شسته و بدون اینکه آسیب ببینند، مجدد و مثل روز اول از آن ها استفاده کرد، یکی از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب پرده های اداری است.

قیمت و هزینه تمام شده:

این مورد هم می تواند تا حدودی در خرید و انتخاب پرده تأثیرگذار باشد و اغلب با توجه به شرایط مالی و بودجه ای که برای این منظور در نظر گرفته شده است، می توان یکی از انواع پرده را انتخاب کرد.

شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها - پرده راد

معرفی مختصر و کوتاهی از انواعِ پردهِ اداری

پرده هایی که در ادارات استفاده می شوند، انواع متفاوتی دارند که از جمله پُرمصرف ترین آن ها می شود به موارد زیر اشاره کرد:

پرده های کرکره ای

شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از پُر کاربردترین و مناسب ترین نوع پرده های شرکتی و اداری، انواع پرده های کرکره ای هستند که به دلیل مزایای زیادی که دارند، مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران زیادی را در بین محیط های اداری و تجاری دارند.

این پرده ها که به دو صورت عمودی و افقی و در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می شوند، را بدون هیچگونه محدودیت و با هماهنگی کامل می توان در فضاهای اداری استفاده کرد.

پرده کرکره های عمودی

یکی از انواع پرده های اداری کرکره های عمودی هستند که به لوردراپه هم شهرت دارند، این پرده ها در اصل بصورت عمودی نصب شده ولی بطور افقی باز و بسته می شوند.

بالاترین مزیت پرده کرکره ای عمودی این است که می توانید طرح دلخواه خود را بر روی اینگونه پرده ها ایجاد کنید و این طرح می تواند آرم و یا لوگو شرکت باشد، که جنبه تبلیغی هم دارد و یا حتی این تصویر می تواند تبلیغ یک جنس یا کالای مورد نظر شما باشد، که آن را بر روی پرده چاپ کرده اید.

علاوه بر آن کرکره های عمودی لوردراپه برای پنجره های بزرگ و وسیع که معمولاً در اغلب شرکت ها پنجره ها بدین شکل هستند، گزینه بسیار مناسبی است که می تواند فضا را زیباتر از آنچه که هست به نمایش درآورد.

شناخت بیشتر انواع پرده های اداری و شیوه گزینش آن ها - پرده راد

پرده کرکره های افقی

انواع افقی پرده های کرکره ای را در سه نمونه ی فلزی، چوبی و طرح چوب می توان یافت، که انواع فلزی و یا آلومینیومی آن طرفداران بسیاری دارد.

از خصوصیات برجسته این پرده که آن را به یکی از پرده های خاص اداری تبدیل کرده است، ظاهر بسیار شیک و مدرن و در عین حال رسمی آن است که با تغییر زاویه پنل ها می توان هر گونه نوری را در فضا ایجاد کرد.

رنگ بندی های مختلف این پرده و قطرهای متفاوتی که در پنل های آن وجود دارد، انتخاب را در مورد انواع پرده های اداری وسیع تر و گسترده تر خواهد کرد و می توان گزینه های بسیاری را به سبب رنگ و ابعاد، برای این پرده ها متصور شد.

پنل های این پرده انعطاف پذیر هستند و همین مزیتِ آن ها، به اضافه نوع جنس پرده، موجب ماندگاری و دوام بالای پرده شده و آن را به یکی از مقاوم ترین و با صرفه ترین انواع پرده تبدیل کرده است.

نظافت و شستشوی این پرده ها هم کار آسان و راحتی است و با بستن کامل پنل های پرده، حتی می توانید آن را در همان محلِ نصب شسته و یا گردگیری کنید.

این پرده ها انواع دیگری و مزایای دیگری هم دارند که در پست بعدی به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *