طریقه نصب چوب پرده سقفی و دیواری را بیاموزیم - پرده راد

طریقه نصب چوب پرده سقفی و دیواری را بیاموزیم

مقدمه:

برای نصبِ بهتر پرده ها نیاز به نصبِ چوب پرده یا همان میل پرده خواهیم داشت، البته گاهی اوقات برحسب ضرورت می توان پرده را بدون داشتن چوب پرده هم نصب کرد، اما اینگونه پرده ها اصلاً صاف، منظم و هماهنگ آویخته نخواهند شد.

انواع و اقسام زیادی از چوب پرده، با اشکال گوناگون در بازار پرده، موجود است که باید متناسب با نوع پرده و نیازی که دارید، آن را تهیه نمایید، اما ما در این مطلب به طریقه نصب دو نوع اصلی چوب پرده، خواهیم پرداخت که با یادگیری آن ها در واقع خواهید توانست دیگر انواع میل پرده را هم نصب کنید.

طریقه نصب چوب پرده سقفی و دیواری را بیاموزیم - پرده راد

روش نصب چوب پرده

بطور کلی تمامی چوب پرده ها به دو طریق نصب می شوند، یا قابل نصب بر روی دیوار هستند و به آن ها چوب پردهِ دیواری می گوییم و یا اینکه آن ها را باید از سقف بیاویزید، که به چوب پرده های سقفی مشهور هستند، که بطور مختصر به نصبِ هر کدام از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

نصبِ چوب پرده ی دیواری

برای نصبِ چوب پرده به دیوار، از قسمت بالای پنجره 10 تا 15 سانتی متر بالاتر را اندازه می زنیم و از طرفین پنجره هم باید حداقل 5 تا 10 سانتی متر فاصله را در نظر گرفته و سپس علامت گذاری نماییم، البته در مطالب گذشته هم گفته شد، که این اندازه یعنی بالاتر نصب کردن چوب پرده و پرده، در هر عرض و ارتفاعی، به سلیقه شما و به نوع پنجره و پرده ای که انتخاب کرده اید بستگی دارد، اما آنچه که گفته می شود اندازه ی استاندارد برای نصب پرده است.

نصبِ چوب پرده ی سقفی

برای نصب اینگونه چوب پرده ها، باید آن ها را به اندازه 5 سانتی متر از پنجره و با فاصله نصب کنیم و اگر نیاز به میل پرده های دیگر بود، باید همین فاصله را برای آن ها نیز در نظر گرفته و علامت گذاری نماییم و بعد چوب پرده را در محلی که علامت زده ایم نصب کنیم.

طریقه نصب چوب پرده سقفی و دیواری را بیاموزیم - پرده راد

تفاوت نصب پرده های سقفی و دیواری

در واقع تفاوتی که در نصبِ چوب پرده چه به شکل سقفی و چه دیواری وجود دارد، مربوط به نوع پایه و بست چوب پرده است، که متناسب با دیواری و یا سقفی بودن آن در نظر گرفته می شود، پس بعد از اینکه محل مورد نظر را علامت گذاری و سوراخ کردید، با بستن پیچ و رولپلاک بر روی ان، پایه دیواری و یا سقفی را نصب و سپس بست آن را می بندیم.

برای اینکه گرد و غبار حاصل از دریل کاری بر روی زمین و یا فرش نریزد، می توانید از یک ورق روزنامه بر روی فرش و یا زمین کمک بگیرید و آن را کمی به سمت دیوار قرار دهید تا هیچ گرد و خاکی بر روی فرش نریزد.

حتی می توانید هنگام دریل کاری، لوله جارو برقی را کنار دریل گرفته و همزمان با روشن کردن دریل، جارو برقی را هم روشن کنید تا هیچ گرد و خاکی در هوا پراکنده نشود.

اگر بر روی سقف، گچبری های مخفی یا همان آرک وجود داشته باشد، چوب پرده را چه از نوع ساده و یا ریلی و یا حتی پانچ را می توانید در درون گچبری قرار داده، تا به این ترتیب در هنگام نصبِ چوب پرده علاوه بر مخفی کردن میل پرده، قسمت بالای پرده، که بر روی آن نوار پرده دوخته شده است را هم، در قسمت گچبری پنهان کرده و ظاهری زیباتر و شیک تری را به پرده بدهید.

اگر هم از کتیبه های پلاستیکی پی وی سی و یا چوبی استفاده می کنید که باید آن ها را جلوتر از همه چوب پرده ها با دقت نصب کنید و پس از نصبِ ریل ها و کتیبه ها هم نوبت نصبِ پرده است.

طریقه نصب چوب پرده سقفی و دیواری را بیاموزیم - پرده راد

تعداد بست های سقفی و دیواری مورد نیاز

تعداد بست هایی که برای چوب پرده، نیاز دارید، چه سقفی و چه دیواری برای تمام مدل های چوب پرده به یک اندازه است و می توان آن ها را به تعدادی که در متراژهای پایین گفته می شود بکار برد.

2 عد پایه برای چوب پرده هایی که اندازه آن ها کمتر از 220 سانتی متر است.

3 عدد پایه برای اندازه هایی که بین 230 تا 350 سانتی متر هستند.

4 عدد پایه برای اندازه هایی که بین 360 تا 460 سانتی متر هستند.

5 عدد پایه برای اندازه هایی که بین 470 تا 540 سانتی متر هستند و برای اندازه ی چوب پرده هایی که بیشتر از 550 سانت هستند، به ازای هر یک متر چوب پردهِ اضافه، بهتر است یک پایه بیشتر نصب، شود تا قدرت نگهداری آن افزایش یافته و مناسب با متراژ پرده باشد.

اما به نکته ای که باید دقت کنید این است که در نصبِ چوب پرده از جنس PVC یا همان چوب پرده های پلاستیکی، به ازای هر 80 سانتی متر از چوب پرده، باید یک عدد بست استفاده شود.

حالا که تعداد پایه ها را متناسب با متراژ آن در نظر گرفته اید، باید جای آن ها را با استفاده از یک مداد علامت گذاری کرده و با دریل و مته مناسب، سوراخ کرده و چوب پرده را نصب، کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *