فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند

مقدمه:

زیبایی پرده و نقش پُررنگ آن در جذابیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی، مطلبی بود که چندین پست گذشته را به آن اختصاص دادیم و دانستیم بیش از آنچه که فکر می کنیم پرده ها در این زیبایی اثرگذار هستند.

اما به جز مواردی که برای جذابیت بیشتر پرده ها و در نهایت زیباسازی فضا و دکوراسیون برشمردیم، فاکتورهای دیگری هم در هنگام انتخاب و خرید پرده باید در نظر گرفته و لحاظ شوند تا نتیجه دلخواه و مطلوبی از آن حاصل شود.

در این مطلب به معرفی این فاکتورها خواهیم پرداخت، تا در نهایت با رعایت همه آن ها بتوانید دکوراسیونی شیک، زیبا، جذاب و محیطی گرم و دلپذیر داشته باشید، پس برای بدست آوردن چنین محیطی تا پایان همراه ما بمانید.

زیبایی پرده و تأثیر آن در دکوراسیون

هنگامی که با دقت و صبر و حوصله، پرده های متناسبی را برای اتاق های مختلف خانه و یا فضای مورد نظر خود انتخاب می کنید، در واقع یکپارچگی و هماهنگی دکوراسیون را قوت بخشیده و تضمین کرده اید.

بسته به اینکه این پرده را برای چه مکان و با چه هدفی خریداری کرده اید، علاوه بر مواردی که گفته شد، همه ی آن ها باید دارای فاکتورهای زیر هم باشند:

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

جنس پرده و مکان قابل استفاده

در هنگام انتخاب پرده حتماً نوع پارچه ی پرده ای را با توجه به مکان مورد استفاده و چگونگی نگهداری آن خریداری کنید، تا زیبایی بیشتری را برای محیط و در دکوراسیون ایجاد کنند، مثلاً پارچه های سنگین و لوکس از جنس ابریشم و با طرح گلدوزی شده و یا مخمل های گران قیمت، با تمام زیبایی که دارند مناسب هر مکان و هر نوع دکوراسیونی نخواهند بود.

چون علاوه بر هزینه ی سنگینی که در هنگام خرید این پرده ها باید متقبل شوید، در هنگام شستشوی هم باید به آن دقت و توجه ویژه داشته باشید و به روش خاصی آن ها را شستشو دهید.

در مکان هایی مانند آشپزخانه ها که نیاز به نظافت زود به زود پرده ها وجود دارد، از پارچه های پنبه ای و یا پارچه هایی با بافت الیاف مصنوعی استفاده کنید، تا در خانه به راحتی آن ها را شسته و بدون آسیب به بافت و رنگ پرده ها، مجدداً آن ها را نصب کرده و مانند روز اول از زیبایی پرده و درخشش آن لذت ببرید.

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

تأثیر جنس پرده بر دمای محیط

در برخی مواقع در نظر گرفتن این مسئله بسیار مهم و ضروری است، که پرده ها را متناسب با شرایط آب و هوایی و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم، خریداری کنیم.

اگر در مناطق سردسیر با دمای پایین زندگی می کنید، پرده های ضخیم و سنگین و متناسب با محیط می توانند تا حدود زیادی در ایجاد دمای مناسب تؤام با زیبایی بخشیدن محیط، به شما کمک کنند.

پارچه های پرده ای که از جنس مخمل، جیر و کلاً بافت های ضخیم هستند، می توانند گرمای بیشتری را بوجود آورده و گرما را در محیط  نگهداری کنند، تا بدین وسیله به هدر نرفتن انرژی و بهره وری سیستم گرمایشی هم کمک کرده باشند.

به عکس اگر در منطق گرمسیری زندگی می کنید که نیاز به دمای خنک و تبادلِ بیشتر هوا دارید، برای ایجاد سرمای بیشتر لازم است تا از پارچه های کتانی و پنبه ای استفاده کرده و یا از پرده های تور و حریر که سبک هستند کمک بگیرید، تا بدین طریق درجه حرارت کمتر شده و هوای خنک تری را تجربه کنید.

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

پارچه های بادوام را انتخاب کنید

اگر چه که برخی از پارچه های پرده ای در نگاه اول بسیار فریبنده و جذاب به نظر می رسند و زیبایی پرده و پارچه ها ما را کاملاً به خود جلب می کنند،! اما به لحاظ طول عمر و دوام، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و خرید آن ها اصلاً مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولاً در صورت خرید اینگونه پرده ها مجبور می شوید که پس از مدت کوتاهی دوباره اقدام به خرید مجدد پرده نمایید.

جنس با کیفیت پرده و دوام و ماندگاری بیشتر آن، یکی از فاکتورهایی است که می تواند در ایجاد دکوراسیون مناسب و با کیفیت مؤثر باشد، اما اگر برایتان فرقی ندارد و جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید زود به زود پرده ها را تعویض کرده و تغییر در آن ها ایجاد کنید، می توانید از هر نوع پارچه ای برای خرید و دوخت پرده استفاده کنید.

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

شستشوی آسان و استفاده ی راحت

از مسائل دیگری که می تواند بطور غیر مستقیم در زیبایی دکوراسیون مهم باشد، شستشوی آسان  و استفاده ی راحت پرده هاست.

پرده ها هر از چند گاهی نیاز به شست و شو و پاکیزگی دارند، که این مدت می تواند با توجه به فاکتورهای زیادی  متغییر باشد، از جمله محل قرارگیری پرده ها، اگر پرده ها در محلی باشند که در کنار خیابان اصلی قرار گرفته و ترافیک و آلودگی و دوده های حاصل از عبور و مرور وسایل نقلیه به کثیف شدن آن ها منجر شود و یا به عنوان مثال پرده هایی که در آشپزخانه و در مجاورت با انواع آلودگی ها و چربی ها قرار می گیرند، زود به زود کثیف شده و برای زیبایی پرده و درخشش آن نیاز به نظافت و شست و شو پیدا خواهند کرد.

اگر در اینگونه مواقع  پارچه های پرده ای را از جنس های باکیفیت و با دوام تهیه کرده باشید، حتی پس از چندین بار شستشو، خدشه ای به جذابیت پرده و در نتیجه دکوراسیون محیط وارد نخواهد شد، در غیر این صورت با پرده هایی رنگ و رو رفته و نامتناسب مواجه خواهید شد، که برای جذابیت بخشیدن بیشتر دکوراسیون باید فکری برای آن ها بکنید.

فاکتورهای دیگری که در زیبایی پرده و جذابیت دکوراسیون نقش دارند - پرده راد

مقرون به صرفه انتخاب کنید

همواره تلاش کنید که پرده ها را متناسب با میزان بودجه و مبلغی که در اختیار دارید انتخاب و خریداری کنید، تا بتوانید بدون هیچگونه نگرانی محیط و دکوراسیون ایده آلی را برای خود بوجود آورید، شاید پرده های ابریشمی گران قیمت و یا پرده هایی که با دست بر روی آن ها کار شده است، بسیار زیبا باشند اما هزینه ی تمام شده آن با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، مناسب نخواهد بود.

انتخاب انواع پارچه های پنبه ای و یا نخی که مقرون به صرفه هستند و دارای نقوش مختلف و رنگ های بسیار زیبا و فراوانی هم هستند، می توانند شما را در رسیدن به یک محیط جذاب و دکوراسیونی فوق العاده یاری دهند، بدون اینکه هزینه ی زیادی را به شما تحمیل کرده باشند.

پس زیبایی پرده تنها دلیل استفاده از آن برای جذابیت بیشتر دکوراسیون نیست و در این بین باید فاکتورهای دیگری را هم لحاظ کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *