معرفی انواع مختلف ریل های پرده ی بیمارستانی و هتلی - پرده راد

معرفی انواع مختلف ریل های پرده ی بیمارستانی و هتلی

مقدمه:

دانستیم که ریل های پرده ی بیمارستانی هم همانند خودِ این پرده ها دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند تا بتوان آن ها را براحتی در محیط های بیمارستانی و کلیه مراکز درمانی و… و حتی هتل ها و مکان هایی که برای نصب پرده به اَشکال مختلف نیاز است، هم استفاده کرد.

در این مطلب و در ادامه به معرفی برخی دیگر از انواع اینگونه ریل ها و مشخصات آن ها خواهیم پرداخت، پس برای تکمیل آگاهی خود در این زمینه هم همراه ما باشید.

ریل پرده

انواع ریل های پرده ی بیمارستانی

می دانید که نصب اغلب پرده های بیمارستانی باید به صورت های ویژه و خاص انجام شود، از این رو نیاز به چوب پرده ها و ریل های با اَشکال مختلف وجود دارد، این شکل ها می توانند به صورت دایره، U و یا L باشند و یا حتی مدل های دیگری را هم شامل شوند.

اما بیشترین و مهمترین نوع ریل هایی که برای نصب انواع پرده های بیمارستانی تولید و ساخته می شود، شامل موارد زیر خواهد بود:

ریل پرده بیمارستانی چیست

ریل های تیر آهنی ساده و خم مدل PVC

این ریل ها که به مدل خم تیر آهنی معروف هستند، تقریباً در هر فضایی با اشکال پیچیده و غیر استاندارد، قابل استفاده می باشند، زیرا که بسیار انعطاف پذیرند و می توان آن را به هر شکلی در آورده و حتی برای نصب پرده های بسیار سنگین هم از آن استفاده کرد.

این ریل ها از جنس PVC هستند و با صفحه ای فلزی که در داخل بدنه کار می شود ساخته می شوند که بکار بردن فلز، سبب استحکام بیشتر ریل در برابر خم شدن بیش از اندازه و همچنین مقاوت ریل در مقابل شکستگی خواهد شد.

ریل های پرده ی بیمارستانی تیر آهنی را که بسیار مستحکم و مقاوم هستند را می توان برای پنجره ها و یا مکان هایی با انحنای زیاد و یا اشکال غیر متعارف و غیر استاندارد به خوبی و به راحتی استفاد کرد، که پرده ها با کمک گیره و قلاب های مناسب به آن متصل خواهند شد، این ریل ها تا ابعاد نزدیک به 25 متر و بطور یکسره قابل استفاده می باشند.

ریل های تیر آهنی یا PVC که در دسته ریل های منحنی و کاملاً انعطاف پذیر جای می گیرند، مناسب نصب پرده هایی با دوخت ساده، پلیسه و اتومات هستند و هزینه تمام شده آن با توجه به عملکرد و کارایی، مناسب و قابل قبول است، که دارا مزایا و معایبی از جمله موارد زیر می باشند:

  • امکان اجرا بصورت چوب پرده های استاندارد، ساده و منحنی را دارا می باشند.
  • قابلیت استفاده در اشکال مختلف با زوایای متفاوت را دارا هستند.
  • قابلیت نصب بر روی سقف و دیوار را به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهند داشت.
  • از قیمت بسیار مناسب نسبت به عملکرد بالا و فوق العاده ای که دارند، برخوردار هستند.

اما از معایب این ریل های پرده این است که نیاز به نصب پایه های زیاد و  به فاصله های نزدیک از یکدیگر را خواهند داشت که در برابر کارایی آن ها، عیب بزرگی به حساب نخواهد آمد و این مدل یکی از بهترین ریل های پرده ی بیمارستانی محسوب می شود.

ریل پرده بیمارستانی

ریل های مدل استیل و یا پانچ

این مدل چوب پرده و یا ریل های هتلی و بیمارستانی از جنس استیل مرغوب و درجه یک با رنگ براق تولید می شوند، که از میل پرده های گرد بشمار آمده و معمولاً برای نصب پرده هایی با مدل پانچ استفاده می شوند.

از این مدل ریل ها می توان برای فضاهایی با ابعاد استاندارد استفاده کرده و برای قسمت های غیر استاندارد که عموماً حالت U شکل را دارند، باید ریل را در متراژ لازم و مورد نیاز نورد کرد، تا به شکل مورد نظر درآید.

از این میله های استیل که در دسته چوب پرده های تمام گرد پانچی قرار می گیرند، می توانید برای فضاهایی با اندازه ها و ابعاد مختلف استفاده کنید و هزینه تمام شده آن هم نسبت به کارایی آن تقریباً مناسب خواهد بود.

اما از مزایای این چوب پرده های مخصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اجرا بصورت منحنی ساده و استاندرد را دارند.
  • قابلیت نصب بر روی سقف و دیوار، بطور مستقیم و غیر مستقیم را دارا می باشند.
  • قابل استفاده برای کلیه مراکز درمانی، پزشکی، بیمارستان ها، مطب ها و هتل ها هستند.

یکی از معایب این مدل از ریل های پرده ی بیمارستانی، استفاده از پایه های تمام گرد است که در صورت قرار گرفتن در وسط ریل و یا جاهای نامناسب، مانع از حرکت پرده از یک سمت به سمت دیگر خواهند شد که در این صورت، تنها امکان بوجود آمدن و اجرای چند حالت مشخص را برای پرده فراهم خواهند کرد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *