معرفی انواع پرده جمع کن و نقش آن در زیبایی پرده - راد پرده

معرفی انواع پرده جمع کن و نقش آن در زیبایی پرده

مقدمه:

انواع پرده جمع کن یا پرده گیر که از لوازم جانبی پرده محسوب می شود، باعث می شوند تا هنگام جمع کردن پرده آن ها را زیباتر و شکیل تر ببنید، این لوازم پرده را می توانید در انواع طرح و رنگ در بازار پرده بیابید و متناسب با جنس و طرح پرده آن را انتخاب کنید.

در پست قبلی هم تعدادی از مدل های این پرده گیرها را به شما معرفی کردیم و در این مطلب و در ادامه به معرفی چند نمونه دیگر از این لوازم که مورد اقبال بیشتری قرار گرفته، خواهیم پرداخت.

معرفی انواع پرده جمع کن

برای جمع کردن پرده و استفاده از نور طبیعی خورشید و مناظر بیرونی می توانید از لوازمی مانند پرده گیر و دیگر وسایل جانبی مثل کتیبه، گل میخ و یراق کمک بگیرید که هر کدام از آن ها می تواند در نما و جذابیت پرده تأثیر داشته و آن را زیباتر نمایش دهد.

معرفی انواع پرده جمع کن و نقش آن در زیبایی پرده - راد پرده

پرده گیر مدل حلقه ای

مدل حلقه ای مدلی است که کاربرد آن ساده و راحت است و اتفاقاً استفاده از آن در حال حاضر رایج است و در عین سادگی می تواند بسیار زیبا هم باشد، مدل جمع کننده ی حلقه ای بدون نیاز به لوازم جانبی دیگر حتی گل میخ پرده، دور پرده را در برگرفته و آن را بخوبی نگه می دارد.

در این مدل، پرده کاملاً در قسمت وسط جمع شده و حالت بسته ای به خود می گیرد، این حلقه ها می توانند به شکل های متفاوتی از جمله گل و برگ و یا شکل های هندسی باشند و عموماً جنس آن ها از فلز است ولی می توانند از جنس های دیگری مثل پلاستیک هم باشند.

این مدل از پرده گیر به شکل حلقه ای اکثراً در سبک مدرن بکار برده می شوند.

معرفی انواع پرده جمع کن و نقش آن در زیبایی پرده - راد پرده

پرده گیر مدل دستبند

طرح ها و مدل های بسیار زیاد و خاصی برای پرده جمع کن و یا همان پرده گیر در بازار موجود است که به راحتی می توانند با هر سبک از دکوراسیون و متناسب با جنس و مدل پرده هماهنگ و ست شوند و از جمله آن ها می توان به مدل دستبندی اشاره کرد.

گر چه که این مدل از جمع کننده های پرده از مدرن ترین و جدیدترین مدل هاست، اما می توان آن را هم برای سبک مدرن پرده ها و هم برای سبک کلاسیک استفاده کرد و برای هر دو نوع دکوراسیون قابل اجرا هستند.

نحوه نصب این مدل جمع کننده با دیگران متفاوت است و به گونه ای است که باید پرده در درون آن جا گرفته و جمع شود و از این رو طرح اصلی آن رو به دیوار قرار می گیرد و مانند دستبندی است که البته از یک سو دور پرده قرار گرفته و از یک طرف آن را احاطه کرده باشد، در این مدل خودِ جمع کننده هم از یک طرف به دیوار متصل می شود.

این پرده گیر در اشکال بسیار متنوع و مختلفی مانند دست، شاخه درخت، شاخ گوزن و… ارائه می شود که متناسب با پرده و سبک دکوراسیون باید آن را انتخاب کرد.

معرفی انواع پرده جمع کن و نقش آن در زیبایی پرده - راد پرده

جمع کننده مدل مگنتی یا مغناطیسی

این مدل از جمع کننده های مدرن و جدید پرده از زیبایی و جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند و همانطور که از نام آن پیداست از خاصیت آهنربایی در آن استفاده شده و بر اساس جذب دو قطب آهنربا، دو طرف آن به یکدیگر متصل می شوند.

این مدل از پرده جمع کن می تواند با کمک گل میخ پرده و یا بدون آن استفاده شود و می توان پرده گیر را دور پرده گرفته و به راحتی آن را جمع کرد و دو طرف جمع کننده را که ممکن است از هر طرح و مدلی باشند با خاصی آهنربایی به یکدیگر متصل کرد.

این مدل جمع کننده ها را می توانید هم در دکوراسیون سبک های مدرن و هم در دکوراسیون کلاسیک و بر روی انواع پرده هایی که دارید، با توجه به طرح و نوع آن استفاده کنید و از زیبایی و نمای فوق العاده ای که بر روی پرده ایجاد می کند، لذت ببرید.

پرده ها را می توانید به کمک انواع و اقسام پرده گیرهای متفاوتی که در بازار پرده موجود است و از وسایلی مانند زنجیر، روبان، نوارهای قلاب بافی شده، نوارهای قیطان، انواع مکرومه بافی ها و… تهیه می شوند جمع کرده و یا اینکه خودتان دست به کار شده و از پارچه های پرده ای دیگری که در اختیار دارید و یا تکه ای از خود پرده و یا هر مدل دیگری که با سلیقه شما و البته با پرده همخوانی دارد، بسازید.

به یاد داشته باشید که اگر می خواهید پرده جمع کن را از بین انواع طرح گل انتخاب کنید، می توانید از بین رنگ هایی که در زمینه پرده موجود است کمک بگیرید و رنگ گل ها را با آن هماهنگ کنید و یا اینکه اگر از پرده های لوکس کارکرده خریداری کرده اید، بهتر است تا از جمع کننده های ساده تری برای پرده خود استفاده کنید.

امروزه به خاطر تنوعی که اینگونه لوازم جانبی پرده پیدا کرده اند انتخاب را بسیار مشکل می کنند، اما اگر در گزینش آن دقت کافی داشته باشید، فضای زیباتر و جذاب تری را بوجود خواهید آورد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *