معرفی انواع پرده های اتاق خواب با در نظر گرفتن طرح و نقش روی آن - پرده راد

معرفی انواع پرده های اتاق خواب با در نظر گرفتن طرح و نقش روی آن

پرده های اتاق خواب به سبب اهمیتی که دارند، می توانند با در نظر گرفتن مواردی دیگر مثل طرح، نقش و الگویی که به لحاظ طراحی دارند هم دسته بندی و طبقه بندی شوند.

این مسئله، یعنی انتخاب و خرید پرده بر اساس طرح و الگوی روی آن، می تواند در شکل و دیزاین اتاق و هارمونی که بوجود می آورد و همین طور جلوه ی آن بسیار تأثیرگذار باشد.

این نکته را بخاطر داشته باشید که می توانید رنگ پرده را با رنگ یکی از وسایل دکوری اتاق، ست کرده و محیطی زیباتر و گرمتر را در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

معرفی انواع پرده های اتاق خواب با در نظر گرفتن طرح و نقش روی آن - پرده راد

تقسیم بندی پرده های اتاق خواب بر اساس طرح و نقش

باید هنگام انتخاب پرده اتاق خواب توجه داشته باشید که آن را متناسب و با توجه به سبک دکوراسیون و دیزاین اتاق در نظر بگیرید، تا بتوانید فضایی آرام و دلپذیر و هماهنگ با دیگر اجزاء و وسایل اتاق فراهم کنید.

اما این طرح ها و نقش های پرده شامل:

پرده های بدون طرح و ساده 

استفاده از این پرده ها برای اتاق هایی مناسب است که در آن وسایل زیاد دکوری، با طرح ها و نقش های گوناگون وجود دارد و شما برای ایجاد تناسب و جلوه ی بهتر اتاق، از پرده های ساده و بدون طرح استفاده می کنید تا اتاق را از حالت شلوغ و رنگارنگی که در آن وجود دارد رها کنید، البته این پرده ها بیشتر مناسب با دکوراسیون مدرن و امروزی هستند که اگر مناسب انتخاب شوند بسیار زیبا و چشم نواز هم می باشند.

معرفی انواع پرده های اتاق خواب با در نظر گرفتن طرح و نقش روی آن - پرده راد

پرده های راه راه برای اتاق خواب

برای پرده اتاق خواب، استفاده از پرده ی راه دار یا همان راه راه چه بصورت راه های افقی و چه بصورت راه های عمودی، می تواند جذابیت اتاق خواب شما را دو چندان کند، به شرطی که با دیگر وسایل و دکوراسیون اتاق منطبق بوده و با آن ها هماهنگ باشد.

این نکته را هم در نظرداشته باشید که پرده هایی با راه های عمودی پنجره را بزرگتر و اتاق را به لحاظ طول بلندتر نشان خواهند داد و پرده هایی با راه های افقی پنجره را عریض تر و اتاق را به لحاظ عرضی بزرگتر نمایش خواهند داد.

این پرده ها را با هر سبک از دکوراسیونی که در اتاق خواب داشته باشید می توانید هماهنگ کنید و از زیبایی ایجاد شده توسط این پرده ها، لذت ببرید.

پرده هایی با نقوش گلدار

پرده های گلدار را می توانید در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک و یا در سبک تلفیقی استفاده کنید و به جذابیت و زیبایی اتاق خواب خود، به کمک این پرده ها بیفزایید.

رنگ های متنوع و طبیعی که توسط این طرح و با نقوش متفاوت آن ایجاد می شود، فضای بسیار دلپذیر و باطراوتی را بوجود خواهد آورد که زیبایی پرده اتاقِ خواب را افزایش داده و جذابیت محیط را هم بیشتر خواهد کرد.

این نقوش شامل اشکالی مانند، گل و بوته، شاخه و برگ درختان و طرح هایی از این قبیل خواهد شد.

معرفی انواع پرده های اتاق خواب با در نظر گرفتن طرح و نقش روی آن - پرده راد

پرده هایی با طرح های هندسی

این نوع پرده ها امروزه در طراحی اتاق خواب، بسیار قابل استفاده و پر مصرف هستند و بیشتر برای طراحی در سبک های مدرن و امروزی کاربرد داشته و مناسب می باشند.

در این نوع پرده ها از انواع مختلف اشکال هندسی، بصورت جذاب و نوینی استفاده شده است که به جلوه و زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب شما کمک کرده و بر آن می افزاید.

طرح های داماسک و استفاده در اتاق خواب

این طرح ها را بیشتر می توانید در دکوراسیون های کلاسیک بکار برده و آن را با اینگونه دکوربندی ست کنید، زیرا که طرح های داماسک، جلوه ای تجملی، لوکس و شیک را به اتاق خواهند داد و این نقوش جزو آن دسته از طرح هایی است که طرفداران خاصی دارد و افرادی با سلیقه های خاص آن را می پسندند.

به هر حال انتخاب پرده اتاق خواب، به شیوه ی طراحی اتاق، سلیقه ی شخصی و مدل دکوراسیون منزل شما بستگی دارد و از همه مهمتر اینکه باید احساس آرامش را در شما بوجود آورد.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *